مارک مارکز جوان، بار دیگر با استراتژی خوب و تعویض به موقع تایر مانند گرندپری 2016 آلمان، برد شیرین و قاطعی را تجربه کرد.
امروز شهر برنو هوای متلاطمی را تجربه کرد. به گونه ای که از صبح شاهد چند بار بارش و توقف بارش باران بود. هنگام شروع مسابقه، پیست خیس بود و موتورسواران با لاستیک های بارانی کار خود را آغاز کردند. مارکز که از پُل پوزیشن مسابقه را آغاز کرد و تنها موتور سوار خط های اول بود که از لاستیک عقب سافت استفاده می کرد، شروع خوبی داشت و در ابتدای دور اول پیشتاز بود، اما خورخه لورنزو با موتور مجهز به قطعه ایرودینامیکی جدید خود، در اواسط دور اول پیشتازی را از آن خود کرد.
او با سرعت خوبی که داشت، فاصله خوبی با نفرات بعدی ایجاد کرد. همچنین مارکز تا دور دوم به جایگاد دهم نزول کرد و روسی در تعقیب لورنزو قرار گرفت. مارکز که لاستیک خود را برای ادامه مناسب نمی دید، همچنین پیست را در حال خشک شدن می دید، اولین موتورسواری بود که لاستیک های خود را از بارانی به لاستیک های خشک تغییر داد. او در پایان دور دوم به گاراژ رفت و این تغییر را انجام داد. و بعد از خروج از گاراژ جز نفرات آخر مسابقه بود.تعدادی دیگر از موتور سواران در دور بعد این تعویض را انجام دادند.
اما موتورسواران پیشتاز از جمله والنتینو روسی، صبر بیشتری کرده و چند دور بعد اقدام به این کار کردند، به همین دلیل زمان زیادی از دست دادند. زمانی که چند دور بعد مارکز به رده چهارم رسید و پشت سر روسی، زارکو و داویتسیوزو قرار گرفت دکتر تصمیم به تعویض لاستیک گرفت ولی این تصمیم برای قهرمانی روسی، نوشدارویی بود پس از موعد.
دکتر، در دور خروج از گاراژ، سیزدهم بود و فاصله غیر قابل جبرانی با مارکز داشت. در همان دور، مارکز از زارکو نیز سبقت گرفت و پیشتاز مسابقه شد. سپس در انتهای دور، زارکو که از پیشتازی در چند دور لذت کافی را برده بود بالاخره تصمیم به تعویض لاستیک گرفت و در خروج از گاراژ در رده پانزدهم قرار گرفت.
در این هنگام و در دور هشتم، مارکز که 19.1 ثانیه با نفر دوم، الیش اسپارگارو فاصله داشت و قهرمانی خود را مسجل می دید تا انتهای مسابقه فاصله خود را حفظ کرد و با اختلاف مناسبی قهرمان شد.
اما دیگر موتورسوار تیم رپسول هوندا، دنی پدروسا، در دور دهم با سبقت از الیش اسپارگارو، دوم شد و تا آخر مسابقه، فاصله به نسبت مطمئنی با نفر سوم ایجاد کرد و در انتها سکوی دوم را از آن خود کرد.
ماوریک وینیالز توانست با دور های سریع و سبقت گرفتن از حریفان، از جایگاه هفتم در اوایل خروج از گاراژ، به رده سوم برسد، اما سرعت دنی پدروسا زیاد بود و او در رسیدن به پدروسا ناکام ماند.
روسی با تلاش بسیار برای به دست آوردن امتیازی اندک، توانست به سختی و با تلاش زیاد برای عبور از پتروچی، خود را تا چند دور پایانی به رده پنجم و پشت سر کال کراچلو برساند.بعد از چند دور روسی با فاصله نزدیک نسبت به کراچلو و دفاع خوب کراچلو، دکتر در دور آخر موفق به سبقت گیری از او شد و به رده چهارم رسید.
کراچلو، داویتسیوزو، پتروچی، الیش اسپارگارو و پُل اسپارگارو و یوناس فولگر، موتورسواران چهارم تا دهم عبور کننده از خظ پایان بودند.
رده | امتیاز | موتورسوار | تیم | سرعت متوسط | زمان/فاصله |
1 | 25 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | 161.1 | “44m15.97s4 |
2 | 20 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | 160.3 | +12.438 |
3 | 16 | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | 160.0 | +18.135 |
4 | 13 | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | 159.8 | +20.466 |
5 | 11 | Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | 159.8 | +20.892 |
6 | 10 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | 159.7 | +23.259 |
7 | 9 | Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | 159.6 | +24.079 |
8 | 8 | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | 159.2 | +30.559 |
9 | 7 | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | 159.2 | +30.754 |
10 | 6 | Jonas FOLGER | Monster Yamaha Tech 3 | 159.1 | +33.236 |
11 | 5 | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | 159.1 | +33.290 |
12 | 4 | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | 159.0 | +34.595 |
13 | 3 | Karel ABRAHAM | Pull Bear Aspar Team | 159.0 | +34.697 |
14 | 2 | Jack MILLER | EG 0,0 Marc VDS | 158.8 | +38.062 |
15 | 1 | Jorge LORENZO | Ducati Team | 158.7 | +40.100 |
16 | Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | 158.4 | +44.376 | |
17 | Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | 158.4 | +45.454 | |
18 | Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | 157.9 | +53.976 | |
19 | Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | 156.2 | +1’23.346 | |
20 | Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | 149.0 | 1 Lap | |
– | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | 157.4 | 2 Laps | |
– | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | 156.7 | 7 Laps | |
– | Alvaro BAUTISTA | Pull Bear Aspar Team | 154.0 | 10 Laps |
با این حال، مارک مارکز، در صدر جدول ماند و اختلاف خود را با وینیالز به 14 امتیاز رساند.
جدول رده بندی موتورسواران
جایگاه | موتورسوار | موتور | ملیت | امتیاز |
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 154 |
2 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 140 |
3 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 133 |
4 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 132 |
5 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 123 |
6 | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | 88 |
7 | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | 77 |
8 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 75 |
9 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 75 |
10 | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | 66 |
11 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | 44 |
12 | Jack MILLER | Honda | AUS | 43 |
13 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 40 |
14 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 33 |
15 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 31 |
16 | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | 28 |
17 | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | 23 |
18 | Tito RABAT | Honda | SPA | 23 |
19 | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | 21 |
20 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 21 |
21 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 12 |
22 | Bradley SMITH | KTM | GBR | 8 |
23 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 7 |
24 | Sam LOWES | Aprilia | GBR | 2 |
25 | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | 1 |
26 | Mika KALLIO | KTM | FIN | |
27 | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN |