آغاز جنگ استراتژیست سابق کاخ سفید علیه دولت ترامپ


آغاز جنگ استراتژیست سابق کاخ سفید علیه دولت ترامپ

تهران- ایرنا- تارنمای هیل گزارش داد: «بریتبارت نیوز/ Breitbart News» رسانه خبری وابسته به «استیو بنن» استراتژیست سابق کاخ سفید با انتشار مقاله ای هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا را در مقابل تروریسم ضعیف جلوه داد.

به گزارش ایرنا به نقل از هیل، مقاله بریتبارت با تیتر «اچ.آر. مک مستر کتابی را پشت نویسی کرده است که از مراسم عذرخواهی با [روش] بوسیدن قرآن حمایت می کند» منتشر شده است.
بریتبارت مدعی است ژنرال مک مستر از کتابی حمایت کرده است که به پرسنل نظامی آمریکا توصیه می کند از هتک حرمت قرآن پرهیز کنند تا به تنش های مذهبی با جمعیت مسلمان کشورهایی که نیروهایی آمریکایی به آنجا اعزام شده اند، دامن زده نشود.
بریتبارت قسمتی از یادداشت روی کتاب را نقل کرده که ظاهرا توسط مک مستر نوشته شده است. وی نوشته: سازمان های تروریستی از ایدئولوژی کوته بینانه و غیرمذهبی استفاده می کنند تا افراد کم سواد و محروم از حقوقشان را در جهت اهداف خود به خدمت بگیرند.
مقاله بریتبارت دو روز پس از خروج بنن از کاخ سفید منتشر شده است. وی روز جمعه به این تارنمای خبری بازگشت.
دوره حضور بنن در کاخ سفید غالبا پرتلاطم بود. گفته می شود که وی اکثر اوقات با مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خصوصا مک مستر در نزاع بود.
پس آنکه بنن روز جمعه کاخ سفید را ترک کرد سوال هایی درباره آینده روابط وی با ترامپ و نحوه پوشش خبری اتفاقت دولت آمریکا در بریتبارت مطرح شد.
مک مستر هفته گذشته در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی بارها از پاسخ به پرسش درباره همکاری با بنن طفره رفت و صرفا گفت که وی آماده است با «هر کسی که به پیشبرد برنامه رئیس جمهوری و امنیت و شکوفایی مردم آمریکا کمک کند، همکار شود.»
پاسخ های مک مستر این گمانه زنی را به وجود آورد که روزهای حضور بنن در کاخ سفید رو به پایان است.
بنن که خود را «ملی گرای اقتصادی» می نامد قبل از آنکه به ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ ملحق شود، به عنوان مدیر عامل تارنمای خبری بریتبارت کار می کرد.
به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، بنن به عنوان استراتژیست اصلی کاخ سفید مطرح شد.
شبک**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق