یاغلاما، یک غذای ترکیه ای فوری و خوشمزه


یاغلاما نوعی غذای ترکیه ای چرب و چیلی و پرطرفدار استانبلی است که با استفاده از نان شبیت یا همان خمیر جادویی درست میشود، که در این بخش از آشپزی با پارسینه طرز تهیه آن آشنا خواهید شد.

تحریریه پارسینه: یاغلاما Yağlama با نان شبیت نوعی غذای ترکیه ای است که بی شباهت به لازانیا نیست و یکی از غذاهای پرطرفدار و فوری محسوب میشود که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا خواهید شد.
همچنین میتوانید نان شبیت یا همان خمیر جادویی که درست میکنید را به مقدار زیاد درست کنید و در فریزر نگهداری کنید و در مواردی که نیاز به پخت غذای فوری دارید این غذا را برای مهمانان ناخوانده و یا اعضای خانواده تان درست کنید.
یاغلاما، یک غذای ترکیه ای فوری و خوشمزه
یاغلاما، یک غذای ترکیه ای فوری و خوشمزه
برای دیدن طرز تهیه خمیر جادویی اینجا کلیک کنید.
مواد لازم:
2 لیوان آب ولرم
1 قاشق مرباخوری نمک
1 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق غذاخوری خمیر مایه
5 لیوان آرد(کم کم و با کنترل بریزید)
برای سس:
500 گرم گوشت چرخ کرده
3 عدد فلفل سبز
3 عدد گوجه فرنگی
1 عدد فلفل کاپیا(نباشه هم میشه)
2 عدد پیاز بزرگ
1 استکان آب(100 گرم)
روغن مایع
زیره، فلفل
1 قاشق غذاخوری رب فلفل
یاغلاما، یک غذای ترکیه ای فوری و خوشمزه

طرز تهیه:
ابتدا داخل آب خمیر مایه و شکر را میریزیم . 5 دقیقه صبر میکنیم(نیاز به هم زدن ندارد) نمک و آرد را با هم اضافه میکنیم . آرد را کم کم اضافه میکنیم تا خمیر یکدست و نرمی به دست بیاد . روی خمیر را پوشانده نیم ساعت استراحت میدیم. از خمیر تیکه های کمی بزرگتر از گردو برمیداریم و باز روی چانه ها را میپوشانیم تا خشک نشوند . روی میز را آرد پاشی کرده چانه ها را نازک باز میکنیم . در ماهیتابه نچسب داغ میذاریم وقتی حبابهای کوچک زد زود برمیگردانیم . و باز وقتی طرف دیگر شروع به حباب زدن کردن باز برمیگردانیم و حالا کنار ایستاده و نگا میکنیم که چقدر خوب پف میکند برای بار آخر دوباره طرف دیگر را برگردانده و سپس از روی اجاق برمیداریم( آخرین بار علت برگرداندن این است که به دلیل پف کردن ممکن است بعضی جاها نمناک مانده باشد برمیگردانیم تا بپزد) نان ها را روی هم میذاریم . با این نانها یاغلاما و یا دوروم میتوانید درست کنید.
برای سس: در ماهیتابه روغن میریزیم گوشت چرخ کرده را تفت میدیم . نزدیک به کشیده شدن آب گوشت پیاز و فلفل خرد شده را اضافه کرده تفت میدیم. رب و گوجه فرنگی مربع خرد شده را اضافه میکنیم و ادویه را ریخته تفت میدیم . در آخر آب را میریزیم . 3_2 دقیقه بعد از روی اجاق برمیداریم . به ترتیب یک ردیف نان شبیت و یک ردیف سس آماده شده ریخته و به همین ترتیب ادامه داده یاغلاما را آماده میکنیم. روی یاغلاما به دلخواه جعفری خرد شده میذاریم . با ماست سیر دار سرو میکنیم . نوش جان .
نکته:
شبیت های باقیمانده را داخل دستمال تمیز و سپس داخل کیسه فریزر گذاشته در فریزر نگه داشتم
یاغلاما، یک غذای ترکیه ای فوری و خوشمزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد