تلاش آفریقای جنوبی برای تحریم تل آویو در قاره سیاه


آفریقای جنوبی به دنبال تحریم اسرائیل در محافل کشورهای آفریقایی است. این امر بعد از تلاش های نتانیاهو برای بستن توافقنامه و قرارداد بین اسرائیل و برخی از این کشورها انجام می شود. نتانیاهو با بستن این توافقنامه ها به دنبال جلوگیری از تشکیل یک اکثریت ضد اسرائیلی در سازمان ملل است.

تلاش آفریقای جنوبی برای تحریم تل آویو در قاره سیاه

تلاش آفریقای جنوبی برای تحریم تل آویو در قاره سیاه

سرویس بین الملل - آفریقای جنوبی به دنبال تحریم اسرائیل در محافل کشورهای آفریقایی است. این امر بعد از تلاش های نتانیاهو برای بستن توافقنامه و قرارداد بین اسرائیل و برخی از این کشورها انجام می شود. نتانیاهو با بستن این توافقنامه ها به دنبال جلوگیری از تشکیل یک اکثریت ضد اسرائیلی در سازمان ملل است.

به گزارش فانوس، شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: کشور آفریقای جنوبی این روزها تلاش ها و اقداماتی را برای خنثی سازی تلاش های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای عادی سازی روابط با کشورهای آفریقای انجام می دهد.

این شبکه افزود: آفریقای جنوبی به دنبال تحریم اسرائیل در محافل کشورهای آفریقایی است. این امر بعد از تلاش های نتانیاهو برای بستن توافقنامه و قرارداد بین اسرائیل و برخی از این کشورها انجام می شود. نتانیاهو با بستن این توافقنامه ها به دنبال جلوگیری از تشکیل یک اکثریت ضد اسرائیلی در سازمان ملل است.

این شبکه به نقل از یک دیپلمات آفریقای جنوبی گفت: تل آویو با محاصره نوار غزه به طرز هولناکی رفتار می کند و باعث درد و رنج گسترده فلسطینی ها شده است لذا کشورش از کشورهای دیگر خواهد خواست تا برای لزوم تحریم اسرائیل و عدم تقویت روابط با آن، به گفت وگو بپردازند.

این دیپلمات افزود: کشورش اجلاس سران آفریقا در دو ماه دیگر در کشور توگو را تحریم خواهد کرد زیرا این اجلاس به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل است.

وی تصریح کرد: نمی توانیم چشم خود را به روی تلاش های اسرائیل برای کسب حمایت کشورهای آفریقایی به منظور تضعیف مسئله فلسطین ببندیم.

این دیپلمات تاکید کرد که کشورش در مبارزه با تلاش های اسرائیل تنها نیست بلکه تعدادی از کشورها از جمله مغرب، الجزایر، تونس و موریتانی از آفریقای جنوبی حمایت می کنند.

اوایل ماه جاری میلادی، روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در گزارشی نوشت: اجلاس سران آفریقا و اسرائیل در اواخر ماه اکتبر در کشور توگو برگزار خواهد شد و توگو از 54 کشور آفریقایی برای شرکت در این اجلاس چهار روزه دعوت کرده است.

شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: اعضای پارلمان آفریقای جنوبی هفته جاری از ملاقات با هیئت پارلمانی اسرائیل در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی خودداری کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی به دنبال تقویت دائمی روابط خود با کشورهای آفریقایی است. تل آویو هم اکنون تنها 10 کشور از 54 کشور آفریقایی سفارت دارد و بسیاری از سفرای این رژیم در کشورهای آفریقایی غیرمقیم هستند.

کنفرانس سیاست های حزب کنگره ملی حاکم آفریقای جنوبی در ماه ژوئیه گذشته در ژوهانسبورگ توصیه کرد که سطح حضور دیپلماتیک این کشور در تل آویو در پاسخ به ندای کمیته‌های همبستگی با ملت فلسطین و همسو با اصول آزادیبخش این حزب و یاری رساندن ملت تحت اشغال فلسطین کاهش یابد.

آفریقای جنوبی از کشورهای حامی ملت فلسطین به شمار می رود. این کشور در ماه مه سال 2010 میلادی سفیر خود از تل آویو را در اعتراض به حمله نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به کاروان کمک های ارسالی به نوار غزه فراخواند. در این حمله 10 نفر از فعالان بشردوست ترکیه کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند.

با وجود از سرگیری روابط بین آفریقای جنوبی و رژیم اسرائیل و بازگشت سفیر آفریقای جنوبی به تل آویو ظرف چند هفته، اما این رژیم از فرود هواپیمای "بلیر زیماندا" وزیر خارجه آفریقای جنوبی در فرودگاه بن گورین در سال 2015 میلادی جلوگیری کرد زیرا وی تنها می خواست از اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین دیدن کند.

منبغ:تسنیم

انتهای پیام/

ابر کلید واژه

کشتی آفریقا غزه تل آویو فانوس آفریقای جنوبی سفیر ژوهانسبورگ آزادی بشر دوستانه صهیونیستی رژیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی