آمار بالای جراحی چاقی در ایران / رژیم غذایی نامناسب ممنوع


 آمار بالای جراحی چاقی در ایران / رژیم غذایی نامناسب ممنوع

به گزارش «بهداشت نیوز» عبدالرضا نوروزی محقق مرکز تحقیقات چاقی اظهار کرد: متاسفانه بیماری غیرواگیر دیابت ارتباط مستقیمی با چاقی دارد و افرادی که دچار اضافه وزن هستند در معرض شیوع بیماری محسوب می‌شوند. وی افزود: اگر افراد برای لاغر...

به گزارش «بهداشت نیوز» عبدالرضا نوروزی محقق مرکز تحقیقات چاقی اظهار کرد: متاسفانه بیماری غیرواگیر دیابت ارتباط مستقیمی با چاقی دارد و افرادی که دچار اضافه وزن هستند در معرض شیوع بیماری محسوب می‌شوند.

وی افزود: اگر افراد برای لاغر شدن و کاهش وزن از رژیم غذایی استاندارد و مناسبی استفاده نکنند با خوردن کوچکترین مواد غذایی وزنشان به سرعت افزایش می‌یابد و اگر افراد از غذا‌های پرکالری استفاده کنند حتی وزنشان بیشتر از قبل می‌شود.


نوروزی بیان کرد: اگر افراد چاق از رژیم غذایی غیرمعمولی برای کاهش وزن استفاده کنند ۵۰ درصد از حجم عضلات آنها در زمان اجرای رژیم همچنین ۵۰ درصداز بافت چربی‌ کم می‌شود، اما در یک رژیم غذایی مناسب ۹۰ درصد حجم چربی کاسته و این مسئله باعث شده تا در آینده سوخت و ساز بدن از بین نرفته و وزن‌ به حالت قبل برنگردد.

وی اظهار کرد: کاهش حجم عضلات در زمان رژیم باعث رسیدن بدن به سوخت و ساز غیرطبیعی می‌شود و همین مسئله باعث چاق شدن مجدد افراد پس از پایان دوره رژیم درمانی خواهد شد.

این محقق گفت: اکنون در کشور هفت هزار عمل جراحی برای چاقی انجام می‌شود که با توجه به تعداد افراد دارای اضافه وزن این تعداد عمل باید به ۱۵هزار مورد افزایش باید.

نوروزی اظهار کرد: برای کاهش ۱۰ درصد وزن باید هزینه‌ای در حدود مبلغ ۸۵۰ هزار تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود و این عمل باعث پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیری مانند دیابت و فشار خون می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی