«پنالتی» یا «پنارتی»؟ مساله این است


 «پنالتی» یا «پنارتی»؟ مساله این است

در فوتبال ایران و درعصری که کسب اطلاعات آسانترین کار ممکن است هنوز هم بسیاری از سرشناس‌ترین چهره‌ها اصطلاحات فوتبالی را درست ادا نمی‌کنند و مثلا به پنالتی می‌گویند: «پنارتی»

به گزارش "ورزش سه"، به جرات می توان گفت که اولین گام های آموزش یک موضوع ، مطالعه تاریخ و اصطلاحات آن است. اتفاقی که لااقل در فوتبال ایران انگار به کل نادیده گرفته شده است.


یکی از بزرگترین اشتباهات مصطلح در فوتبال ایران مربوط به خطای پنالتی است که بسیاری از مطرح ترین چهره های فوتبالی ما به آن می گویند «پنارتی»!


واقعا چقدر می توان به علم و تخصص کارشناس داوری یا یک سرمربی و یا مدیرعامل اعتماد کرد وقتی ساده ترین اصطلاحات حرفه اش را نمی تواند درست ادا کند. حتی شنیده شده که برخی «پنارت» هم می گویند.


نکته جالب این جا است که اهالی فوتبال ما بخش مهمی از وقت خودشان را صرف مطالعه رسانه های مختلف و اخبار می کنند اما جالب تر این است که در طول بیش از پنجاه سال که از عمر روزنامه نگاری تخصصی ورزشی می گذرد، هنوز هم خیلی ها به پنالتی می گویند «پنارتی».


در برنامه نود شب گذشته کارشناس داوری که سابقه قضاوت در فینال جام جهانی را دارد و یکی از مفاخر فوتبال ایران به حساب می آید، بارها درباره خطای درون محوطه جریمه گفت: «پنارتی» بوده یا نبوده است!


البته همانطور که گفته شد این فقط مختص کارشناس داوری این هفته برنامه نود نیست؛ بلکه می توان لیستی از چهره های سرشناس و مطرح فوتبال ایران آماده کرد که همگی خطای درون محوطه جریمه برایشان «پنارت» است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی