درد سمت چپ شکم نشانه چیست؟


منطقه پایین و سمت چپ شکم محل معمول دردهای شکمی مخصوصا در زنان و افراد سال خوره است. اندام هایی که در این قسمت مسبب درد می شوند بخش هایی از روده بزرگ, کولون سیگموئید و کولون نزولی, بخش هایی از روده کوچک, تخمدان, لوله فالوپ سمت چپ و حالب چپ هستند. علایم درد سمت چپ شکم به انواع حاد و مزمن, مبهم و آشکار, مداوم و تناوبی می باشند. درد در این ناحیه...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

خانمها اصولا بیشتر از آقایان دچار درهای شکمی به دلایل مختلف می شوند که از مسائل متفاوتی نشات می گرد. ما اینبار در نشریه اینترنتی آرگا از علایم درد سمت چپ شکم می گوییم.

منطقه پایین و سمت چپ شکم محل معمول دردهای شکمی مخصوصا در زنان و افراد سال خوره است. اندام هایی که در این قسمت مسبب درد می شوند بخش هایی از روده بزرگ, کولون سیگموئید و کولون نزولی, بخش هایی از روده کوچک, تخمدان, لوله فالوپ سمت چپ و حالب چپ هستند. علایم درد سمت چپ شکم به انواع حاد و مزمن, مبهم و آشکار, مداوم و تناوبی می باشند. درد در این ناحیه امکان دارد با علایمی همچون: بی اشتهایی, تهوع, استفراغ, حساس شدن به لمس, تب و لرز و احساس سبکی یا سنگینی همراه باشد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما همراه شوید.

در میان افراد مسن درد در سمت چپ شکم می تواند در اشخاصی که از بیماری دیورتیکولیت که یک نوع بیماری شایع در سن بالا است رنج میبرند, باشد. این بیماری زمانی اتفاق می افتد که یک برآمدگی به اندازه سر انگشت در دیواره روده به وجود بیاید. دردهای این بیماری در شکم گاها شدید و یکدفعه ای رخ می دهد اما به طور معمول درد به طور خفیف شروع می شود و به مرور زمان بدتر می شود. و علاماتی که به همراه خود دارد شامل: تغییر در مزاج, یبوست, درد شکم, استفراغ, تب, نفخ شکم می باشد که در موارد خفیف با استراحت و تغییر رژیم غذایی و همچنین مصرف آنتی بیوتیک مشکل حل می شود اما در موارد وخیم و جدی نیاز به عمل جراحی گاها پیش می آید.

درد سمت چپ شکم نشانه چیست؟

ناتوانی در دفع مدفوع ( دفع کمتر از هفته ای سه بار ) که سبب یبوست حاد و مزمن می شود می تواند علت درد سمت چپ شکم باشد که با تغییر رژیم غذایی با مصرف فیبر بالا و مقدار زیادی مایعات برطرف می شود. مسدود شدن روده کوچک و بزرگ در سمت چپ می تواند باعث درد در این ناحیه باشد که به دلایلی همچون پیچش روده بزرگ, تومور, چسبندگی که مانع عبور طبیعی غذا و مایعات از روده شود و التهاب را یاد کرد, این درد ناشی از این اعمال با تهوع, استفراغ, اسهال یا یبوست, در صورت وخیم بودن اوضاع با ناتوانی در دفع گاز یا مدفوع همراه است و باعث ورم شکم و گسترش و ازدیاد درد می شود, در این صورت حتما به پزشک مراجعه شود چون موجب عفونت می شود و خطر مرگ را به دنبال دارد.

درد سمت چپ شکم نشانه چیست؟

درد سمت چپ شکم می تواند مربوط به تخمک گذاری تخمدان چپ باشد که دو هفته قبل از پریودی شروع می شود و گاها خفیف و و در بعضی مواقع شدید و با لکه بینی همراه است که با مصرف مسکن و استراحت برطرف می شود.

.u2959343f101f597fa426689d3b3169a3 .u2959343f101f597fa426689d3b3169a3:active, .u2959343f101f597fa426689d3b3169a3:hover .u2959343f101f597fa426689d3b3169a3 .u2959343f101f597fa426689d3b3169a3 .ctaText .u2959343f101f597fa426689d3b3169a3 .postTitle .u2959343f101f597fa426689d3b3169a3:hover .postTitle
حتما بخوانید: علایم چربی خون و موثرترین روش های درمان چربی خون

درد سمت چپ شکم نشانه چیست؟

کیست تخمدان چپ یکی دیگر از دلایل درد در این ناحیه است. امکان دارد کیست در تخمدان رشد کرده باشد و باعث درد شود که معمولا ضرری ندارد. اما اگر بیش از اندازه بزرگ شود و دچار پیچ و تاب گردد, دردهای مبهمی در ناحیه شکم در سمت چپ که مداوم یا دوره ای باشد ایجاد می کند که این درد به کمر و لگن هم سرایت می کند. زنان با نزدیک شدن به سیکل پریودی و یا تمام شدن این دوران امکان دارد این درد را با تهوع و استفراغ, احساس سبکی یا سنگینی در ناحیه شکم, بی نظمی در پریودی, احساس فشار در روده راست و مثانه را تجربه کنند. بیشتر کیستها خود به خود برطرف می شوند اما اگر همراه کیست علایمی چون تب و درد یکدفعه ای و ناگهانی بعلاوه استفراغ داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.

درد سمت چپ شکم نشانه چیست؟

سنگ کلیه چپ می تواند مسبب درد سمت چپ شکم باشد. سنگهای کلیه معمولا کوچک هستند اما همین سنگها وقتی برای دفع از کلیه به سمت مثانه می روند باعث درد شدید و ناگهانی که زیر شکم را هم درگیر می کند به همراه تهوع و استفراغ, تب و لرز, درد موقع دفع ادرار, ادرار قرمز, صورتی, بدبو, کدر و تکرر در ادرار را موجب می شوند. در این مواقع نوشیدن مایعات زیاد به غیراز چای و مصرف مسکن مثمر ثمر است. عفونت دستگاه تناسلی می تواند به کلیه سمت چپ هم آسیب برساند که این اتفاق درد سمت چپ شکم, پشت و پهلو و کشاله ران را هم درگیر می کند. دردهای این بیماری با تب و استفراغ, درد به هنگام دفع ادرار, تکرر ادرار, و با دفع خون و چرک آبه به همراه است که سریعا باید مصرف آنتی بیوتیک را قبل از صدها زدن به کلیه شروع کرد.

درد سمت چپ شکم نشانه چیست؟

بارداری خارج از رحم یکی دیگر از علایم درد سمت چپ شکم می باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده بیرون از رحم در تخمدان چپ, لوله فالوپ, یا هر نقطه دیگری در شکم کاشته شود. با رشد جنین درد در این ناحیه زیاد می شود که معمولا با علایم اوایل دوران حاملگی و تاخیر در پریودی, همچنین خونریزی از واژن را را به همراه دارد. مشورت با پزشک حتما باید صورت بگیرد چون مسلما هیچوقت شبیه به یک حاملگی نرمال نخواهد بود و با پاره شدن لوله فالوپ سبب مرگ شخص می شود.

درد سمت چپ شکم نشانه چیست؟

اینها بارزترین علایم و دلایل درد سمت چپ شکم می باشد که ما در این مقاله به اختصار شرح دادیم. امید است که مفید واقع شده باشد.ممنون از همراهی شما عزیزان.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها