از تزریق ژل زیبایی چه می دانید؟


روش تزریق ژل و چربی برای مدل سازی مجدد نواحی مشخصی از صورت و پر کردن چین و چروک ها و حفره های صورت، درمان چروک پیشانی و درمان جای زخم و بخیه مورد استفاده قرار می گیرند. نبض ما- تزریق ژل یا تزریق چربی جایگزین کلاژن و هیالورونیک طبیعی در پوست ما می شود […] نوشته از تزریق ژل زیبایی چه می دانید؟ اولین بار در نبض ما پدیدار شد.

روش تزریق ژل و چربی برای مدل سازی مجدد نواحی مشخصی از صورت و پر کردن چین و چروک ها و حفره های صورت، درمان چروک پیشانی و درمان جای زخم و بخیه مورد استفاده قرار می گیرند.

نبض ما- تزریق ژل یا تزریق چربی جایگزین کلاژن و هیالورونیک طبیعی در پوست ما می شود و با انحام این کار جایگزین حجم از دست رفته می شود و چروک ها را برطرف می کند. بطور مثال تزریق ژل به چانه در افرادی که اندازه چانه با دیگر اجزای صورت هماهنگ نیست، می تواند در زیبایی تاثیر بسزایی داشته باشد.

انواع ژل لب

ژل هایی که برای برجسته سازی و جوان کردن صورت استفاده می شوند اساسا ۲ نوع هستند:

کوتاه مدت

۱- هیالورونیک اسید: که از جنس بدن می باشد و چون قابلیت cross link و بیشترین هماهنگ شدن با پوست را دارد، در جای خود کاملاً پایدار هستند و عوارض چندانی ندارند و بهترین انتخاب می باشد.

۲ – CaHA: مانند Radiesse مورد تایید FDA است و حدود ۹ الی ۱۸ ماه ماندگاری دارد.

طولانی مدت

که از بخش های صناعی ساخته شده اند و بین ۲ الی ۱۰ سال طول عمر دارند، اما چون از جنس پوست نمی باشند می توانند عوارض جدی را ایجاد نمایند.

ژل های دائمی چون از مواد ( پلیمر ) یا پلاستیک تشکیل شده اند، به وسیله پوست جذب نمی شوند و برای مدت بسیار طولانی در محل باقی می مانند بنابراین بسیار مضر هستند. اما ژل های موقتی که ( هیالورونیک اسید ) نام دارند، به وسیله پوست جذب می شوند و نسبت به نوع اول بسیار مناسب هستند.

اقدامات قبل از تزریق ژل و چربی

به مدت دو هفته قبل از تقبل قیمت تزریق ژل در چانه ازمصرف این داروها اجتناب کنید:

آسپیرین(هر محصولی حاوی اسید استیل سالیسیلیک)، ویتامین E، مکمل های حاوی ginkgo، سیر، و جنسینگ.

به مدت دو روز از مصرف بروفن (ادویل) و الکل خودداری کنید.

مراقبت بعد از تزریق ژل

بهتر است در ۱۲ ساعت اول پس از تزریق ژل از مواد آرایشی روی موضع استفاده نشود. طی ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق، می بایستی از ورزش های شدید( مانند ایروبیک)، قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا گرمای شدید و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید تا به این وسیله احتمال قرمزی موقت، تورم، و خارش محل زریق ژل کاهش یابد. بعد از تزریق ژل، تا ۷۲ ساعت از دستکاری و ماساژ ناحیه تزریق شده پرهیز نمایید. بهتر است در دو هفته اول از تماس با گرمای زیاد مانند سونا و حمام های داغ پرهیز نمایید. واکنش بدن نسبت به ژل های استاندارد بسیار کم است، تنها ممکن است بعد از تزریق، فرد دچار کبودی، قرمزی، درد، تورم و سفتی شود که معمولا تا یک هفته برطرف می شود. در صورت ایجاد کبودی می توانید از آناناس، قرص های ویتامین C، کمپرس سرد (در روزهای اول) و سپس کمپرس گرم استفاده نمایید. درصورت باقی ماندن جای سوزن ها روی صورت ( بخصوص در زریق ژل لب)، معمولا بعد از ۴ تا ۵ روز از بین می رود. در موارد احتمالی گلوله گلوله شدن ژل تزریق شده، می توان پس از تماس و مشورت با پزشک، با انجام کمپرس گرم بر روی ناحیه مشکل را تا حدی کاهش داد. در صورت بروز قرمزی و حساسیت بعد از تزریق ژل ،با پزشک تماس بگیرید. تاریخ ویزیت بعدی (جهت ارزیابی وضعیت و کارهای تکمیلی در صورت نیاز)، معمولا ۲ هفته بعد می باشد. عمق زریق ژل روی ماندگاری ژل های هیالورونیک اسید بسیار موثر است. ماندگاری در خصوص ژل ژوویدرم حدود شش ماه تا یک سال می باشد.

از تزریق ژل زیبایی چه می دانید؟

عوارض تزریق ژل لب

عوارض ناشی از تزریق ژل کاملا بستگی به نوع ژل دارد. ژل‌هایی خوب هستند که نخست، بدن به آنها واکنش نشان ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهد. مثلا ژل‌هایی وجود دارند که بعد از تزریق تا چند ماه هیچ مشکلی ندارند ولی بعد از چند سال گلوله گلوله می‌شوند و در این صورت تخلیه آنها از پوست هم بسیار مشکل است لذا مراجعه‌کننده باید از پزشک خود نوع و مارک ژل را بپرسد. البته مواردی از عارضه هم وجود دارد که ربطی به کیفیت بد آن ژل تزریقی ندارد بلکه به‌علت تکنیک غلط تزریق است. مثلا اگر موضع خوب ضد‌عفونی نشده و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود که البته در این موارد می‌توان با درمان مناسب ضد‌میکروبی مشکل را حل کرد. البته در بعضی موارد عوارض کوتاه‌مدتی در ۲ تا۳ روز اول تزریق نیز به‌وجود می‌آید مثل تورم و التهاب محل تزریق ژل یا حتی کبودی و خون مردگی که بعد از چند روز خوب می‌شود.

برخی ژل‌ها عوارض غیرقابل جبرانی به همراه دارند. مثلا تزریق ژل پاژ که یک ژل دائمی است در بسیاری از افراد عوارض سوء شدیدی ایجاد کرده و آنها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است. مثلا عده‌ای از پزشکان می‌گویند در این ژل‌ها از مونومرهای سرطان‌زا استفاده شده ‌است که می‌تواند احتمال ایجاد سرطان را در افرادی که این ماده را تزریق می‌کنند، ایجاد کند. همچنین بعضی از افراد که این ماده را تزریق می‌کنند دچار حساسیت شده و سیستم ایمنی‌شان در مقابله با این ماده به مبارزه می‌پردازد. در بعضی دیگر نیز این ماده می‌تواند ایجاد گرانولوما کند؛ در واقع این امر زمانی اتفاق می‌افتد که ژل سفت شده و به‌طور کامل درصورت ایجاد تورم کند.

بهترین مارک ژل برای تزریق صورت

«ژوویدرم» و «رستیلن» توسط معتبر ترین شرکت های بین المللی تولید شده و بهترین و کم عارضه ترین فیلرها (پرکننده ها) محسوب می شوند. این دو از معدود فیلرهایی هستند که توسط سازمان غذا و داروی امریکا (اف دی ای) مورد تایید قرار گرفته اند.

شاید دوست داشته باشید
چند روش ساده برای پاک کردن تتو
۱۰روش فوری برای از بین بردن ترک پوست

ژل ژوویدرم که توسط شرکت امریکایی آلرگان تولید می شود نوعی هیالورونیک اسید است که بعنوان فیلر (پرکننده) در درمان برخی چین و چروک های صورت کاربرد دارد. انواع مختلفی از ژوویدرم تولید می شود که بر اساس میزان غلظت هیالورونیک اسید، و ساختمان مولکولی و در نتیجه محل کاربرد خود باهم تفاوت دارند.

ژل رستیلن نیز دارای غلظت بالایی از هیالورونیک اسید بوده و از ژوویدرم سفت تراست. این ژل اولین فیلری بود که در سال ۲۰۰۳ از « اف دی ای» تاییدیه گرفت. «پرلن» محصول دیگری از خانواده رستیلن است که اخیرا مورد تایید قرارگرفته و برای چین های عمیق تر به کار می رود. اندازه ذرات «پرلن» بزرگتر از «رستیلن» است. خانواده رستیلن اعضای متعدد دیگری هم دارد که ازنظر اندازه ذرات با رستیلن متفاوتند.

به نظر می رسد که درد زمان تزریق رستیلن بیشتر از ژوویدرم باشد لذا بهتر است ناحیه مورد نظر قبلا بیحس شود. شاید به همین دلیل است که اخیرا کمپانی مذکور محصولاتی را تولید کرده که لیدوکایین هم در ترکیب خود دارند و به نام «رستیلن ال» و «پرلن ال» شناخته می شوند.

بعد از تزریق فیلرها چه ژوویدرم و چه رستیلن، گاهی در برخی بیماران مختصری تورم، قرمزی و درد در محل تزریق دیده می شود که اگر مختصر باشد و درعرض چند ساعت تا چند روز از بین برود طبیعی است.

از تزریق ژل زیبایی چه می دانید؟

بهترین مارک ژل برای خط خنده

نوع ژل مصرفی اول از همه به عمق چین محل تزریق بستگی دارد. مثلا برای خط خنده خیلی عمیق بهتر است از ژل‌های غلیظ به‌خصوص آنهایی که دوام و ماندگاری بیشتری دارند (مثلا ژل‌های یک تا ۲ ساله) استفاده شود و بالعکس اگر عمق چین‌های اخم یا خط خنده کم باشد بهتر است از ژل‌های رقیق‌تر و با دوام کمتر استفاده شود، خصوصا درمورد چین‌های اطراف چشم که عمق آن از چین‌های خنده خیلی کمتر است حتما از ژل‌های رقیق باید استفاده شود.

به گفته دکتر مرتضی رضیعی، بهترین ژلی که در مطب مرزداران تزریق می شود ژل ردکسیس اولترا ساخت کانادا می باشد، ماندگاری این ژل بین ۱۰ ماه تا ۱۸ ماه می باشد، مثلا اگر کسی دو سی سی یا دو امپول تزریق کند احتمال زیاد بالای یک سال باقی خواهد ماند، در ضمن مزیت این ژل نسبت به سایر ژل های تزریقی این است که علاوه بر پر کنندگی دارای اثر کلاژن سازی هست بطوریکه پر کنندگی ان به علت ماده هیالورونیک داخل آن ( شبیه ژویدرم ) و اثر کلاژن سازی ان به علت ماده ای به نام دکسترو نومر در ترکیب این ژل هست و این ماده باعث می شود بتدریج کلاژن طبیعی در داخل پوست فرد تکثیر و زیاد شود بطوریکه با چند بار تزریق ژل مثلا سالی یک بار باعث پر شدن طبیعی چین خنده یا چین های عمیق اخم خواهد شد، این خاصیتی هست که در اکثر ژل های دیگر وجود ندارد.

برای این که نتیجه مناسب تری داشته باشید.

۱ – قبل از هر گونه تزریقی باید لب معاینه شود تا اگر اختلال عملکردی وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.

۲ – فرم لب بایستی به سایز اولیه لب , ابعاد صورت و میمیک و دینامیک لب انتخاب شود و در حیطه طبیعی باشد.

۳ – طبق اصول زیبایی شناسی , لب بالا بایستی بیست درصد کوچکتر و عقب تر از لب پایین باشد.

۴ – در برخی مراجعین قبل از تزریق ژل لب نیاز به اصلاحات دیگری مانند افزایش حجم ئ سایز چانه وجود دارد.

۵ – تزریق دوطرف لب بدون در تظر گرفتن قسمت مرکزی لبها صحیح نمیباشد.

۶ – بهترین انتخاب برای افزایش حجم لب استفاده از ژل های هیالورونیک اسید میباشد , البته مارک ژل و کیفیت برند آن هم بسیار مهم است.

۷ – تبحر و تکنیک پزشک در تزریق ژل لب بسیار حائز اهمیت است.

هزینه تزریق ژل

قیمت تزریق ژل به نوع محصول ژل مورد استفاده و میزان یا تعداد سرنگ های مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب بستگی دارد. بنابراین هزینه و قیمت تزریق ژل برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

قیمت ژل هایی که ماندگاری ۱ تا ۲ ساله دارند معمولا دو تا سه برابر ژل هایی است که ماندگاری مثلا ۶ تا ۹ ماهه دارند، به عنوان مثال تزریق یک سی سی ژل حاوی هیالورونیک از مارک های معتبر مثلا فرانسوی یا کانادایی که ماندگاری یک ساله دارند ۱۹۰ هزارتومان هزینه دارد، ولی تزریق یک یک سی سی ژل با دوام اثر اثر ۶ تا ۸ ماهه از مارک های معتبر و در جه یک چینی ۱۲۰ هزار تومان و نوع اروپایی ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان هزینه دارد و البته اگر عمق چین زیاد باشد نیاز به دو سی سی یا دو سورنگ ژل برای پر کردن چین و گودی خط خنده خواهد داشت و طبعا قیمت آن هم تقریبا دو برابر خواهد شد.

هزینه تزریق ژل اولا به نوع ژل و دوام اثر آن و ثانیا به حجم ژلی که در اخم یا خط خنده یا اطراف چشم نیاز دارد بستگی دارد به اینکه ۱ سی سی یا ۵/۱ سی سی یا ۲ سی سی نیاز داشته باشد چرا که حدود ۷۰ درصد هزینه تزریق مربوط به هزینه ژل تزریقی می باشد.

نبض ما– گردآوری

منابع

دکترفرشید دبیرزاده، دکتر بهناز نوذری، دکتر مرتضی رضیعی، دکتر قنبری، کلینیک زیبایی سیب سرخ، برترین ها

از تزریق ژل زیبایی چه می دانید؟
امتیاز شما :

سوال پزشکی دارید ؟!؟
همین الان از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید و پاسخ خودتون را در یافت کنید !
کانال نبض ما رو نمی دانید ؟!! می توانید از طریق کانال تلگرام نبض ما آخرین مطالب سایت را دنبال کنید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش