گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم ـ شروین طاهری: اغلب ما در سراسر عمرمان فرصت مشارکت در معامله ای تریلیارد تومانی را پیدا نمی کنیم تا چشممان به دیدن رقم درشت ثمن آن بر یک چک بانکی روشن شود. به همین دلیل دیدن تصویر چک 222 میلیون یورویی باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه برای خرید نیمار از باشگاه بارسلونا جذابیتی فراورزشی دارد.بدون تردید این بزرگ ترین رقمی است...

کد خبر : 69130 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه Print This Post گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه Email This Post گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسهگزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسهگزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسهگزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه

گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه

گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم ـ شروین طاهری: اغلب ما در سراسر عمرمان فرصت مشارکت در معامله ای تریلیارد تومانی را پیدا نمی کنیم تا چشممان به دیدن رقم درشت ثمن آن بر یک چک بانکی روشن شود. به همین دلیل دیدن تصویر چک ۲۲۲ میلیون یورویی باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه برای خرید نیمار از باشگاه بارسلونا جذابیتی فراورزشی دارد.بدون تردید این بزرگ ترین رقمی است که در معاملات تاریخ فوتبال روی یک چک بانکی نقش بسته است به همین دلیل شاید باید منطقی فرا ورزشی را هم در ذهن کسی جستجو کرد که این چک را کشیده است.

روزنامه مارکا، پرتیراژترین روزنامه ورزشی اروپا امروز با انتشار تصویر این چک تاریخی که نیمار جونیور برزیلی را به گران ترین بازیکن تاریخ بدل ساخت فاش کرد که وکیل ستاره سابق آبی و اناری های کاتالونیا آن را در اختیارش قرار داده است. مطابق این سند بانکی، «ناصر الخلیفی» مالک باشگاه پاری سن ژرمن از حساب خود نزد شعبه «قطر نشنال بانک» در خیابان لینای پاریس مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو را مستقیما به حساب باشگاه بارسلونا نزد بانک «سوسیته ژنرال» دومین بانک فرانسه سوئیفت می کند. به همین دلیل چک به نام «سوسیته ژنرال» یعنی بانک مقصد یا اصطلاحا نقد کننده این مبلغ می باشد.

تنها موضوع مبهم که ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده عنوان امضا کننده چک از طرف پرداخت کننده یعنی باشگاه پاری سن ژرمن است. حروف درج شده زیر امضا (پائین سمت راست) نام فرد مزبور «آ.ل. اشورو سیریل» معرفی می کنند اما چنین شخصیتی در ساختار مدیریتی باشگاه فرانسوی به چشم نمی خورد.به همین دلیل به احتمال زیاد او یک وکیل یا حسابدار فرانسوی است که به عنوان ذیحساب میلیاردر قطری مالک باشگاه یعنی الخلیفی، اسناد مالی را امضا می کند.

اما این چک ۲۲۲ میلیون یورویی در حالی روز پنج شنبه گذشته برای فعال کردن بند رهایی نیمار در قراردادش با بارسا از سوی باشگاه پاریسی پرداخت شد که روز پیش از آن اتحادیه لالیگا( لیگ حرفه ای فوتبال اسپانیا) تهدید کرده بود این چک را طبق قوانین داخلی فدراسیون فوتبال اسپانیا به رسمیت نخواهد شناخت.

از آن جایی که همه باشگاه ها باید برای تایید همه اسناد مالی خرید و فروش هایشان به اداره لالیگا رجوع کنند، حقیقتا این احتمال وجود داشت که خاویر گومس، رئیس این اتحادیه با پافشاری بر موضع اولیه خود مانع این انتقال شود. استدلال لالیگا این بود که مدیران باشگاه های عضو یوفا، توافقنامه ای را در راستای قانون فیرپلی مالی امضا کرده اند که به هیچ یک از آنها اجازه نمی دهد برای یک قرارداد بیش از ۲۰۰ میلیون یورو پرداخت کنند. شاید به همین دلیل بود که بارسا، بند رهایی بازیکنان کلیدی اش را در قراردادهایشان بیش از این رقم قرار داده است.

حتی هفته گذشته جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا نیز تهدید کرده بود که در صورتی که پاری سن ژرمن بخواهد بند رهایی ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار را با پرداخت این مبلغ فعال کند، از این باشگاه فرانسوی به کنفدراسیون فوتبال اروپا(یوفا) شکایت خواهد برد.

کار تا جایی پیش رفت که هفته گذشته این شایعه مطرح شد که نیمار پس از جدایی از کاروان بارسلونا در تور آمریکا برای سفر تبلیغاتی به چین،دیگر به کاتالونیا باز نخواهد گشت و از چین مستقیما به دوحه می رود تا یک چک ۲۲۲ میلیون یورویی -بابت انتقال از بارسلونا- و یک چک ۳۰ میلیون یورویی دیگر- بابت دستمزد خود و پدرش که مدیر برنامه او نیز هست- از شخص خلیفی دریافت کند. اما این داستان از ابتدا بنای محکمی نداشت چرا که کار بی فایده ای بود. انتقال چنین رقم بزرگی از سوی مالک قطری پی اس جی (باشگاه پاریسن ژرمن) به حساب نیمار برای پرداخت حق رهایی خود از بارسلونا قطعا از چشم ناظران مالی بین المللی پنهان نمی ماند.

طبق روال شبکه انتقال مالی جهانی سوئیفت، مبلغ حق رهایی ستاره برزیلی برای آن که از پاریس به بارسلونا انتقال باید از بانک های مرکزی فرانسه و اسپانیا عبور کرده باشد.بانک مرکزی اسپانیا در صورت عدم تایید اتحادیه لالیگا می توانست این پول را بلوکه کرده و مانع از شکل گرفتن عملیات سوئیفت از «قطرنشنال بانک» شعبه پاریس به «سوسیته ژنرال» شعبه بارسلونا شود.اما به نظر می رسد گران ترین انتقال تاریخ فوتبال ،ابعاد سیاسی پنهانی داشته باشد . گویا نفوذ سیاستمداران فرانسوی و قطری باعث شده که همه موانع قانونی و عرفی از سر راه انتقال نیمار برداشته شوند.

در حقیقت نیمار با چهره جهانی اش به پاریس آمده تا هم خود از زیر سایه سنگین مسی بیرون آید،هم جاه طلبی های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور جدید و جوان فرانسه را محقق سازد، هم خلا یک ابرستاره در جمع تازه به دوران رسیده های پاریسی فوتبال اروپا را پر کند و هم مهم تر از همه شیخ نشین کوچک خلیج فارس را از خطر نجات دهد. قطری ها امیدوارند با چنین خودنمایی بزرگی ،موقعیت خود را در سطح افکار عمومی جهانی در مقابل تحریم کنندگان سعودی،اماراتی و مصری شان بهبود بخشند و فعلا از حمله احتمالی دشمنان عربی نجات یابند.

سیوسیته ژنرال یکی از بزرگترین بانک‌های اروپا

گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه

سوسیته ژنرال، (به فرانسوی: Société Générale) شرکت خدمات مالی و بانکداری فرانسوی است، که یکی از بزرگترین بانک‌هایاروپا می‌باشد، که حضور قابل‌توجهی در تجارت بین‌المللی دارد.

اولین شعبه ثبت شده این بانک، در پاریس مستقر شد، در حالی که دفتر مرکزی آن، در حال حاضر، در شهر لدفانس واقع در غرب پاریس قرار دارد و حدود ۱۶۰ هزار کارمند دارد.

فعالیت‌های اصلی بانک سوسیته ژنرال در سه بخش خلاصه می‌شود:

خدمات بانکداری خرده‌فروشی و خدمات تخصصی مالی (به ویژه در فرانسه و اروپای شرقی)

خدمات سرمایه‌گذاری و بانکداری کلان (مشتقات، ساختار مالی و یورو در بازارهای سرمایه)

مدیریت سرمایه‌گذاری جهانی و خدمات مربوط به آن…

این بانک پس از بی‌ان‌پی پاریبا، دومین بانک بزرگ فرانسه و هشتمین بانک، در منطقه اروپا می‌باشد. بانک سوسیته ژنرال بعنوان قدیمی‌ترین بانک کشور فرانسه شناخته می‌شود.

بانک ملی قطر

گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه

بانک ملی قطر، (به عربی: بنک قطر الوطنی) شرکت خدمات مالی و بانکداری قطری است، که با در اختیار داشتن شبکه‌ای از ۵۹۰ شعبه بانکی، در سال ۲۰۱۲ از سوی بلومبرگ در رتبه ۷۸ از بزرگترین بانک‌های جهان قرار گرفت.

بانک ملی قطر در سال ۱۹۶۴ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای شعبه‌های عملیاتی در کشورهای مصر، امارات متحده عربی،تونس، اندونزی، هند، اردن و جمهوری خلق چین می‌باشد.

شعبه مرکزی این بانک در شهر دوحه، قطر قرار دارد و سازمان سرمایه‌گذاری قطر با در اختیار داشتن ۵۰٪ درصد از سهام این بانک، مالک و سهام‌دار اصلی آن به‌شمار می‌آید.

گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه

گزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسهگزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسهگزارش بانک مردم از بانکی که مبلغ گران‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ را جابه‌جا کرد/ چک نیمار قطر را نجات داد+معرفی بانک سوسیه جنرال فرانسه
37 views

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی