زورمان به کانگورو ها نرسید ،نایب قهرمان شدیم


زورمان به کانگورو ها نرسید ،نایب قهرمان شدیم

دفاع منسجم کانگوروها از قهرمانی ایران جلوگیری کرد زورمان به استرالیا نرسید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ تیم ملی بسکتبال ایران در فینال رقابتهای بسکتبال کاپ آسیا که در بیروت لبنان برگزار شد برابر تیم قدرتمند استرالیا قرار گرفت استرالیایی که بازیکنان شاغل در اتحادیه ملی بسکتبال ایالات متحده خود را به همراه نداشت .

ملی پوشان بسکتبال کشورمان که برای رسیدن به فینال رقابتها هند ، سوریه ، اردن ، لبنان و کره جنوبی را شکست داده بودند تیم ملی در همه این مسابقات ترکیبی ثابت و با کمترین تغییر را داشت یعنی سجاد مشایخی ، محمد جمشیدی ، بهنام یخچالی ، ارسلان کاظمی و کاپیتان حامد حدادی در برخی از مسابقات هم بنابر اضطرار ارسلان جای خود را به اوشین ساهاکیان یا در همین مسابقه آخر میثم رضایی به جای کاپیتان حدادی وارد زمین شد .

ثابت بودن ترکیب در زمین در 5 مسابقه شاید برابر تیم های آسیایی که همواره برابر آنها رقابت کرده ایم موضوعی عادی باشد اما این نکته برابر تیم های قدرتمندی مانند استرالیا که به خوبی به آنالیز تیم ها و حریفان می پردازند بسیار خطرناک و تیم را آسیب پذیر می کند .

در مسابقه فینال کاپ آسیا کادر فنی تیم ملی آنچنان که پیش بینی می شد بیشتر بار فنی و روحی تیم را بر دوش کاپیتان حدادی گذاشته بودند حامد هم هر چند در ابتدای مسابقه به دلیل قرار نگرفتن در راهبرد دبل دبل (یارگیری دو بازیکن مدافع روی بازیکن حمله ) با پست آپ توانست امتیازگیری کند اما در ادامه و با تغییر راهبرد دفاعی خسته و فرسوده شد .

حدادی در مسابقه فینال هر چه در چنته داشت رو کرد در دفاع چند حمله را بلاک کرد اما به دلیل دفاع و هوشیاری بالای بازیکنان استرالیا توپ های زیادی در ریباند دفاع و حمله برای تیم ما از دست رفت .

سامانه دفاعی استرالیا به گونه ای بود که بازیکنان ما در همه نقاط زمین با مشکل روبرو بودند و نمی توانستند خود را به راحتی به حلقه برسانند و هر امتیاز برای ما به سختی کسب می شد ، این دفاع در بسیاری از مقاطع مسابقه موجب افزایش میزان توپ های از دست رفته برای تیم ما شد .

در مسابقه فینال برابر استرالیا بازیکنان شوتیست ما که همواره در مسابقه های قبل جزو بهترین های مسابقات بودند به دلیل سامانه دفاعی مستحکم و درگیر استرالیایی ها برندگی لازم را نداشت .

اتکا نداشتن به یک بازیکن و چرخش خوب توپ در زمین مسابقه از سوی بازیکنان استرالیا که به معنای واقعی کلمه به آنها تیم می شود گفت موجب شد همه بازیکنان این تیم در امتیازگیری موفق باشند و فقط یک بازیکن نباشد که تاپ اسکور (بیشترین امتیاز آور ) شود .

عملکرد خوب دفاعی استرالیا با میانگین قدی بالاتر از تیم ملی بسکتبال ایران موجب شد بازیکنان ما در نفوذ به زیر حلقه و برش هم با مشکل مواجه شود و تک فرصت های امتیازگیری ما هم نصیب بازیکنان قدرتی مانند ارسلان کاظمی و پست آپ های حامد حدادی شود .

79-56 نتیجه رقابت سختی بود که ملی پوشان برابر استرالیا داشتند اختلافی 23 امتیازی که کمتر علاقمند به بسکتبال فکری رقم خوردن آن را می کرد پرسش اینکه با توجه به حضور بازیکنان جوانی مانند روزبه ارغوان ، میثم رضایی ، نوید رضایی فر، وحید دلیرزهان و نوید نیکتاش روی نیمکت ایران چرا فرصت زیادی برای تجربه اندوزی این بازیکنان در اختیارشان قرار نگرفت مگر نه این است که بازیکنان جوان آینده بسکتبال ایران هستند .

دانلود بخش پایانی مسابقه فینال کاپ آسیا
********************************
دانلود



به هر روی کاپ آسیا با تلخی رقابت فینالش به پایان رسید حامد حدادی کاپیتان تیم ملی برای چهارمین بار عنوان ارزشمندترین بازیکن آسیا معرفی شد همچنین حدادی بهترین پست 5 رقابت ها هم معرفی شد .
زورمان به کانگورو ها نرسید ،نایب قهرمان شدیم
















ما در بخش بهترین های جام محمد جمشیدی بهترین پست 2 رقابتها را هم داشتیم بازیکنی که هر چند در کل مسابقات به همراه بهنام یخچال در صدر بهترین شوتیست های رقابتها در مسابقه فینال فروغی چندانی نداشت .

زورمان به کانگورو ها نرسید ،نایب قهرمان شدیم

















رضا نیکقدم منش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!