125 نوع کالا از استان قزوین به 40 کشور صادر شده است


125 نوع کالا از استان قزوین به 40 کشور صادر شده است

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از صادرات 125 نوع کالا از قزوین به 40 کشور در چهار ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 166 میلیون دلار کالا از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است .

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری،منوچهر حبیبی افزود: این مقدار صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 46 درصد رشد را نشان می دهد.
وی در خصوص نوع کالاهای صادراتی نیز گفت: این کالاها شامل محصولات پلاستیکی،سرامیک،کاشی،بطری شیشه ای و مواد شوینده بوده و بیشترین صادرات را به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با تاکید بر لزوم تسهیل تجارت و فراهم‌سازی زیر ساخت‌های صادرات استان،گفت: باید زمینه های مناسبی برای صادرات و تشویق صنایع تولیدی در زمینه های مختلف در این حوزه فراهم شود و البته برنامه ریزی برای تحقق این موضوع در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.
ترکیه،افغانستان،ترکمنستان،تاجیکستان،آذربایجان،ارمنستان،سوریه،ایتالیا کشورهای اصلی هدف صادراتی استان قزوین بعد از کشور عراق هستند و بالاترین سهم را در صادرات کالاهای تولید شده استان به خود اختصاص داده اند.
در سال گذشته 576 میلیون دلار کالا از استان قزوین به خارج از کشور صادر شد.
برای امسال صادرات یک میلیارد دلار کالا از قزوین به خارج از کشور هدف گذاری شده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدید احمدی نژاد بعد از حمله سپاه پاسداران؛ موضع‌گیری دوپهلو