برنده و بازنده‌های جدال تاتنهام - چلسی


برنده و بازنده‌های جدال تاتنهام - چلسی

دیدار تاتنهام و چلسی در ومبلی با برنامه‌های خاص کونته به سود آبی‌های لندن خاتمه یافت.سه شنبه 31 مرداد 1396 - 09:33

به گزارش خبرورزشی، مارکوس آلونسو قهرمان چلسی در ومبلی بود. پیش از دیدار روز یک‌شنبه تاتنهام و چلسی که اولین بازی تاریخ لیگ برتر در ورزشگاه ومبلی بود کسی فکرش را نمی‌کرد یک هافبک چپ نسخه اسپرز را بپیچد. تاتنهام که فصل قبل حتی یک بازی را هم در وایت‌هارت‌لین نباخته بود با وجود جبران گل خورده توسط میشی باتشوای مهاجم حریف چند دقیقه بعد باز هم مقهور هنرنمایی آلونسو شد و اولین شکست فصل برابر نام شاگردان پوچتینو به ثبت رسید. برنده‌ها و بازنده‌های حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ جزیره را که با برتری 2 بر یک چلسی به پایان رسید مرور خواهیم کرد.

برنده: مارکوس آلونسو

درست مثل دیدار نیمه‌نهایی جام‌حذفی فصل گذشته تاتنهام و هوگو لوریس را یک ضربه ایستگاهی به زانو درآورد. در آن بازی ویلیان هنر خودش روی ضربات آزاد را نشان داد و این مرتبه مارکوس آلونسو هواداران اسپرز را در شوک فرو برد. ضربه هنرمندانه آلونسو با پای چپ به گوشه دروازه لوریس رفت و سنگربان فرانسوی تاتنهام کاری نمی‌توانست برابر این ضربه انجام دهد. آلونسو کیفیت بازی چلسی را در ومبلی بالاتر برد و باعث شد همه از خودشان بپرسند «چرا کونته به دنبال خرید ساندرو است؟» دُن‌آنتونیو مشخص نیست وقتی آلونسو را دارد به چه دلیل اصرار به جذب مدافع- هافبک چپ یووه با 65 میلیون پوند دارد.

برنده و بازنده‌های جدال تاتنهام - چلسی

برنده: موسی دمبله

هافبک بلژیکی تاتنهام با انعطاف‌پذیری‌اش در وسط زمین میدان‌داری کرد. موسی دمبله بدشانس بود که با وجود عملکرد بی‌نظیرش در نهایت تاتنهام به هیچ امتیازی نرسید. او برنده تمام جدال‌های نفربه‌نفر مرکز زمین بود و 96 درصد پاس سالم به هم‌تیمی‌هایش رساند. او تیموئی باکایوکو را در اولین بازی‌اش برای چلسی به خوبی به عقب راند و این ستاره فرانسوی را مجبور کرد بیشتر در کارهای دفاعی شرکت کند. ساده بگوییم، هیچ بازیکنی در لیگ برتر نیست که بتواند از قدرت‌ بدنی خودش به خوبی دمبله استفاده کند.

برنده و بازنده‌های جدال تاتنهام - چلسی

برنده: آندریاس کریستیانسن

باشگاه چلسی وقتی تصمیم می‌گیرد بازیکنی را به صورت قرضی به تیم دیگری بفرستد کمتر پیش می‌آید این بازیکن برگردد و تبدیل به بازیکن ثابت آبی‌های لندن شود. این اتفاق حتی برای ستاره‌هایی مثل کوین دبروین، روملو لوکاکو و محمد صلاح هم رخ نداد و فقط تیبو کورتوآ موفق شد در بازگشت دروازه‌بان اصلی چلسی شود. آندریاس کریستیانسن دانمارکی مدافع جوانی بود که کونته او را خواست و تصمیم گرفت پس از جدایی جان تری، کورت زوما و ناتان آکه او را برای حضور در ترکیب دفاع حفظ کند. نکته جالب این بود که کونته در دیدار برابر تاتنهام، کریستیانسن را در مرکز خط دفاعی به کار گرفت و لوئیز را به خط میانی فرستاد. با مهار ستاره‌هایی مثل هری کین و دله اَلی هم کریستیانسن آینده‌اش را تضمین کرد.

برنده و بازنده‌های جدال تاتنهام - چلسی

برنده: آنتونیو کونته

پس از شکست برابر برنلی و اخراج 2 بازیکن آنتونیو کونته یک هفته کابوس‌وار را سپری کرد. تیم او باید برابر تاتنهام به میدان می‌رفت که معمولاً برای چلسی دردسرساز شده بود. او برابر تاتنهام بازیکن‌های کلیدی مثل ادن آزار، سسک فابرگاس و گری کیهیل را در اختیار نداشت اما ترکیبی چید که بیشترین کارایی را داشته باشد. چلسی به جای سیستم همیشگی 1-2-4-3 با سیستم 1-1-5-3 به میدان رفت و به خصوص در خط دفاعی عالی ظاهر شد. هوشمندانه‌ترین تصمیم او قرار دادن لوئیز جلوی خط دفاعی بود که باعث شد حملات تاتنهام کم‌اثرتر شوند. البته کمبود بازیکن باعث شده کونته هنوز در پی خرید بازیکن‌های دیگری در مدت زمان باقی‌مانده نقل‌ و ‌انتقالات باشد.

برنده و بازنده‌های جدال تاتنهام - چلسی

بازنده: هری کین

به نظر می‌رسید آقای گل لیگ برتر بازیکن کلیدی اولین بازی تاتنهام در ومبلی باشد اما از او کمتر حرکت خوبی دیدیم. تنها لحظه‌ای که کین خودی نشان داد همان ضربه‌ای بود که در نیمه نخست به تیر دروازه کوبید و پس از آن در ادامه بازی کم‌تحرک بود. ماه آگوست برای ستاره خط حمله تاتنهام طلسم شده چراکه او در این ماه از فصل 2015-2014 در 11 بازی به میدان رفته و در 21 موقعیتی که داشته حتی یک گل هم نزده است.

برنده و بازنده‌های جدال تاتنهام - چلسی

بازنده: هوگو لوریس

درست در دیدارهایی که تاتنهامی‌ها می‌توانند دل‌شان را به داشتن یک سنگربان تمام‌عیار خوش کنند هوگو لوریس آنها را ناامید می‌کند. کاپیتان اسپرز ظاهراً عهد کرده در حساس‌ترین بازی‌ها یک اشتباه مرگبار داشته باشد. وقتی تاتنهام به بازی برگشت و می‌توانست حتی به دومین گل هم برسد او برای سریع‌تر راه انداختن هم‌تیمی‌ها توپ را جایی پرتاب کرد که به جای ضدحمله یک حمله دیگر تقدیم بازیکنان چلسی کرده باشد. توپ به آلونسو رسید و بدتر از پرتاب واکنشی بود که برابر یک ضربه زاویه بسته داشت. به این ترتیب لوریس با تنها اشتباهی که داشت باعث شد 3 امتیاز تقدیم همشهری آبی‌پوش شود.

برنده و بازنده‌های جدال تاتنهام - چلسی

بازنده: آنتونی تیلور

در روزهای آغازین لیگ برتر همیشه عملکرد داوران بیش از همیشه مورد نقد قرار می‌گیرد. شاید این بازی از لحاظ داوری مشکل خاصی نداشت اما آقای آنتونی تیلور در 2 صحنه در دقایق 31 و 51 می‌توانست به جای دادن کارت زرد به اریک دایر و یان فرتونگن به آنها کارت قرمز بدهد. بیش از همه گری کیهیل که در ورزشگاه حضور داشت بابت این صحنه‌ها حرص خورد چراکه او برای خطای مشابه هفته گذشته مقابل برنلی اخراج شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس