تلاش کافه بازار برای معرفی اپلیکیشن های ایرانی / جشنواره یک هفته ای «متولد ایران»، از چهارشنبه آغاز می شود


مدیر محتوایی کافه بازار از برگزاری جشنواره متولد ایران از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این جشنواره یک هفته به منظور ترغیب و تشویق مردم به استفاده از اپلیکیشن های داخلی است که به مدت یک روز به صورت الکترونیکی در کافه بازار برگزار می شود.به گزارش فاوانیوز به نقل از تماس نیوز، بهرام احساندوست مدیر محتوایی کافه بازار در گفت و گو با تماس نیوز، با...

تلاش کافه بازار برای معرفی اپلیکیشن های ایرانی / جشنواره یک هفته ای «متولد ایران»، از چهارشنبه آغاز می شود
مدیر محتوایی کافه بازار از برگزاری جشنواره متولد ایران از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این جشنواره یک هفته به منظور ترغیب و تشویق مردم به استفاده از اپلیکیشن های داخلی است که به مدت یک روز به صورت الکترونیکی در کافه بازار برگزار می شود.
به گزارش فاوانیوز به نقل از تماس نیوز، بهرام احساندوست مدیر محتوایی کافه بازار در گفت و گو با تماس نیوز، با اعلام برگزاری جشنواره «متولد ایران» گفت: قرار است جشنواره «متولد ایران» با موضوع حمایت از اَپ های (اپلیکیشن) ایرانی از روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه به مدت یک هفته تا اول شهریور در «کافه بازار» برگزار شود.وی با اشاره به اینکه دومین بار است که این جشنواره توسط کافه بازار برگزار می شود، افزود: در این جشنواره هدف ما حمایت از اَپ های ایرانی است چراکه کافه بازار، یک پلتفرم برای رساندن اَپ ها به دست کاربران محسوب می شود بنابراین قصد داریم کاری را که در ۳۶۵ روز سال انجام می دهیم، به طور خاص طی این هفته کمی بلندتر فریاد بزنیم و مردم را به استفاده از اپلیکیشن های ایرانی کنیم.
احساندوست تصریح کرد: در یک سری از سرویس ها بخاطر داخلی بودن آن، مردم عملا گزینه دیگری برای استفاده ندارند و گزینه خارجی برای آن سرویس وجود ندارد ولی خیلی جاها معادل اپلیکیشن های خارجی، نمونه داخلی آن وجود دارد که در این یک هفته بیشتر قبل از مردم دعوت می کنیم که از معادل های ایرانی استفاده کنند چراکه این صنعت اکنون به جای رسیده که بسیاری از اَپ های با کیفیت داخلی در مقابل نمونه خارجی آنها در دسترس هستند.
مدیر محتوایی کافه بازار با ذکر مثالی از وجود معادل داخلی اَپ بزرگ و معروف دنیا همچون آمازون خبر داد و گفت: در طی این یک هفته، تمام صفحه نخست کافه بازار را به معرفی اپلیکیشن های داخلی اختصاص می دهیم تا با معرفی آنها مردم را به استفاده از اَپ های داخلی تشویق کنیم چراکه به جایی رسیده ایم که اَپ هایی در جریان روزمره در دسترس هستند که واقعا کار مردم را راه می اندازند.
وی با اشاره به ادامه روند انتخاب اَپ های داخلی برای نمایش و معرفی در صفحه نخست کافه بازار افزود: البته در این مدت هیچ اَپ خارجی از کافه بازار حذف نمی شود و امکان استفاده و نصب آن برای کاربران وجود دارد.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: علاوه بر صفحه نخست کافه بازار سعی داریم از پتانسیل شبکه های اجتماعی و دیگر جاها استفاده لازم را ببریم ضمن اینکه با تعدادی از توسعه کنندگان نیز صحبت شده تا آنها نیز از این جشنواره حمایت کنند.
مدیر محتوایی کافه بازار با بیان اینکه حدود ۱۰۰ اَپ داخلی طی یک هفته در پیش، از طریق کافه بازار معرفی می شوند، اظهار کرد: البته این عدد حدودی است و تعداد دقیق آن بستگی به نوع دسته بندی اَپ ها برای ارایه دارد.
احساندوست با اشاره به اینکه تجربه پارسال در برگزاری جشنواره الکترونیکی «متولد ایران» حمایت مردم از اَپ های ایران را در پی داشت، گفت: پارسال هم این اتفاق افتاد و تجربه نشان داد که مردم پیام را گرفتند و واقعا با استفاده از اَپ های ایرانی حمایت کردند بطوریکه نسبت اَپ های ایرانی به خارجی واقعا افزایش پیدا کرد.
وی در مورد علت برگزاری این جشنواره در ایام تابستان افزود: در تابستان به دلیل فراغت دانشجویان و نسل جوان که مخاطب اصلی ما هستند، تب اَپ ها داغ تر می شود و آمارها نشان می دهد که تولید، دانلود، نصب و استفاده از اپ ها در تابستان رونق بیشتری نسبت به دیگر فصول سال دارد بنابراین ترجیح دادیم جشنواره متولد ایران در تابستان برگزار شود تا شاید مردم وقت بیشتری بگذارند و بیشتر بتوانند استفاده کنند.
مدیر محتوایی کافه بازار از ارایه گزارش استقبال مردم در پایان برگزاری جشنواره خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)