آیفون 7، آیفون 7 اس و آیفون 8 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت
آیفون های جدید اپل به زودی معرفی خواهند شد و نسل جدیدی از گوشی‌های غول کوپرتینو خودنمایی خواهند کرد. آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ نام این سه مدل جدید است.

در این مطلب سعی داریم به تفاوت‌هایی که میان این سه گوشی جدید آیفون وجود دارد، بپردازیم. شایعات متعددی تاکنون درباره آیفون ۸ منتشر شده و تقریبا برداشت ما از این گوشی کامل است، اما درباره آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس چیز زیادی وجود ندارد.

با این تفاسیر سعی کرده‌ایم تا در این خبر کمی به تفاوت‌های میان آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و همچنین آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس بپردازیم و آنگاه نگاهی کلی به مشخصات آیفون ۸ داشته باشیم و اختلاف بین این دستگاه و مدل آیفون ۷ اس را بررسی کنیم.

تفاوت بین آیفون ۷ با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس

آیفون ۸ اپل گوشی خیره کننده‌ای خواهد بود، این موضوع را به راحتی می‌توان از شایعات منتشر شده درباره آن فهمید، اما دو گوشی جدید دیگر آیفون چگونه خواهند بود؟ در اینجا به پنج تفاوت عمده میان آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس با مدل‌های قبلی آن اشاره خواهیم کرد.

۱. وجود پنل پشتی شیشه‌ای براق

آیفون 7، آیفون 7 اس و آیفون 8 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت

ما از زمان عرضه آیفون ۴ به بعد، هیچ گوشی آیفونی را با پنل پشتی شیشه‌ای ندیده‌ایم، اما به نظر می‌رسد که با معرفی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس این طراحی نیز مجددا خودنمایی کند.

۲. شارژ بی سیم

آیفون 7، آیفون 7 اس و آیفون 8 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت

احتمالا یکی از مواردی که باعث طراحی پنل پشتی شیشه‌ای در گوشی‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس خواهد بود، وجود شارژ بی سیم در آنهاست.

در حال حاضر تکنولوژی شارژ القایی بسیار کند انجام می‌شود و باعث گرم شدن بیش از حد گوشی‌ها می‌گردد؛ بنابراین بسیار مشتاقیم تا ببینیم که اپل برای این موضوع چه چاره‌ای اندیشیده و چه تدبیری را به کار خواهد بست! شارژ بی سیم در گوشی‌های جدید آیفون می‌تواند این دستگاه‌ها را به یکی از جذاب‌ترین محصولات بازار موبایل جهان تبدیل کند.

۳. عدم وجود خطوط آنتن در پنل عقب

آیفون 7، آیفون 7 اس و آیفون 8 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت

وجود خطوطو آنتن در پنل پشتی گوشی‌های هوشمند، سالهاست که به موضوع داغی برای بحث در محافل تکنولوژی تبدیل شده است. برخی از کاربران به شدت از خطوط آنتن متنفرند، آنها اعتقاد دارند که این طراحی شکل نامناسبی به گوشی هوشمندشان می‌دهد.

به مرور، برخی از تولیدکنندگان این خطوط را به لبه‌های بالا و پایین گوشی منتقل کردند، اما همچنان بعضی از کابران با این گونه طراحی نیز دچار مشکل هستند. به لطف وجود یک پنل شیشه‌ای در پشت گوشی‌های آیفون ۷S و آیفون ۷ اس پلاس دیگر این خطوط آنتن دیده نخواهند شد و این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که از این خطوط بیزارند، خبر مسرت بخشی باشد.

۴. پردازنده‌ای سریع‌تر

آیفون 7، آیفون 7 اس و آیفون 8 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت

یکی از جذابیت‌های آیفون های ۲۰۱۷ اپل پردازنده‌های جدید آنهاست که احتمالا با نام اپل A 11 خودنمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که این پردازنده سریعتر و کارآمدتر از نسل قبلی پردازنده‌های اپل باشد.

۵. رنگ‌های جدید

آیفون 7، آیفون 7 اس و آیفون 8 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت

انتظار می‌رود که ایفون ۸ دارای رنگ بندی‌های جدیدی باشد، اما این بدان معنا نیست که آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس با رنگ‌های جدیدی همراه نخواهند شد. شایعات درباره رنگ‌های جدید برای آیفون‌های سال ۲۰۱۷ به شدت در حال انتشار است و حتی گفته می‌شود که ممکن است اپل دیگر از رنگ رز گلد برای این محصولات استفاده نکند!

تفاوت بین آیفون ۷ اس و آیفون ۸

درست است که آیفون‌های جدید اپل ۲۰۱۷ با ویژگی‌های ارتقا یافته‌ای چون شارژ بی سیم و پنل شیشه‌ای عقب همراه شده‌اند، اما آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس همچنان شکل اولیه و فاکتورهای اصلی آیفون ۶ از سال ۲۰۱۴ را برای خود حفظ کرده‌اند.

اما آیفون ۸ در حال تبدیل شدن به یک گوشی جدید و منحصر به فرد است. این دستگاه که به مناسبت دهمین سالگرد آیفون به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد، ویژگی‌های جذابی را با خود به همراه خواهد داشت. در زیر به تفاوت‌های میان آیفون ۷ اس و آیفون ۸ اپل می‌پردازیم.

۱. تغییرات اساسی در طراحی

آیفون 7، آیفون 7 اس و آیفون 8 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که آیفون ۸ دقیقا همان چیزی باشد که رندرهای منتشر شده از آن به نمایش گذاشته‌اند، اما شایعات زیادی حاکی از آن است که آیفون ۸ اپل با یک نمایشگر تمام صفحه و بدون حاشییه خودنمایی خواهد کرد. نمایشگری که تمام پنل جلویی این مدل را در اختیار خواهد داشت.

۲. سیستم دوربین جدید

اپل مشغول کار بر روی سیستم واقعیت افزوده است و شایعات می‌گویند که ماژول دوربین آیفون ۸ دارای یک سیستم لیزری است. به نظر می‌رسد که این ویژگی جدید برای سنجش فاصله و قرار دادن اشیا مجازی در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده طراحی شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع حقیقت دارد یا خیر، اما ماژول عمودی نصب شده در آیفون ۸ بسیار بزرگتر و نسبت به ماژول دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس غیر عادی تر است. شاید این موضوع دلیلی باشد برای پشتیبانی کردن این دوربین از واقعیت افزوده!

۳. باتری بزرگتر

آیفون 7، آیفون 7 اس و آیفون 8 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت

شایعات و خبرهای منتشر شده در چند وقت اخیر، روی این موضوع تاکید دارند که اپل توانسته است تا در درون آیفون ۸ خود از باتری L شکل استفاده کند. ظاهرا این گونه باتری‌ها با اندازه‌ای کوچکتر، توانایی ذخیره انرژی بیشتری خواهند داشت. شایعات می‌گویند که اپل آیفون ۸ کوچکتر از آیفون ۷ اس پلاس خواهد بود، اما ظرفیت باتری هر دو گوشی ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

۴. تشخیص چهره به جای تاچ آی دی

با وجود طراحی تمام صفحه نمایشگر آیفون ۸ به نظر می‌رسد که دیگر سنسور اثر انگشت تعبیه شده در کلید اصلی هوم در پنل جلویی دیده نشود، پس با این وجود تاچ آی دی به زیر پنل شیشه‌ای پشت منتقل خواهد شد؟ یا این که در زیر صفحه نمایش تعبیه می‌شود؟

به گفته برخی از کارشناسان حوزه تکنولوژی، اپل برای آیفون ۸ از سنسور تشخیص چهره استفاده خواهد کرد؛ بنابراین دیگر هیچ نیازی به اسکنر اثر انگشت نداشته و این موضوع نیز یک تفاوت عمده میان آیفون ۸ با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس خواهد بود.

منبع: phonearena

برچسب ها آیفون 7 اسآیفون 7 اس پلاسآیفون 8شارژ بی سیممشخصات آیفون 7 اسمشخصات آیفون 7 اس پلاسمشخصات آیفون 8