مرکز ناباروری کوثر ارومیه


مرکز ناباروری کوثر ارومیه

مرکز ناباروری کوثر در بیمارستان شهید مطهری ارومیه فعالیت می کند.

نی‌نی‌بان: مرکز ناباروری کوثر در بیمارستان شهید مطهری ارومیه فعالیت می کند. بخش ناباروری در اواخر سال 1379 تاسیس شد ولی فعالیت اصلی خود را در زمینه انجام ART از سال 82 شروع کرد. به گواه آمار رسمی بیمارستان روزانه 60 تا 70 بیمار در این مرکز ویزیت می شوند.

بخش IVF بیمارستان کوثر
-درمانگاه مجهز به تخت معاینه، دستگاه سونوگرافی با پروب واژینال، ‌اتاق IUI شامل 6 تخت ژنیکولوژی ، درمانگاه ارولوژی، اتاق کادر بخش IVF و اتاق مشاوره .
-اتاق عمل شامل اتاق ریکاوری و pack ، اتاق عمل مجهز به دستگاه بیهوشی و سونوگرافی واژینال و ساکشن مخصوص برای pick up تخمک ، اتاق برای ترانسفر جنین مجهز به 6 تخت ژنیکولوژی که از این اتاق برای بیوپسی و PESA نیز استفاده می شود.
-آزمایشگاه بخش IVF که مجهز به دستگاه های لازم برای انجام اقدامات آزمایشگاهی برای IUI,ICSI,IVF است.

روش های درمانی مرکز ناباروری کوثر
-روش های ساده ای که نیاز به خارج کردن تخمک از بدن ندارند مثل IO , IUI.
-روش های پیچیده تر که نیاز به خارج کردن تخمک از بدن دارند و به آنها روش های کمک باروری (ART ) می گویند مثل TET,ICSI,IVF اهدای تخمک ، اهدای جنین و رحم اجاره ای.
1-تحریک تخمک گذاری
دربیمارانی که عدم تخمک گذاری تنها عامل ایجاد کننده ناباروری است از این روش استفاده می شود.
2-تلقیح داخل رحمی مایع منی
در این روش یا با روش تحریک گذاری ابتدا تخمک مناسب ایجاد می کنند و یا بدون تحریک تخمک گذاری در زمان مناسب از تخمک رسیده سیکل خود فرد برای IUI استفاده می کنند.
در این مرکزدرمان مشکلات ناباروی مردان مانند؛ هیپوسپادیازیس شدید ،‌انزال رتروگرید، ناتوانی جنسی نورولوژیک و اختلال عملکرد جنسی، مشکلات در آنالیز مایع منی اعم از الیگواسپرمی ، آستنواسپرمی ، حجم کم مایع انزال، ازایی با فاکتور سرویکال یا وجود آنتی بادی ضد اسپرم و...نیز انجام می شود. برای رحم اجاره ایی یا حاملگی نیابتی نیز می توانید به این مرکز مراجعه کنید. اهدای جنین هم در این مرکز انجام می شود.اهدای جنین در میان روش های متداول در درمان ناباروری ویژگی خاصی دارد زیرا منجر به تولد نوزادی می شود که هیچ ارتباط ژنتیکی با والدینش ندارد و در عین حال با فرزند خواندگی تفاوت اساسی دارد زیرا زن حامله میشود ، زایمان می کند ، نوزاد را در آغوش کشیده و شیر می دهدو بزرگ می کند. دکتر فریبا نان بخش، دکتر فاطمه بهروزی لک متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی، دکتر معصومه حاجی علیها فلوشیپ نازایی و دکتر ایلخانی زاده پاتولوژیست و جنین شناس از پزشکان متخصص بخشش ناباروری کوثر در بیمارستان شهید مطهری ارومیه هستند.
پذیرش و ویزیت بیماران در این مرکز با وقت قبلی انجام می شود.
آدرس: خیابان کاشانی –شهید مطهری– بخش IVF
تلفن: 31977418
اگر در مرکز ناباروری کوثر ارومیه درمان شده اید و زایمان را تجربه کرده اید، می توانید تجربه هایتان را با خواننده های نی نی بان به اشتراک بگذارید، نی نی بان هرگونه نظر و انتفاد شما را منعکس می کند.
برای مشاهده لیست مراکز ناباروری در ارومیه اینجا را کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...