کشف و ضبط بیش از 2 هزار پاکت توتون خارجی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از کشف بیش از ۲ هزار پاکت توتون خارجی و تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد دخانی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، داریوش جودکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: یک قاچاقچی که از طریق معابر غیرمجاز شهرهای مرزی با خودرو سایپا اقدام به واردکردن کالاهای دخانی غیرمجاز جهت دپو در استان به‌قصد انتقال به نقاط دیگر کشور را داشت، توسط پلیس آگاهی مبارزه با کالای قاچاق دستگیر و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: شعبه ویژه مبارزه با کالای قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه نیز بعد از احضار متهم و تفهیم اتهام به دلیل عجز از ابداع وثیقه وی را به زندان معرفی و به اتهام مباشرت در قاچاق کالا (تعداد ۲۰۰۰ قوطی پاکت توتون و تنباکوی خارجی) وی را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ ۲۸۱ میلیون و ۹۵۵ هزار ۸۰۰ ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، همچنین از دستگیری قاچاقچی لاستیک ماشین خبر داد و گفت: شعبه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه یک قاچاقچی را که قصد داشت دور از چشمان تیزبین مأمورین نیروی انتظامی تعداد ۱۴ حلقه لاستیک خارجی را به‌قصد سودجویی وارد کشور کند به اتهام مباشرت در قاچاق کالای فوق، علاوه بر ضبط کالای توقیفی به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

وی در بخش دیگر از ضبط کالا و جریمه نقدی قاچاقچیان کالا طی ۴۸ ساعت گذشته در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: پرونده این قاچاقچیان در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی و منجر به صدور رأی شد.

جودکی ادامه داد: با حکم شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه محموله‌های گوشی تلفن همراه، ماشین لباسشویی، سیگار و کولرگازی خارجی کشف‌شده به نفع دولت ضبط شد و عاملین قاچاق علاوه بر ضبط کالا مجموعاً به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۵۶ ریال محکوم شدند.