جاسوسی آمریکا از تجهیزات موشکی کره‌شمالی


فرارو به نقل از شبکه خبری سی ان ان نوشت: در آستانه شلیک احتمالی موشک از سوی کره شمالی به جزیره گوام، ماهواره های جاسوسی آمریکا از جابجایی تجهیزات موشکی این کشور خبر دادند. ماهواره های جاسوسی آمریکا تحرکاتی در تجهیزات موشکی کره شمالی مشاهده کرده اند که براساس آن ارتش آمریکا احتمال می دهد پیونگ یانگ آماده شلیک احتمالی موشک می...

جاسوسی آمریکا از تجهیزات موشکی کره‌شمالی

فرارو به نقل از شبکه خبری سی ان ان نوشت: در آستانه شلیک احتمالی موشک از سوی کره شمالی به جزیره گوام، ماهواره های جاسوسی آمریکا از جابجایی تجهیزات موشکی این کشور خبر دادند.

ماهواره های جاسوسی آمریکا تحرکاتی در تجهیزات موشکی کره شمالی مشاهده کرده اند که براساس آن ارتش آمریکا احتمال می دهد پیونگ یانگ آماده شلیک احتمالی موشک می شود.

به گفته یک مقام بلندپایه ارتش آمریکا، کره شمالی یک سکوی پرتاب متحرک را که توانایی پرتاب موشک های میان برد را دارد به مکانی دیگر منتقل کرده است.

این تحرک در ارتش کره شمالی در حالی انجام می شود که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور امروز از تعلیق برنامه شلیک موشک به گوام خبر داده و آن را مشروط به توقف اقدامات تنش افزا از سوی واشنگتن کرد.

با این وجود، ارتش آمریکا جابجایی تجهیزات موشکی را آمادگی برای شلیک احتمالی توصیف کرده است.

پیونگ یانگ پیشتر آمریکا را تهدید به پرتاب ۴ فروند موشک به جزیره گوام در اقیاس آرام کرده بود.

همچنین رسانه های کره شمالی گزارش دادند که رهبر این کشور به ارتش دستور داده تا برای هرگونه حمله موشکی آماده باشند.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا نیز هشدار داد، اگر کره شمالی به آمریکا موشک شلیک کند، اوضاع به سرعت به سمت جنگ پیش خواهد رفت.

کره شمالی و آمریکا این هفته جنگ لفظی علیه یکدیگر را افزایش دادند و ترامپ پیونگ یانگ را تهدید کرد که با «آتش و خشم» روبه رو خواهد شد. پیونگ یانگ در مقابل به حمله به جزیره گوام متعلق به آمریکا تهدید کرده است.

در پی تشدید جنگ لفظی بین واشنگتن و پیونگ یانگ، برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اتریش به این مساله واکنش نشان داده و خواستار خویشتنداری دو طرف شده اند.

همچنین چین خواستار حفظ آرامش و توقف تبادل لفاظی های تهدیدآمیز میان دو کشور شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید