ضرورت تقویت فرهنگ صادرات در اردبیل


استاندار اردبیل گفت: متاسفانه فرهنگ صادرات در استان اردبیل ضعیف است و ما صادرکننده‌ای نداریم که محصولات مختلفی را از گمرکات استان صادر کند.

به گزارش ایسنا، مجید خدابخش در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما کسب رتبه دوم کشوری را در برگزاری جلسات و پیگیری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نتیجه درست بودن تصمیمات این جلسات و روند شورا می‌دانیم که امیدواریم با تداوم این حرکت زمینه خوبی برای توسعه و توانمندی اقتصادی در استان فراهم آید.

وی با بیان اینکه به هیچ‌وجه کاهش صادرات اتفاق نیفتاده بلکه ارزش واقعی پول در وضعیت فعلی با گذشته مقایسه می‌شود، گفت: معتقدیم در استان اردبیل باید فرهنگ صادرات تقویت شده و توسعه پیدا کند چرا که به تجار و صادرکنندگانی نیازی داریم که از مناطق کشور محصولات مختلفی را به گمرک اردبیل و نسبت به صادرات آن اقدام کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بدون تقویت این حوزه نمی‌توان امیدوار به توسعه صادرات بود، ‌ادامه داد: در کنار این امر باید با تکنولوژی‌های مدرن و روز دنیا صادراتمان را انجام دهیم و ورود 700 گردشگر اروپایی به اردبیل در چهار ماهه اخیر نشان می دهد که راه مناسبی باز شده تا با حضور گردشگران رونق همه‌جانبه استان اتفاق بیفتد.

خدابخش ضرورت توسعه ورزش‌های زمستانی و همچنین حمایت از برگزاری مسابقات و رویدادهای بین‌المللی را در اردبیل یادآور شد و گفت: در بحث سیب‌زمینی با احداث سردخانه‌ها و انبارهای جدید و راه‌اندازی کارخانه‌های فرندفریز سعی خواهد شد تا زنجیره تولید و صادرات این محصولات تقویت شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با یادآوری اینکه به جای کارهای اداری باید جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به سمت کارهای اقتصادی، تجاری سوق دهیم افزود: ما نخبگان بی‌نظیری را در این استان داریم که می‌توانند ظرفیت اشتغال در زمینه‌های مختلف به ویژه صادرات را فراهم کند.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل به تقویت و توسعه روابط ایران با کشور آذربایجان اشاره کرد و گفت: در کنار بازار آذربایجان باید تحریم کشور روسیه را فرصت و غنیمت بشماریم و در ورود به این بازار و صادرات محصولاتمان اهتمام جدی داشته باشیم که این کار باید با رعایت استانداردها انجام شود.

خدابخش با بیان اینکه باید تولیدات ما صادرات‌محور و هدف‌گذاری ما در این حوزه دقیق و مناسب اتفاق بیفتد، گفت: ما از محل تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری آماده هستیم تا برای اصلاح فرایند تولید در کارخانه‌های استان تسهیلاتی با نرخ پایین ارائه کنیم و در این زمینه کمککار تولیدکنندگان باشیم.

وی از واگذاری نمایشگاه اردبیل به اتاق بازرگانی برای مدیریت آن خبر داد و گفت: هر چند محل نمایشگاه تغییر پیدا کرده و یک نمایشگاهی جدید در مکانی مناسب احداث خواهد شد که باید در این زمینه مدیریت و مسئولیت کار را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

استاندار اردبیل همچنین ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، آب، برق و گاز را در ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنعتی را یادآورشد و گفت: ادارات برق، گاز و آب فاضلاب حق ندارند بدون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به قطع انشعاب واحدهای تولیدی و اداری اقدام کنند.

خدابخش گفت: ما در عین حال که معتقدیم باید هزینه آب، برق و گاز واحدهای تولیدی به شرکت‌های مرتبط پرداخت شود در عین حال باید با مهلت دادن به واحدهای تولیدی نسبت به تسویه حساب آنها اقدام جدی را انجام داد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق