زایمان طبیعی در آب، خطرات احتمالی برای بعضی مادرها


زایمان طبیعی در آب، خطرات احتمالی برای بعضی مادرها

زایمان در آب محدویتی ندارد و مادران در دفعات بعدی زایمان می‌توانند با داشتن شرایط لازم از این روش استفاده کنند.

زایمان در آب برای تمام مادران توصیه نمی‌شود و برای انجام آن نیاز به شرایطی مانند وضعیت قرار گیری جنین، قرارگیری مادر در جریان فعال زایمان، سلامت قلب جنین، عدم وجود خون‌ریزی و پاره نشدن کیسه آب لازم است.

بهناز خانی، با اشاره به اینکه از جمله مزیت‌های زایمان در آب کاهش درد مادر به هنگام زایمان است، اظهار کرد: البته زایمان در آب به تمام مادران توصیه نمی‌شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه آمار انجام زایمان در آب زیاد نیست و تنها 17 مورد در اصفهان از این روش استقبال کردند، افزود: دو ماه از راه اندازی بخش زایمان در آب در بیمارستان شهید بهشتی می‌گذرد و مادران باید نسبت به این روش آگاه شوند.

خانی با اشاره به اینکه تا کنون مادران باردار بسیاری از روش زایمان در آب استقبال کردند و این روش در میان آن‌ها ارجحیت یافته است، اضافه کرد: انجام این روش برای تمام مادران توصیه نمی‌شود و برای انجام آن نیاز به شرایطی مانند وضعیت قرارگیری جنین، قرارگیری مادر در جریان فعال زایمان، سلامت قلب جنین، عدم وجود خون‌ریزی و پاره نشدن کیسه آب است.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه انجام زایمان در آب محدویتی ندارد و مادران در دفعات بعدی زایمان می‌توانند با داشتن شرایط لازم از این روش استفاده کنند، ادامه داد: این روش ضمن بالابردن تحمل مادر در روند تسریع زایمان و تحمل مراحل مختلف زایمان نیز مؤثر است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی