لزوم همگامی مولفه های حمایت از تولید برای توسعه کردستان


به گزارش شاتا ، محمد دره وزمی در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانگفت: از زمان بازگشایی سایت بهین یاب در سال جاری تاکنون 322 واحد تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی با مبلغ درخواستی ۱۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ثبت نام...


به گزارش شاتا ، محمد دره وزمی در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانگفت: از زمان بازگشایی سایت بهین یاب در سال جاری تاکنون 322 واحد تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی با مبلغ درخواستی ۱۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ثبت نام کردند.
وی تصریح کرد: از تعداد ذکر شده ۹۴ مورد به مبلغ ۳۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به تایید کمیته های کارشناسی رسیدند و ۹۰ مورد هم به مبلغ ۳۰ میلیاردو۲۰۰ میلیون تومان تصویب و به بانک ها معرفی شدند.
دره وزمی افزود: از تعداد کل واحدها ۱۰۹ مورد واحد تولیدی صنعتی هستند که درخواست دریافت ۱۴۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان ساخت: در کمیته کارشناسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان ۹۰ مورد مورد بررسی قرار گرفته و از این تعداد ۳۵ مورد تایید شدند و سپس ۳۱ مورد هم به مبلغ ۲۰ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان به بانک ها معرفی شدند.
دره وزمی تعداد واحدهای کشاورزی ثبت نام شده در سایت بهین یاب را ۲۱۳ مورد ذکر کرد و افزود: میزان مبلغ تسهیلات درخواست شده این واحدها ۵۶میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
وی یاد آور شد: تاکنون ۵۹ واحد کشاورزی در کمیته کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی استان به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تایید شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد واحدهای تولیدی ثبت نام شده استان در سایت بهین یاب را 2 درصد واحدهای ثبت نامی در کشور ذکر کرد و گفت: میزان مبلغ درخواستی واحدهای استان پنج درصد کشور است.
دره وزمی عنوان کرد: از نظر تعداد واحدهای مورد بررسی و تایید شده در کمیته های کارشناسی به ترتیب ۳.۵درصد و یک درصد کل واحدهای بررسی شده و تایید شده در کمیته های کارشناسی کل کشور است.
وی گفت: قوانین و مقررات حمایت از رونق تولید برای تمام کشور یکسان مصوب شده است و جو و اتمسفر کردستان با سایر نقاط کشور هیچ تفاوتی ندارد. لذا می طلبد برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید و ایجاد رونق اقتصادی بیشتر و توسعه استان، تمامی مولفه های حمایت از تولید همگام و همدل تر، گام بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها