چرا اپل نام این گوشی را «آیفون 8» گذاشت؟


موبنا، رضا خواجه‌وند – بسیاری از مردم جهان پیش از آنکه این گوشی هوشمند جدید متولد شود نام آن را می‌شناسند و به خوبی باخبرند که قرار است اپل پرچمدار بعدی خود را که در اصل به مناسبت ده سالگی آیفون متولد می‌شود، «آیفون 8» بنامد. پیش از آنکه قرار باشد شرکت سازنده نام فرزندان جدید خود را معرفی کند، همه کاربران به خوبی می‌دانند...

موبنا، رضا خواجه‌وند – بسیاری از مردم جهان پیش از آنکه این گوشی هوشمند جدید متولد شود نام آن را می‌شناسند و به خوبی باخبرند که قرار است اپل پرچمدار بعدی خود را که در اصل به مناسبت ده سالگی آیفون متولد می‌شود، «آیفون ۸» بنامد.

پیش از آنکه قرار باشد شرکت سازنده نام فرزندان جدید خود را معرفی کند، همه کاربران به خوبی می‌دانند که به زودی سه گوشی هوشمند با نام «آیفون ۷اس»، «آیفون ۷اس پلاس» و «آیفون ۸» به صورت رسمی معرفی می‌شوند.

دو مدل اول که در اصل نسخه به‌روز شده «آیفون ۷» و «آیفون ۷ پلاس» محسوب می‌شوند مانند روالی که تا امروز طی شده امکانات و قابلیت‌های بهتر نسبت به مدل قبلی را شامل می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به دوربین باکیفیت‌تر و شارژر بی‌سیم اشاره کرد. اما مدل آخر با یک طراحی کاملا متفاوت، نمایشگر OLED و سطح بیرونی کاملا پوشیده شده از نمایشگر به دست کاربران می‌رسد.

اپل از سال‌ها قبل روند نامگذاری گوشی‌های خود را بر حسب شماره در نظر گرفت و سال بعد از آن مدل پیشرفته‌تر را با همان شماره و حرف انگلیسی S مشخص کرد. ولی این بار تصمیم بر آن شده است علاوه بر این روند نامگذاری، پرچمدار جدید با نام «آیفون ۸» به دست کاربران برسد.

«تیم کوک» مدیرعامل شرکت اپل چندی پیش گفت: «ما گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم! برخی از آنها مانند مدل‌های قبلی هستند، ولی آخرین گوشی که طراحی شده بسیار متفاوت است».

چرا اپل نام این گوشی را «آیفون 8» گذاشت؟

با این توضیح و آنچه که در اخبار اعلام شده است شرکت اپل قصد دارد دو گوشی هوشمند مشابه مدل سال قبل را روانه بازار کند و اندکی آنها را توسعه داده باشد. ولی مدل سوم به گونه‌ای است که کاملا شما را متعجب خواهد کرد. با این توضیحات آیا اپل قصد دارد خانواده جدیدی از گوشی‌های هوشمند را معرفی کند؟

امسال آیفون ۱۰ ساله می‌شود و گوشی هوشمند جدید قرار است به همین مناسبت ساخته شود. از این رو احتمال می‌رود فرآیند نامگذاری این محصول هم متفاوت باشد. بسیاری از کاربران طی چند سال اخیر از نحوه به‌روزرسانی طراحی‌ گوشی‌های اپل رضایت نداشتند. زیرا شکل ظاهری گوشی هوشمند «آیفون ۷» پس از گذشت سه سال دقیقا شبیه «آیفون ۶» بود و البته پیش‌بینی می‌شود «آیفون ۷اس» هم سال آینده ظاهر مشابه داشته باشد.

چرا اپل نام این گوشی را «آیفون 8» گذاشت؟

در این میان این سوال مطرح می‌شود که چرا اپل همچنان تاکید دارد دو گوشی هوشمند جدید شبیه به «آیفون ۷» روانه بازار کند و به صورت همزمان شرکت سامسونگ به عنوان بزرگترین رقیب «گلکسی اس۸» را با ظاهر و قابلیت‌های متفاوت به دست کاربران رسانده است.

چرا اپل در فرآیند تولید گوشی هوشمند مدل‌های جدید را با نام «آیفون ۸» و «آیفون ۸ پلاس» یا حتی «آیفون ۹» و «آیفون ۹ پلاس» نامگذاری نمی‌کند ت شکل ظاهری و امکانات آنها را به طور کامل تغییر دهد؟ چرا کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که حتی پس از گذشت شش سال اپل همچنان تاکید دارد «آیفون ۱۰اس» و «آیفون ۱۰اس پلاس» را با شکل ظاهری مشابه «آیفون ۱۰» عرضه کند؟

نظر متخصصان روانشناسی این است که اگر کاربر هنگام خرید گوشی هوشمند یک دستگاه با نام جدید در اختیار بگیرد احساس رضایت بیشتری می‌کند. به عبارت دیگر اگر قرار باشد به جای «آیفون ۷اس» یک دستگاه «آیفون ۸» بخرید، در نهایت از پولی که پرداخت کرده‌اید راضی‌تر خواهید بود.

چرا اپل نام این گوشی را «آیفون 8» گذاشت؟

البته توجه داشته باشید اگر شرکت اپل نام گوشی هوشمند جدید خود را «آیفون ۸» بگذارد، بزرگترین رقیب آن یعنی «گلکسی اس۸» که عدد مشابه را شامل می‌شود اختلالی در فروش آن به وجود نمی‌آورد. چه بسا هم‌اکنون شرکت خودروسازی آلمانی BMW گروهی از محصولات خود را در خانواده اتومبیل‌های «سری ۳» به تولید می‌رساند و شرکت آلمانی Audi نیز «سری ۳» اتومبیل‌های خود را عرضه می‌کند.

البته برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که چون شرکت اپل قصد دارد این محصول را با قیمت گران‌تر به دست کاربران برساند، نام آن به احتمال قوی «آیفون پرو» خواهد بود. همان طور که پیش از این تبلت آیپد عرضه می‌شد و سرانجام شرکت اپل مدل گران‌تر آن را با نام «آیپد پرو» عرضه کرد. البته به احتمال قوی این نظریه درست نیست. زیرا اپل قصد داشت «آیپد پرو» را جایگزین رایانه‌ها بکند. کلمه «پرو» برای نشان دادن این قابلیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته باید توجه داشته باشید که آیفون جدید فقط برای کاربران خانگی ساخته نمی‌شود و به صورت همزمان کاربران سازمانی و تجاری نیز از مزایای تخصصی این دستگاه بهره‌مند می‌شوند و به همین خاطر احتمال نامگذاری متفاوت در این دستگاه وجود خواهد داشت.

به هر حال آنچه که مورد تایید قرار گرفته این است که پرچمدار جدید با نام «آیفون ۸» عرضه می‌شود و احتمال دارد شرکت اپل یک گروه از محصولات جدید خود را با این نام روانه بازار کند. با این وجود اگر می‌خواهید به اطمینان کامل برسید بهتر است یک ماه منتظر بمانید تا نتیجه نهایی این گمانه‌زنی‌ها مشخص شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022