برگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدا


خبرگزاری شبستان: مراسم بزرگداشت شهید احمد مشلب، شهید مقاومت اسلامی از لبنان جمعه شب با حضور مادر شهید و سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

سرویس : مهدویت - مهدی باوران زمان : ۱۳۹۶/۵/۲۲ - ۱۰:۰۸ شناسه خبر : ۶۴۸۳۲۰

برگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدا
خبرگزاری شبستان: مراسم بزرگداشت شهید احمد مشلب، شهید مقاومت اسلامی از لبنان جمعه شب با حضور مادر شهید و سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
برگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدا
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، مراسم یادبود شهید احمد مشلب شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، خانم بدرالدین، مادر شهید مشلب و مردم شهیدپرور شهر مقدس قم در شبستان امام علی(علیه السلام) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در یادواره شهید احمد مشلب، شهید سال جوانان و نوجوانان عاشورایی، مادر شهید طی سخنانی ضمن اشاره به ویژگی های فرزند شهیدش، بر لزوم حمایت از مقاومت در تمامی کشورهای اسلامی و نیز تبعیت از رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) تاکید کرد.

مادر شهید احمد مشلب گفت: در محضر دوستان شهدا من احساس عجز می کنم که حرف بزنم و از شهدا خواستارم تا به سخنان ناچیز من اثربخشی کنند؛ این که شهدای ما کرامت دارند، همه از امام حسین(علیه السلام) سرچشمه گرفته است؛ در دامن ایشان فرزندان عاشورایی تربیت شده اند و در راستای قوام بخشی به دین فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: اساساً آنچه سبب می شود که جوانان شهادت طلبی داشته باشند، الگوگیری از امام حسین(علیه السلام) است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ»؛ به نظر من مصداق این آیه شریف امام حسین(علیه السلام) و شهدایی که به ایشان اقتدا کردند، هستند. بهترین و بزرگترین هدف امام حسین(علیه السلام) این بود که پرچم اسلام را برافرازد؛ هم اکنون شهدای بزرگوار نیز به پیروی از ایشان در جهت این هدف والا می کوشند.

مادر شهید احمد مشلب ابراز کرد: تقدیر از شهدا، تکریم از جان فشانی های در راه خداوند است؛ بنابراین، ما باید نهایت تلاش خود را بر این بگذاریم تا با همه وجود شهدا را تکریم کنیم و راهشان را ادامه دهیم. همه شهدا به ویژه «احمد محمد مشلب» رضای خداوند را بر همه چیز ترجیح دادند و زندگی خود را در راه خداوند فدا کردند.

در ادامه، حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به غلبه قدرت نرم که مظهر آن شهدا هستند بر قدرت سخت و تکنولوژی و تجهیزات مادی در جهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی از قدرت نرمی پرده برداشت که در جهان ناشناخته بود و توانست قدرت های سخت جهانی را به زانو درآورد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آنقدر که فکر و اندیشه یک ملت قدرت آفرین است، تجهیزات و تکنولوژی و سایر قدرت های سخت نیست. کسی که قدرت شهدا را درک کرده باشد، با قدرت های پوشالی غربی عکس سلفی نمی گیرد.

پناهیان با اشاره به هدف دشمنان از ایجاد جنگ و اشغال در جهان و بویژه جهان اسلام گفت: دشمنان به دنبال قدرت افتصادی و نفت و سایر منافع در منطقه و جهان نیستند، بلکه به دنبال ابقای خود در جهانند چون می دانند و می بینند که جمهوری اسلامی همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند: سنگرهای جهان را یک به یک فتح می کند.

رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس در پایان به اهمیت مجالس اهلبیت(علیه السلام) و یادواره های شهدا اشاره کرد و یادآور شد: داعش آخرین تیری بود که دشمنان در ترکش داشتند. اما این بدل هم جواب نداد. یکی از رازهای مهم و محوری عدم موفقیت دشمنان این بود که آنها سیدالشهدایی به عنوان الگو ندارند. اینجاست که ارزش مجالس روضه اباعبدالله الحسین(علیه السلام) شناخته می شود. مجالس روضه راهبردی ترین حربه برای فتح جهان است.

ذکر مصیبت و عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) توسط سیدرضا نریمانی و مسعود پیرایش و حاج احمد پناهیان پایان بخش مراسم بود.

پایان پیام/99
برگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدا
برگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدابرگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدابرگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدابرگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدابرگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدابرگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدابرگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدابرگزاری یادواره شهید «احمد مشلب»/سخنان پناهیان درباره آثار درک شهدا
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
شهید احمد مشلب
|
مسجدمقدس جمکران
|
یادواره شهدا
|

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا