زندگینامه شهید چراغ زاده دزفولی


زندگینامه شهید چراغ زاده دزفولی

شهید مقالات متعددی در زمینه های روش مطالع و برداشت و روشهای سخنرانی و بحث تألیف کرده و آشنا به زبان انگلیسی و عربی بود .

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی سال 1332 در یک خانواده مستضعف در اهواز به دنیا آمد . پدرش محمد علی چراغ زاده درودگری ساده بود هنوز پا به سن چهار سالگی نگذاشته بود که پدرش را از دست داد . در دوران کودکی و نوجوانی علاوه بر تحصیل ،به کارگری در زمینه های مختلف به خصوص درودگری پرداخت و رنج محرومان را با تمامی وجود لمس کرد .علاوه بر آن با شرکت در فعالیت های مذهبی به عنوان یکی از چهره های فعال و پر تلاش ، در آموزش مسائل مذهبی به نوجوانان شناخته شد .


پس از اخذ لیسانس در رشته حسابداری به استخدام شرکت نفت درآمد ولی پس از یک سال کار در شرکت نفت استعفا داد و با کمک چند تن از دوستان و همفکرانش به ایجاد یک واحد تولیدی همّت گماشت که متأسفانه به دلیل کمبود امکانات ، آن واحد تولیدی تعطیل شد .


پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مشتاقانه و با اخلاص به یاری مسئولین شتافت و در اوائل سال 1358 بعنوان سرپرست بخشداری هفتگل مشغول به کار شد . زندگی محقرانه او در دوران بخشداری و فعالیتهای چشمگیر و بی ریایش به اهالی محل و توجه بیش از حد به طبقه مستضعف ، او را بیش از پیش محبوب مردم حق شناس نمود . مردم می دیدند با آنکه سیل اطراف خانه بخشدار را احاطه کرده اما او با تمام توان و امکانات به کمک دیگران می شتابد .


شهید مقالات متعددی در زمینه های روش مطالع و برداشت و روشهای سخنرانی و بحث تألیف کرده و آشنا به زبان انگلیسی و عربی بود . با تدریس در مدارس کمبود معلم را جبران می کرد و با تشکیل کلاسهای مذهبی در مساجد به روشنگری جوانان می پرداخت. همه این تلاشها از طرفی و تقوی و اخلاص او که مهمترین ویژگیهای به یاد ماندنی آن شهید است از طرف دیگر باعث شد که اهالی هفتگل و رامهرمز او را که بیش از یکسال سابقه آشنایی با آنان نداشت در سن 27 سالگی بعنوان اولین نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.


در دوران نمایندگی ، فعالیتهای مخلصانه او را در راه بهبود وضع زندگی مردم و حوزه انتخابیه اش همچنان ادامه داشت . وی عضو کمیسیون اقتصاد و دارایی و پست و تلگراف بود . نقش شهید چراغ زاده در کمک به ایجاد راهها و بکارانداختن تقویت کننده تلویزیونی ، سامان دادن به وضعیت مهاجران جنگی و دهها فعالیت نامشخص دیگر فراموش ناشدنی است .

زندگینامه شهید چراغ زاده دزفولی


او در هرحال سعی داشت که هیچکس جز خداوند بزرگ از خدمات و زحماتش آگاه نشود . شیفتگی و ایمان آن شهید به مقام بلند رهبری انقلاب و اصل و ولایت فقیه آن چنان بود که در زمانی که رئیس جمهور معزول با سفرهای تشریفاتی به مناطق جنگ زده برای خود کسب وجهه می کرد ، در نطقهای قبل از دستور مجلس به صراحت و قاطعیت ، جریان ضد ولایت فقیه را به باد حمله می گرفت و انحرافات را افشاء می نمود .


شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی، در عمر کوتاه خود، هیچ سوالی را بی پاسخ نگذاشت و شامگاه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در میان آوارهای قتلگاه سرچشمه تهران، جاودانه ایستادگی کرد تا تاریخ انقلاب و امت خمینی کبیر همواره سربلند باشند.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدچراغ زاده دزفولی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان