امیر سمواتی: صلاحیت کارگردان ها زودتر از اینها باید تأیید می شد!


امیر سمواتی: صلاحیت کارگردان ها زودتر از اینها باید تأیید می شد!

از این پس قرار است تولید فیلمهای کارگردان های کار اولی به تهیه کنندگانی سپرده شود که تجربه کارگردانی داشته اند. امیر سمواتی تهیه کننده سینما که تجربه همکاری با کارگردان های مطرح و البته کار اولی را به عهده دارد در اینباره توضیح داد.

بنا به تصمیم جلسه شورای عالی تهیه کنندگان که در تاریخ 16 مردادماه برگزار شد؛ و پس از موافقت نمایندگان انجمن کارگردانان و اعضای انجمن صنفی تهیه کنندگان قرار شده از این پس تولید فیلم های کارگردانان کار اولی به تهیه کنندگانی سپرده شود که پیش تر تجربه کارگردانی داشته اند.

امیر سمواتی: صلاحیت کارگردان ها زودتر از اینها باید تأیید می شد!

امیر سمواتی تهیه کننده سینما که علاوه بر تجربه همکاری با کارگردان های مطرح با کار اولی ها نیز همکاری کرده است، درباره تصمیم جلسه شورای عالی تهیه کنندگان به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: تصمیمات خوب و کارآمدی در جلسه گرفته شده و این اتفاق باید سالها پیش می افتاد؛ و به نظرم لازم است صلاحیت کارگردان ها بخصوص کار اولی ها پیش از همکاری با تهیه کنندگان تأیید شود.

سمواتی گفت: البته تهیه کننده نیز علاوه بر اشرافش بر حوزه تولید و دیگر مقولات بازار فروش، باید به عنوان یک متخصص، فیلمنامه نویسی و کارگردانی بداند که لزوم این دانسته ها در همکاری با فیلم سازان کار اولی اهمیت بیشتری پیدا می کند تا به این ترتیب تهیه کننده بتواند اشتباهات کارگردان کم تجربه را تصحیح کند و تجربه اش را در اختیار او قرار دهد.

امیر سمواتی فارغ التحصیل دانشکده صدا و سیماست و تهیه کنندگی فیلمهای «نفس عمیق»، «کافه ترانزیت»، «دربند»، «ساکن طبقه وسط»، «با دیگران» و «پنج ستاره» را به عهده داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج