انتقاد از نقض حقوق زنان در برخی کشورهای اسلامی


انتقاد از نقض حقوق زنان در برخی کشورهای اسلامی

مدیرعامل موسسه صیانت از حقوق زنان: در برخی کشورهای اسلامی حقوق زنان به هیچ وجه رعایت نمی شود و ما باید در خصوص مقابله با این نقض حقوق دیپلماسی قوی تری داشته باشیم.

عطیه قشونی در حاشیه همایش بین المللی حقوق بشر اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: موسسه صیانت از حقوق زنان با هدف ارتقای حقوق بشر اسلامی در سالروز حقوق بشر اسلامی و مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری این همایش را با حضور فعالان حقوق بشری کشورهای نیجریه، یمن، پاکستان، افغانستان، لیبی و عربستان برگزار کرده است تا از موارد نقض حقوق بشر در کشورهایشان صحبت کنند.
وی گفت: ما سال گذشته هم در سالروز حقوق بشر اسلامی همایشی مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری برگزار کردیم و همه هدف ما این است که اعلام کنیم حقوق بشر غربی پاسخگو نیست و باید حقوق بشر اسلامی اجرا شود.
معاون بین الملل موسسه صیانت از حقوق زنان هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: یکی از مسایل مهم کشورهای اسلامی نقض حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی زنان در جامعه است و به زنان اجازه مشارکت سیاسی در برخی از این کشورها داده نمی شود.
شادمانی افزود: زنان در برخی از این کشورها حق رانندگی ندارند و از کرامت انسانی و اسلامی برخوردار نیستند و در کشورهایی همچون عربستان و بحرین که حاکمانشان تحت سلطه اروپایی ها هستند حقوق زنان بسیار بیشتر از دیگر کشورها نقض می شود.
وی گفت: باید خلاء های موجود در بحث آزادی های فردی و اجتماعی زنان برطرف شود و در این بخش باید کشورهای اسلامی تعاملشان را بیشتر کنند و فقط به شعار بسنده نکنند.
شادمانی افزود: در این بخش نظریه پردازان، اندیشمندان و مقامات مختلف کشورهای اسلامی باید بر کاربرد هرچه بیشتر دیپلماسی عمومی تاکید و از منطق گفتگو استفاده کنند تا در بحث نقض آزادی های زنان شاهد تحرکاتی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازدید شورای معاونان از کانون پرورش فکری زرند