بررسی بازی منچرز: یک سرگرمی دسته جمعی!


منچ از آن دسته بازی‌هایی محسوب می‌شود که حتی پس از گذشت سالیان بسیار زیاد هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است و حتی در برابر بازی‌های پر زرق و برق امروزی می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. تفاوتی ندارد که این بازی را به صورت فیزیکی انجام می‌دهید و یا یک نسخه مجازی از آن را دارید، منچ همیشه و به هر شکلی که باشد می‌تواند موجب سرگرمی شما و حتی...

منچ از آن دسته بازی‌هایی محسوب می‌شود که حتی پس از گذشت سالیان بسیار زیاد هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است و حتی در برابر بازی‌های پر زرق و برق امروزی می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. تفاوتی ندارد که این بازی را به صورت فیزیکی انجام می‌دهید و یا یک نسخه مجازی از آن را دارید، منچ همیشه و به هر شکلی که باشد می‌تواند موجب سرگرمی شما و حتی اطرافیان شما شود.

تبلیغات
سایت خودرو / خرید پاوربانک / آموزش بازاریابی

منچرز یکی از تولیدات استودیو اینسایتل بوده که می‌تواند به صورتی کامل تجربه یک منچ واقعی را برای کاربر تداعی کند. در ادامه قرار است نگاهی بر این بازی زیبا و دوست داشتنی داشته باشیم.

گیم‌ پلی:

طراحی گیم‌پلی برای بازی‌هایی که به صورت فیزیکی وجود دارند کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد، در واقع روند بازی و تمام قوانین از پیش وجود دارند و تنها چیزی که حائز اهمیت است پیاده‌سازی آن‌ها در بازی و بهینه‌کردن آن با توجه به نوع پلتفرم و دیوایس است. منچرز به‌خوبی توانسته تمامی قوانین حاکم بر بازی منچ را پیاده‌سازی کند. مطابق دیگر منچ‌ها (!) در این بازی 4 مهره در 4 رنگ وجود دارد که در جایگاه مخصوص به خود در کناره‌های زمین بازی جاخوش کرده‌اند. هر بازیکن به نوبت تاس می‌اندازد و در صورتی که موفق شود به یک 6 زیبا دست پیدا کند، می‌تواند یکی از مهره‌های خود را وارد میدان رقابت کند. هدف نهایی این بازی وارد کردن هر 4 مهره و هدایت آن‌ها به جای‌گاه نهاییشان است. در ابتدای ورود به منچرز می‌توانیم در یک اسلاید کوتاه تمام قوانین حاکم بر بازی را مشاهده کنیم.

بررسی بازی منچرز: یک سرگرمی دسته جمعی!

این بازی در دو صورت آنلاین و آفلاین قابل بازی کردن است، در بخش آنلاین می‌توانید به صورت تصادفی با 4 حریف دیگر به رقابت بپردازید و یا در صورت در اختیار داشتن نام کاربری دوستانتان می‌توانید از راه دور با ‌آن‌ها منچ بیندازید! در بخش آفلاین نیز می‌توانید به صورت 4 نفره با اعضای خانواده و از طریق یک دیوایس به بازی‌ کردن بپردازید، البته اگر تعداد افرادی که حاضر به بازی‌ کردن با شما هستند به 4 نفر نرسید می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید و یا حتی بازی را با تعداد افراد کم‌تری (طبیعتا بیش‌تر از دو نفر) به انجام برسانید.

بررسی بازی منچرز: یک سرگرمی دسته جمعی!

هزینه ورود به بخش آنلاین و رقابت با حریفان تصادفی 100، 1000 و 10000 سکه است که با توجه به نوع سختی و البته ریسک‌پذیری شما جایزه‌های متفاوتی را به همراه خواهد داشت. بازی کردن در منچرز رایگان است اما در صورتی که عاقلانه ریسک نکنید و یا بازی‌ها را به انتها نرسانید می‌بایست دست به جیب شوید و برای ادامه بازی به صورت آنلاین پول بپردازید. البته اینسایتل روش‌هایی را برای کسب سکه رایگان در این بازی قرار داده تا کاربر بتواند حتی بدون پرداخت پول به صورت کامل و همیشگی از بازی استفاده کند.

گرافیک:

مشخصا گرافیک دو بعدی برای بازی‌هایی که سال‌ها آن‌ها را در یک تکه کاغذ چاپی تجربه کرده‌ایم، در دنیای مجازی نیز لذت‌ بخش‌تر خواهد بود. منچرز از گرافیکی ساده و زیبا بهره می‌گیرد که به خوبی می‌تواند تداعی کننده یک منچ واقعی باشد. 16 مهره در 4 رنگ متفاوت و البته یک زمین با چهار جایگاه چهارتایی و چندین دایره برای حرکت مهره‌ها تمام آن چیزی است که در منچرز مشاهده می‌کنید، البته همین مقدار جزییات به نظر کافی می‌رسد و نمی‌توان هیچ ایرادی از این بخش بازی گرفت.

بررسی بازی منچرز: یک سرگرمی دسته جمعی!

صداگذاری:

هم‌چون بخش گرافیک، در صداگذاری منچرز نیز اساس بر ساده بودن گذاشته شده است. در منوی اصلی یک موسیقی آرام شنیده می‌شود که کاملا با فضای بازی هماهنگ است. در محیط بازی هیچ صدای اضافی به جز ریختن تاس و حرکت مهره‌ها شنیده نمی‌شود، هم چنین با تغییر نوبت هر بازیکن یک صدا پخش می‌شود که می‌تواند کمک کند تا زمانی‌که نوبت به شما رسید متوجه شوید.

جمع‌بندی:

منچرز یکی از بازی‌های سرگرم کننده است که می‌تواند ساعاتی متمادی شما و حتی اطرافیان‌تان را سرگرم کند. قوانین حاکم بر بازی منچ به خوبی در منچرز پیاده شده‌اند و گرافیک ساده و دوست داشتنی در کنار صداگذاری مناسب منچرز را به یک بازی دوست داشتنی و یکی از بهترین بازی‌های چند نفره آفلاین تبدیل کرده است. وجود بخش آفلاین در کنار امکان بازی با حریفان تصادفی و به صورت آنلاین یکی از مهم‌ترین نقاط قوت بازی منچرز است.

بررسی بازی منچرز: یک سرگرمی دسته جمعی!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!