نطق کواکبیان در مورد حصر


نطق کواکبیان در مورد حصر

پس از هفت سال زمان آن رسیده که کارشناسان شورای عالی امنیت ملی و دفتر مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرده و معظم له دستور فرمایند تا تدبیر تازه‌ای برای حصر اندیشیده شود.

به گزارش جماران، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی به خاطر رای بالا به طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا گفت: شهادت حججی را به خانواده او تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه در زمان بررسی برنامه‌های وزرا به ضرورت استفاده از اقوام، مذاهب، زنان و جوانان و عناصر توسعه‌گرا خواهم پرداخت، گفت: مراسم تحلیف باشکوه برگزار شد اما جای هیچ توجیهی برای عدم حضور روسای جمهور سابق از جمله سید محمد خاتمی و بزرگان اهل سنت وجود ندارد.

کواکبیان ادامه داد: ای‌کاش از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یادی می شد و حداقل عکسی از آن بزرگوار که در تمامی مراسم‌های تحلیف پس از انقلاب وجود داشت نصب می‌شد.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: اما در این بین عده‌ای هم مجلس را که در راس امور است نشانه گرفته‌اند و بارها زیر سوال برده‌اند. حتی عده‌ای از اصلاح طلبان عقده‌گشایی کرده و صرفا به خاطر اینکه یک نفر عکس سلفی گرفته بود و بعد هم عذرخواهی کرد، همچنان برخی از تریبون‌ها به خاطر این مسئله به برخی از همکاران اعم از اصلاح طلب و اصولگرا اهانت‌ و توهین می‌کنند. عجیب است که صداوسیمای ما متاسفانه در برنامه‌های جدی و شوخی خود همچنان آتش بیار معرکه است. البته مدیریت محترم مجلس باید در این زمینه توجه بیشتری به این موضوع می‌کرد.


کواکبیان با اشاره به اظهارات یکی از ائمه جمعه‌ مبنی بر اینکه «کسانی که به عیادت مهدی کروبی در بیمارستان رفته‌اند باید مجازات شوند»، گفت: به عنوان جانباز و برادر شهید و از طرف حزب مردم‌سالاری از مقام معظم رهبری تقاضایی که چهار سال گذشته از صدا و سیما داشته‌ام را تکرار می‌کنم و درخواست می‌شود که پس از هفت سال زمان آن رسیده که کارشناسان شورای عالی امنیت ملی و دفتر مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرده و معظم له دستور فرمایند تا تدبیر تازه‌ای برای حصر اندیشیده شود.

وی با تبریک به اعضای منتخب شورای شهر تهران و محمدعلی نجفی که قرار است شهردار منتخب باشد، خاطر نشان کرد: هم اکنون نمایندگان تهران و اعضای شورا یک سمت‌وسو دارند. باید به ملت ثابت کرد با هماهنگی خاص می‌توان روسفید از این ماجرا بیرون آمد. از هم اکنون باید در املاک نجومی و رانت‌هایی که در شهرداری وجود داشته است دوری کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی و به ویژه ریاست جمهوری نیز باید بدانند در همه اجتماعات یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم به خصوص دانشجویان، تعیین تکلیف حصر بوده، لذا امیدواریم در دولت دوازدهم موضوع حصر هر چه سریعتر در دستور شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد و رئیس جمهور بداند «الکریمُ إذا وَعَدَ وَفی».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی