خواص روغن بادام: 32 فایده روغن بادام برای سلامتی، پوست و مو


خواص روغن بادام: 32 فایده روغن بادام برای سلامتی، پوست و مو

روغن بادام موهبتی برای سلامتی شما است، از کمک به کاهش وزن و گوارش گرفته تا رفع آکنه. خواص روغن بادام را که بدانید خودتان هم این گفته را تایید‌می‌کنید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا 32 خواص روغن بادام برای سلامتی، پوست و مو را بدانید. نگاهی اجمالی به روغن بادام نام علمی– پرونوس دولسیس خاستگاه- خاورمیانه،...

روغن بادام موهبتی برای سلامتی شما است، از کمک به کاهش وزن و گوارش گرفته تا رفع آکنه. خواص روغن بادام را که بدانید خودتان هم این گفته را تایید‌می‌کنید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۳۲ خواص روغن بادام برای سلامتی، پوست و مو را بدانید.

خواص روغن بادام: 32 فایده روغن بادام برای سلامتی، پوست و مو

نگاهی اجمالی به روغن بادام

نام علمی– پرونوس دولسیس

خاستگاه- خاورمیانه، شبه‌قاره هند و افریقای شمالی

روغن بادام چیست؟

این روغن شگفت‌انگیز، از بادام خام گرفته‌می‌شود. خواص روغن بادام، به‌دلیل وجود اسیدهای چرب تک‌غیراشباع، ویتامین E، پتاسیم، پروتئین، روی و دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی آن است.

انواع روغن بادام

دو نوع روغن‌بادام وجوددارد- تلخ و شیرین. روغن تلخ از فشردن بادام تلخ به‌دست می‌آید. این بادام دارای آمیگدالین است که بعد از فراوری‌شدن به اسید سمی هیدروسیانیک تبدیل‌می‌شود. بادام تلخ علی‌رغم داشتن خواص دارویی، قابل خوردن نیست. روغن بادام تلخ فقط برای استفاده موضعی به‌کار می‌رود. این روغن برای پوست و مو و همچنین برای کارهای آشپزخانه به‌کارمی‌رود.

مطلب مرتبط: ۱۴ فایده انگور قرمز برای سلامتی، پوست و مو

حالا که تفکر خوبی نسبت به بادام دارید، چرا کاربردهای آن را ندانید؟ روغن بادام چگونه به حفظ سلامت پوست و موی شما کمک‌می‌کند؟ به خواندن این مطلب ادامه‌دهید.

خواص روغن بادام برای پوست

در دوره‌ای که ظاهر، همه‌چیز است، کسی هست که بخواهد شبیه زامبی باشد؟ پوست ما به‌دلیل آفتاب، غبار و آلودگی، زیبایی و درخشش خود ر ا ازدست می‌دهد. اینکه خودتان را از سرتاپا بپوشانید گزینه مناسبی نیست و همیشه هم امکانش وجودندارد.

اما ناامید نشوید، چرا که اینجا راه‌حلی طبیعی به‌نام روغن بادام وجوددارد. روغن‌بادام یکی از روغن‌های معجزه‌گر است که به بهبود رنگ پوست و رفع مشکلات آن کمک‌می‌کند. خواص روغن بادام در اینجا آمده است.

۱. پوست را سالم‌تر می‌کند

رسیدن به پوستی سالم و درخشان، دیگر یک کار گران‌قیمت و زمانبر نیست. روغن بادام را امتحان‌کنید. این روغن نه‌تنها رنگ پوست را بازمی‌کند بلکه جلای زیبایی نیز به پوست می‌دهد. روغن‌بادام پوست‌تان را تغذیه‌کرده و آن را صاف‌تر و نرم‌تر می‌کند.

این روغن معجزه‌گر، سرشار از ویتامین‌های E، A، و B است که رطوبت را در پوست نگاه‌داشته و جذب آن را بیشترمی‌کند و ازاین طریق مانع بسته‌شدن منافذ می‌شود.

۲. دایره‌های تیره را کاهش‌می‌دهد

پانداها موجودات بامزه‌ای هستند اما داشتن چشمانی مانند پاندا اصلا بامزه نیست. دارم درباره دایره‌های زیرچشم صحبت‌می‌کنم که ظاهری عجیب به شما می‌دهد. پناه‌بردن به کانسیلرها راه خوبی برای پنهان‌کردن دایره‌های تیره نیست. همچنین، لوازم آرایشی معتبر هم بسیار گران‌قیمتند.

راه‌حل؟ از روش‌های طبیعی استفاده‌کنید.

یک درمان برای رهایی از دایره‌های تیره، ماساژدادن زیر چشم‌ها با روغن‌بادام، قبل از خواب است. ویتامین E موجود در روغن بادام، پوست را جوانسازی کرده و استفاده منظم از آن، پوست زیر چشم‌ها را روشن می‌کند. استفاده منظم از روغن بادام چین‌وچروک و خطوط دور چشم‌ها را کاهش‌می‌دهد.

۳. علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد

افتادگی پوست، چشمان پف کرده، تیرگی. این کلمات برای ما دخترها واقعا ترسناکند. داستان ترسناکی که در آن ملکه با خون زنان جوان حمام‌می‌کرد تا زیباییش برای همیشه باقی بماند را به‌یادمی‌آورید؟ نه، نمی‌خواهم شما سمت انجام چنین کارهای شدیدی بروید. اصلا نیازی به این کارها ندارید، مخصوصا وقتی اکسیر را در دستان‌تان دارید.

به من اعتمادکنید، استفاده منظم از روغن بادام روی پوست، پوست را در مدت کوتاهی جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در این روغن از علائم پیری جلوگیری‌می‌کنند. این روغن نه‌تنها پوست را شاداب می‌کند بلکه با چین‌وچروک نیز مبارزه‌می‌کند.

مطلب مرتبط: خواص دانه سویا: ۳۴ فایده دانه سویا برای سلامتی، پوست و مو

۴. ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده پوست را رفع‌می‌کند

پوست به‌دلیل تجمع سلول‌های مرده ایجادشده توسط عواملی مانند آلودگی، غبار، عرق و غیره، تیره به‌نظرمی‌رسد. خاصیت مرطوب‌کنندگی روغن‌بادام، ناخالصی‌ها و پوست مرده را سست‌کرده و برداشتن آنها را آسان‌می‌کند. نحوه دستیابی به این پوست در اینجا آمده است.

مواد موردنیاز

۴-۵ بادام (له شده)
یک قاشق چایخوری شیر
چند قطره آبلیمو
آرد نخود

کاری که باید انجام‌دهید

مواد را باهم ترکیب‌کرده و روی صورت‌تان بگذارید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب بشویید.

نکته: می‌توانید از یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق چایخوری شکر هم به‌طور اختیاری استفاده‌کنید. این اسکراب را با حرکات دورانی کوچک روی پوست اسکراب‌کنید (مالش‌دهید) تا از سلول‌های مرده و جوش‌های سرسیاه خلاص‌شوید.

۵. پسوریازیس و اگزما را درمان‌می‌کند

روغن بادام، درمانی امتحان شده برای انواع مشکلات پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما است. این روغن، خارش را تسکین‌داده و پوست را آرام می‌کند. ما نرم‌کننده بودن روغن‌بادام را تاییدکرده‌ایم. خاصیت مرطوب‌کنندگی روغن بادام به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک‌می‌کند.

۶. رنگ برنزه را کاهش‌می‌دهد

ما مجبوریم سرتاپا پشت لایه‌های لباس پنهان شویم تا از خودمان دربرابر آفتاب محافظت‌‌کنیم. اشعه‌های سوزان آفتاب می‌تواند باعث آفتاب‌سوختگی و ایجاد خطوط برنزگی ‌شود که بر پوست‌تان تاثیر منفی می‌گذارد.

اما می‌دانستید روغن‌بادام مانند یک ضدآفتاب طبیعی عمل‌می‌کند؟ این روغن دارای SPF ۵ است و نه‌تنها از برنزه شدن و آفتاب‌سوختگی جلوگیری‌می‌کند بلکه اثرات آفتاب را نیز مهارمی‌کند. ویتامین E موجود در روغن بادام، پوست را تغذیه و از آن در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت‌می‌کند.

مطلب مرتبط: ۲۰ فایده سیب زمینی برای سلامتی، پوست و مو

۷. جایگزینی برای کرم دست و پا

روغن‌بادام یک روغن سبک است و بنابراین در مقایسه با دیگر روغن‌ها چربی کمتری دارد. این روغن، جایگزینی ارزان برای کرم‌های دست و پاست.

روغن‌بادام، پوست را نرم‌کرده و به لطافت پوست بچه درمی‌آورد و چون سبک است، به‌راحتی جذب‌می‌شود.روغن‌بادام بوی خیلی خوبی دارد و روی موجود در آن پوست زبر را نرم‌کرده و ترک پا را درمان‌می‌کند.

۸. یک پاک‌کننده آرایش عالی

آیا می‌دانستید می‌توانید از روغن بادام برای پاک‌کردن آرایش استفاده‌کنید؟

روغن‌بادام منافذ پوست را به‌خوبی بازکرده و تمام ردپاهای آرایش را پاک‌می‌کند. به‌علاوه، از بروز آکنه جلوگیری‌کرده و می‌تواند برای همه انواع پوست به‌کاررود.

۹. لب‌‌های ترک‌خورده را درمان‌می‌کند

با روغن‌بادام، لب‌های نرم و صورتی، دوباره مال شما می‌شوند.

سرشاربودن روغن بادام از ویتامین و خواص مرطوب‌کننده می‌تواند لب‌های شما را نرم و صورتی کند. هروقت لب‌های‌تان خشک و ترک‌خورده شدند، می‌توانید کمی روغن بادام را روی‌ آنها بگذارید و خوب‌می‌‌شوید.

۱۰. چین‌وچروک و خطوط را کاهش‌می‌دهد

آیا اعتماد به‌نفس‌تان را به‌خاطر خطوط و چروک‌های دور چشم از دست‌داده‌اید؟ آخر هفته، پوست‌تان را با روغن‌بادام ماساژدهید. این ماساژ، گردش خون را افزایش‌داده و پوست تیره و پیرشده‌تان را سفت می‌کند.

مواد موردنیاز:

۲ قاشق چایخوری روغن بادام
۲ قطره روغن ویتامین E

کاری که باید انجام‌دهید

۱. روغن بادام‌را حرارت‌دهید و به آن ۲ قطره روغن ویتامین E اضافه‌کنید.
۲. زمانی که گرمای آن قابل‌تحمل شد، روغن را بر صورت‌تان گذاشته و به‌صورت حرکات دورانی با نوک انگشتان‌تان ماساژدهید.
۳. این کار را ۱۰-۱۵ دقیقه ادامه‌دهید و صورت‌تان را با حوله یا پارچه نرم پاک‌کنید. سپس با آب بشویید و خشک‌کنید.

این ماساژ صورت، پوست‌تان را ترمیم‌کرده و با استفاده منظم، چین‌وچروک و خطوط را ازبین‌می‌برد. همچنین پوست را مرطوب و تغذیه‌می‌کند.

حالا، اگر به این فکرمی‌کنید که آیا این روغن برای موهای‌تان هم فایده دارد یا نه، ادامه مطلب را بخوانید.

خواص روغن بادام برای مو

من از روغن‌زدن به موهایم متنفرم چون چرب و چسبناک می‌شود. اما طرفدار جلسات روغن‌زدن منظم هستم. خوشبختانه، چندسال پیش روغن بادام را به من معرفی‌کردند. روغن‌بادام همه ویژگی‌هایی که آن را به روغنی عالی برای مو تبدیل‌می‌کند دارد و علاوه‌بر این، بسیار سبک و خوشبوست. همچنین، روغن‌بادام، مو را براق‌کرده و باعث‌می‌شود مو سالم به‌نظربرسد.

اوج خواص روغن بادام برای مو در اینجا آمده است.

۱۱. موی بلند و سالم

استفاده منظم از روغن بادام بر مو، باعث افزایش درخشندگی و حجم مو می‌شود.

روغن بادام منبعی سرشار از منیزیم است و به جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک‌می‌کند. پس تعجبی ندارد که از روغن بادام در محصولات مراقبت از مو، بسیار استفاده‌می‌شود.

کاری که باید انجام‌دهید

برای مرطوب‌کردن پوست سرتان، روغن‌بادام را یک یا دوبار در هفته بر پوست سرتان بگذارید. بعد از اینکه پوست سرتان را ماساژدادید، یک حوله را در آب گرم گذاشته و دور سرتان بپیچید. این کار، ریزش مو را کاهش‌داده و وضعیت مو را بهبودمی‌بخشد.

۱۲. رهایی از موخوره

موی ناسالم، هیچ‌وقت نشانه خوبی نیست. اما غبار و آلودگی، درکنار برنامه‌های کاری شلوغ‌مان، آن را بدتر می‌کند. ماساژ منظم مو با این روغن می‌تواند از موخوره نیز جلوگیری‌کند.

روغن‌های بادام، کرچک و زیتون را دراندازه‌های مساوی ترکیب‌کنید و موی‌تان را با آن ماساژدهید. این کار را یک یا دوبار در هفته انجام‌دهید و تفاوت را ببینید.

همه ما می‌دانیم که این سه روغن، بسیار برای مو مفیدند زیرا سرشار از مواد مغذی هستند که رشد مو را افزایش‌داده و مو را قوی‌می کنند. مخصوصا، روغن بادام دارای آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای ذخیره و جوانسازی فولیکول‌های مو است.

۱۳. می‌تواند جایگزین براق‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌های بدون نیاز به شستشو شود

هروقت موهای‌تان را می‌شویید، می‌توانید آنها را با چند قطره از این روغن معجزه‌گر ماساژدهید. این کار، موهای‌تان را نرم‌کرده و آنها را صاف، هیدراته و درخشان نگه‌می‌دارد.

بافت سبک روغن بادام، آن را به جایگزینی عالی برای براق‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌های بدون نیاز به شستشو تبدیل‌می‌کند. این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E، خواص مرطوب‌کنندگی شگفت‌انگیزی نیز دارد.

خواص روغن بادام ۱۴. شوره سر را درمان‌می‌کند

اگر شوره سر نمی‌گذارد شما پیراهن مشکی محبوب‌تان را بپوشید، وقت آن است که سرتان را با روغن بادام گرم ماساژدهید.

روغن بادام با برداشتن سلول‌های مرده، به‌طورموثری شوره سر را درمان‌می‌کند. ما این را پذیرفته‌ایم که روغن بادام یک نرم‌کننده عالی است که پوست را پاک‌کرده و سلول‌های مرده را برمی‌دارد. این ویژگی به روغن بادام کمک‌می‌کند تا با شوره سر مبارزه‌کرده و پوست سر را تمیز نگه‌دارد.

ترکیبی از پودر آمله (انگورفرنگی هندی) و روغن بادام را با سخاوت بر روی موهای‌تان بگذارید و اجازه‌دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس موها را بشویید. این کار، راهی مطمئن برای تسکین پوست سر و داشتن مویی بدون شوره است.

۱۵. التهابات پوست سر را کاهش‌می‌دهد

پوست سر ما دائما درمعرض غبار، گرما، آلودگی و محصولات حالت‌دهنده شیمیایی قراردارد. همه این‌ها باعث التهاب می‌شود. اگر این التهاب نادیده گرفته‌شود می‌تواند باعث وضعیت بد ریزش مو و شوره سر شود.

به راه‌حل نیازدارید؟ ماساژ روغن بادام را امتحان‌کرده و نتایج را ببینید.

میزان بالای اسیدهای چرب موجود در روغن بادام، بافت‌های پوست سر را نرم و مرطوب‌کرده و همچنین گردش خون را افزایش‌می‌دهد. همچنین التهاب را نیز تسکین‌می‌دهد.

اگر فکرمی‌کنید خواص روغن بادام فقط محدود به مو و پوست است، سخت در اشتباهید. روغن بادام می‌تواند در آشپزی نیز به‌کاررود. کنجکاوید چگونه؟ خواندن مطلب را ادامه‌دهید.

خواص روغن بادام برای سلامتی

همه ما فواید سلامتی خوردن بادام را می‌دانیم. به‌هرحال، فواید فقط به مغزها محدود نیستند. روغن بادام نیز می‌تواند درصورت گنجانده‌شدن در رژیم غذایی ما، فواید زیادی را فراهم‌کند.

روغن بادام خوراکی اگرچه قیمت بالایی دارد اما به‌آرامی دارد دنیای آشپزی را تحت کنترل خود درمی‌آورد. باورکنید، این روغن، ارزش هرمقدار پولی که می‌دهیم را دارد. دلیلش اینجا آمده.

خواص روغن بادام ۱۶. از ناراحتی‌های قلبی جلوگیری‌می‌کند

روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب تک‌غیراشباع است. این چربی‌ها قلب را تقویت‌کرده و از بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری‌می‌کنند. روغن بادام شیرین سرشار از اسیدفولیک، چربی‌های غیراشباع، پروتئین و پتاسیم است که ثابت‌شده همه این‌ها برای بیماری قلبی مفیدند.

۱۷. فشارخون را تنظیم‌کرده و سطح کلسترول را نگه‌می‌دارد

روغن بادام به مهار دیابت نوع ۲ کمک‌می‌کند، سلامت کبد را برگردانده و قلب را سالم نگه‌می‌دارد. همچنین، این روغن، فشارخون را تنظیم‌کرده و سطح کلسترول را حفظ‌می‌کند. عالی است، نه؟

روغن بادام، پتاسیم بالا و سدیم پایینی دارد که همین ویژگی از مشکلات قلبی جلوگیری‌می‌کند.

۱۸. سیستم ایمنی را تقویت‌کرده و به گوارش کمک‌می‌کند

مصرف منظم روغن بادام، بدن را قوی‌تر کرده و به آن در مبارزه با عفونت‌ها کمک‌می‌کند. همچنین این روغن، ثابت‌کرده که یک ملین موثر است و به گوارش کمک‌می‌کند.

روغن بادام می‌تواند مدفوع را نیز نرم‌کرده و دستگاه گوارش را پاک‌کند. حالا دیگر می‌دانید چرا از روغن بادام به‌عنوان چاشنی سالاد استفاده‌می‌شود.

۱۹. حافظه را تقویت‌کرده و سیستم عصبی را قوی‌می‌کند

می‌گویند اگر در روز پنج بادام بخورید، حافظه‌تان زیادمی‌شود. روغن بادام حتی از خود بادام هم بهتر است!

روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و مقدار مناسبی پتاسیم دارد. همچنین این روغن به تغذیه‌ سیستم عصبی نیز معروف است.

چند قطره از روغن را به یک لیوان شیر اضافه‌کرده و هرشب قبل خواب بنوشید. شاید دفعه بعدی وقتی می‌خواهید از خانه بیرون بروید، کلیدهای‌تان را فراموش‌نکنید!

۲۰. گردش خون و رشد استخوانی نوزاد را افزایش‌می‌دهد

روغن بادام منبعی عالی از ویتامین D است که برای جذب کلسیم در بدن ضروری است. واضح است که کلسیم برای نوزاد تازه متولدشده حیاتی است زیرا استخوان‌هایش به رشد و تقویت نیازدارند.

ماساژدادن مفاصل نوزاد با روغن بادام، گردش خون را افزایش‌داده و از مشکلات پوستی جلوگیری‌می‌کند.

۲۱. درد و گرفتگی عضلات را تسکین‌می‌دهد

هر ماساژی خاصیت درمانی دارد و ماساژ با روغن بادام می‌تواند درد را تسکین‌دهد.

روغن بادام دارای خواص مسکن است که درد و فشار را در عضلات کشیده‌شده، کاهش‌می‌دهد. ماساژدادن ناحیه آسیب‌دیده با چند قاشق غذاخوری روغن بادام گرم، دردهای مفصل یا دردهای عضلانی را فورا تسکین‌می‌دهد.

۲۲. سلامت و قدرت ناخن‌ها را افزایش‌می‌دهد

ناخن‌های بلند فقط زمانی زیبا به‌نظرمی‌رسند که سالم و بدون شکستگی باشند. اگر اطراف ناخن خود را می‌جوید، زمان آن رسیده که ناخن‌های تان را با روغن بادام تقویت‌کنید.

برای داشتن ناخن‌های سالم و قوی، آنها را روزانه با چند قطره روغن بادام ماساژدهید. پتاسیم و روی موجود در روغن بادام، ناخن‌های شما را قوی و هیدراته می‌کند و از این طریق مستعدبودن‌شان به شکستن را کاهش‌می‌دهد.

۲۳. منبعی سرشار از ویتامین‌ و مواد معدنی

دراینجا دلیلی برای این مسئله داریم که چرا روغن بادام، قفسه‌های آشپزخانه‌ها را در دنیا به خود اختصاص‌داده است.

روغن بادام، طعمی قوی دارد و منبعی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌های E و D به‌میزان زیادی در روغن بادام شیرین یافت‌می‌شوند و این روغن را به ماده‌ای ضروری برای زندگی سالم، تبدیل‌می‌کنند.

۲۴. خواص ضدالتهابی دارد

ما همیشه این تفکر نادرست را داریم که چربی‌ها مضرند. به‌هرحال، همه چربی‌ها بد نیستند. بعضی از چربی‌ها برای سلامتی ما ضروری هستند (البته فقط در مقدار درست- مقادیرخیلی زیاد باعث چاقی می‌شود). و چون بدن ما قادر به تولید این اسیدهای چرب نیست، ما اغلب به منابع بیرونی وابسته‌ایم. اینجاست که روغن بادام می‌تواند موثرباشد.

اسیدهای لینولیک و لینولنیک موجود در بادام می‌توانند به کاهش التهاب کمک‌کنند. همچنین سطح کلسترول LDL را در بدن ما کاهش‌می‌دهند.

خواص روغن بادام ۲۵. انرژی‌زایی فوری

آیا احساس می‌کنید انرژی‌تان تحلیل‌رفته است؟ برای اینکه سریع پرانرژی شوید، چند بادام را روی سالادتان بریزید.

روغن بادام یک انرژی‌دهنده قوی است زیرا دارای منگنز، ریبوفلاوین و مس است که به تولید انرژی در بدن کمک‌می‌کند.

۲۶. از سرطان جلوگیری‌می‌کند

اضافه‌کردن روغن بادام به غذای‌تان می‌تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری‌کند. روغن بادام، سرشار از فیبر است که به حرکت مناسب غذا در روده بزرگ کمک‌می‌کند.

۲۷. برای زنان باردار عالی است

بارداری دوره‌ای است که هر کسی سعی‌می‌کند به شما توصیه ناخواسته‌ای بدهد. و اگرشما توصیه‌ها را می‌پذیرید، حتما شنیده‌اید که چرا بادام برای شما خوب است، درست است؟

بسیاری از متخصصین زنان، مصرف منظم روغن بادام را به زنان باردار توصیه‌می‌کنند. روغن بادام سرشار از اسیدفولیک است که احتمال نقص‌های هنگام تولد را در نوزادان کاهش‌می‌دهد. همچنین روغن بادام تضمین‌می‌کند نوزادتان فرآیند رشد سلولی و تشکیل بافت سالمی داشته‌باشد. روغن بادام، تضمین‌می‌کند نوزاد تازه‌متولدشده شما به نقص لوله عصبی دچارنشود.

۲۸. به کاهش وزن کمک‌می‌کند

افزودن چندقطره روغن بادام به لیوان شیرگرم‌تان می‌تواند درمدت زمان کمی باعث ازدست‌دادن چندکیلو وزن در شما شود.

روغن بادام، سرشار از چربی‌های تک‌غیراشباع است که سوخت‌وساز را تسریع‌کرده و درنتیجه، باعث کاهش وزن می‌شود.

خواص روغن بادام ۲۹. یبوست را درمان‌می‌کند

روغن بادام مانند یک ملین عمل‌می‌کند.

برای کسب بهترین نتیجه، چند قطره از این روغن را به آب گرم اضافه‌کرده و روزی دوبار بنوشید. نوشیدن این ترکیب، معده شما را پاکسازی‌کرده و باعث‌می‌شود هیچ مشکلی درسیستم گوارشی نداشته‌باشید.

خواص روغن بادام برای زیبایی

همه ما راز کوچک زیبایی طبیعی را داریم که از مادر‌ها و مادربزرگ‌هایمان به ما رسیده‌است. یک راز زیبایی رایج، روغن‌بادام است.

۳۰. افزایش بلندی و زیبایی مژه‌ها

اگر همیشه رویای داشتن مژه‌های بلند و زیبا داشته‌اید، روغن بادام را روی پلک‌های‌تان بگذارید.

روغن‌بادام، فولیکول‌های مو را تقویت‌کرده و درخششی زیبا را به‌ موهای‌تان می‌دهد. مژه‌های ما تفاوت زیادی با موهای‌ سرمان ندارند. بنابراین، همان مواد مغذی که برای موهای سرمان مفیدند، می‌توانند برای مژه‌های‌مان نیز مفیدباشند. منیزیم، ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن بادام، آن را به مرهمی عالی برای مژه‌ها هم تبدیل‌می‌کنند.

شما می‌توانید از میله یک ریمل قدیمی استفاده‌کنید. آن را در روغن بادام فروبرده و روغن را روی مژه‌های‌تان بگذارید. این کار را در زمان فراغت‌تان و قبل از خواب انجام دهید. می‌بینید مژه‌های‌تان حجیم‌تر و زیباتر می‌شوند.

۳۱. برای ماساژ و محصولات مراقبت از پوست ایده‌آل است

روغن‌بادام برای درمان‌های پوستی اسپا و ماساژدرمانی بسیار ارزشمند است و نتایج شگفت‌انگیزی دارد. روغن بادام شیرین برای ترکیب شدن با دیگر روغن‌های معطر عالی است، بنابراین معمولا برای ساخت صابون، شوینده‌های بدن و صورت، بسته‌های صورت و روغن‌های ماساژ به کارمی‌رود.

۳۲. درمان ترک‌های پوست پوست

خیلی از ما با پوشیدن آستین‌کوتاه و لباس‌های کوتاه مشکل داریم و آن هم به‌خاطر ترک‌های بالای بازوها و ران‌های‌مان است. روغن‌بادام می‌تواند شما را از این ترک‌های زشت خلاص‌کند.

روغن بادام شیرین دارای خواص نرم‌کنندگی شگفت‌انگیزی است که اثر تقویت‌کنندگی و نغذیه‌ پوست را دارد. ماساژ با روغن بادام، گردش خون را افزایش‌داده و درنتیجه از ترک پوست جلوگیری‌می‌کند.

نحوه درست‌کردن روغن بادام در خانه

ما می‌توانیم روغن بادامی که توسط نام‌های تجاری مختلف تولیدشده را راحت پیداکنیم، اما برخی از ما ترجیح‌می‌دهیم خودمان روغن درست‌کنیم تا اینکه به محصولات موجود در فروشگاه‌ها اعتمادکنیم.

جای هیچ نگرانی نیست، ما به روش دقیقی دست‌یافته‌ایم که با آن می‌توانید روغن بادام خالص را در آشپزخانه خود درست‌کنید. دستور آن در اینجا آمده‌است:

مواد موردنیاز:

۱ فنجان بادام خام
۱-۲ قاشق چایخوری روغن زیتون
لیوان شیشه‌ای

طرز تهیه

۱. بادام‌های خشک‌شده را با غذاساز له‌کنید. باید مدام سرعت غذاساز را کم و زیاد کنید. هر ۵ دقیقه غذاساز را خاموش‌کنید تا بادام‌ها به‌هم نچسبند.

۲. این کار را آنقدر انجام‌دهید تا خمیر نرمی به‌دست آید. روغن زیتون را اضافه‌کرده و غذاساز را برای بار آخر روشن‌کنید.

۳. خمیر را به لیوان شیشه‌ای منتقل‌کنید و بگذارید ۲-۳ هفته در دمای اتاق بماند.

۴. بعد از مدتی می‌توانید روغن را از باقیمانده مواد جداکنید.

۵. آن را صاف‌کرده و برای استفاده بعدی در بطری شیشه‌ای نگهداری‌کنید.

ملاحظه:

استفاده از روغن بادام هم مانند دیگر مواد می‌تواند تحت شرایط خاصی برای سلامتی‌تان خطرناک باشد. ما مهم‌ترین‌ها را در اینجا جمع‌آوری کرده‌ایم. این‌ها را قبل از استفاده به ذهن بسپارید.

– هر روغنی فقط زمانی خوب است که مصرفش محدود باشد. در استفاده از روغن بادام افراط‌نکنید. قبل از استفاده از روغن با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت‌کنید.

– باید دقت‌کنید که از کدام روغن بادام استفاده‌می‌کنید. مراقب‌باشید فقط روغن بادام شیرین را انتخاب‌کنید. روغن بادام تلخ سمی است.

– اگر رژیم غذایی سرشار از منیزیمی گرفته‌اید، از مصرف روغن بادام خودداری‌کنید.

– مصرف زیاد روغن بادام می‌تواند باعث افزایش بیش‌ازحد ویتامین E شود که به اسهال، تاری دید، گیجی و ضعف منجرمی‌شود.

– چون روغن بادام چربی دارد، مصرف زیاد آن حتی می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

– خیلی از افراد به بادام حساسیت دارند، بنابراین قبل از شروع مصرف بادام، این مسئله را بررسی‌کنید.

نکته: از روغن بادام برای پوستی که چین‌وچروک، لکه و دایره‌های تیره ندارد، استفاده‌کنید. این روغن شگفت‌انگیز می‌تواند موی شما را سالم و براق‌ کند. روغن بادام ثابت‌کرده است که در درمان بیماری‌های قلبی‌عروقی، التهاب، سرطان روده بزرگ، کلسترول، چاقی، یبوست و درد مفصل مفید است.

وای! یک دنیا فایده طبیعی در یک بطری روغن کوچک وجوددارد. پس یادتان نرود دفعه بعدی که به فروشگاه می‌روید، روغن بادام را هم به فهرست خریدتان اضافه‌کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع؛ stylecraze

خواص روغن بادام: ۳۲ فایده روغن بادام برای سلامتی، پوست و مو

خواص روغن بادام

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403