شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی


شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی

در حالی یک روز تا نخستین جلسه علنی و رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس باقی‌مانده است، که اکنون لابی‌ها برای انتخاب شهردار در حال جنب‌وجوش است

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، شورای اسلامی شهر بندرعباس در پنجمین دوره خود دست به ابتکاری جالب (هرچند به‌نوعی کپی‌برداری ضعیفی از عملکرد نمایندگان شورای شهر تهران بود) زد و با انتخاب یازده نامزد تصدی شهرداری بندرعباس فرصت ارائه برنامه یک‌ساعته برای این نامزدها که با حق 2 رأی هر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس از گوی خارج‌شده بودند، داد.

آقایان سید محمدرضا طباطبایی (رئیس سابق دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی هرمزگان)، ایوب دبیری نژاد (مدیرکل اسبق سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های هرمزگان)، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی (نماینده سابق شرق هرمزگان)، عباس امینی زاده (شهردار فعلی بندرعباس)، محمد عسکری زاده (مدیرکل سابق تعاون)، محمد نور امیری خمیری (از اساتید دانشگاه)، مهدی دسینه (رئیس دانشگاه سما هرمزگان)، مهدی عسکری زاده (مدیر ارشد وزارت ارتباطات در هرمزگان)، مهدی رضایی سردره (رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان هرمزگان)، رضا حیدری زاده (عضو شورای شهر چهارم بندرعباس) و صمد حمزه‌ای (رئیس سابق دانشگاه پیام نور هرمزگان) انتخاب یازده عضو شورای پنجم شهر بندرعباس بود.

اما هنوز تا آغاز کارزار ارائه برنامه باقی‌مانده بود که شاهد اعلام انصرافی‌ها بودیم، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، مهدی رضایی سردره، مهدی عسکری زاده و محمد عسکری زاده چهار نامزد انصرافی بودند که علت انصراف برخی از این افراد طبق گفته‌هایشان در بیانیه‌های منتشرشده‌شان می‌تواند قابل‌تأمل باشد تا جایی که حتی برخی خبر از نامزد شدن هم نداشتند! البته این سخنان با گفته‌های برخی اعضای شورای شهر بندرعباس بی‌پاسخ نماند و به همکاران خود پیشنهاد کردن قبل از معرفی نامزد با خودش برای پذیرش این مسئولیت هماهنگ کنید!

سرانجام عصر 28 مردادماه نخستین جلسه ارائه برنامه نامزدهای تصدی شهرداری بندرعباس آغاز شد اما از قطعی برق منزل و محل کار تا آماده نبودن پاورپوینت برنامه دسینه سبب شد تا یکشنبه و دوشنبه جلسه ارائه برنامه‌ها برگزار شود.

حال خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگو با 7 نامزد باقی‌مانده در کارزار تصدی صندلی شهرداری بندرعباس میزان شانس و نحوه برگزاری ارائه برنامه را از آن‌ها جویا شده که در ادامه آمده است:

شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی

برایم اهمیتی ندارد شانسی خواهم داشت یا نه!

نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت: نیامده‌ام که شانس خود را امتحان کنم و برایم اهمیتی ندارد شانسی خواهم داشت یا نخواهم داشت !

صمد حمزه‌ای پس از پایان جلسه ارائه برنامه‌هایش برای تصدی شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بیان کرد: جلسه خوبی بود و مسائل چالشی مطرح شد، هرچند نرسیدم تمام مسائل را بیان کنم اما عمده مسائلی را که می‌خواستم و به کار اعضای شورا و مردم می‌آید، مطرح شد.

وی با بیان اینکه بی‌نظمی‌هایی در جابه‌جایی‌های افراد انجام‌شده بود، ادامه داد: هرچند که شب گذشته با من تماس گرفتند و گفتند در روند برنامه من جابه‌جایی صورت گرفته است، بنده به دنبال آماده‌سازی 2 الی 3 طرح دیگر بودم که به آن نرسیدم ولی در مجموع جلسه خوبی بود و راضی هستم.

حمزه‌ای اضافه کرد: من نیامده‌ام که شانس خود را امتحان کنم و برایم اهمیتی ندارد شانسی خواهم داشت یا نخواهم داشت، تنها از طرف جامعه دانشگاهی برای مطرح کردن برنامه‌ها، اهداف و چالش‌های بندرعباس آمده‌ام که امیدوارم در سابقه تاریخی بندرعباس بماند .

وی در پایان گفت: باید چالش‌های موجود در شهر بندرعباس که مطرح شد را رفع کنیم و اگر رفع نکردیم بنا به رسالتی که من داشتم آن‌ها را مطرح کردم.

شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی

به هر فردی که به عنوان شهردار انتخاب شود، کمک می‌کنم

نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت: بنده از این فرصت که فراهم‌شده دوست داشتم حداکثر استفاده را انجام دهم و واقعیت به نتیجه‌اش فکر نمی‌کنم که انتخاب شوم یا نه.

مهدی دسینه پس از پایان جلسه ارائه برنامه‌هایش برای تصدی شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بیان کرد: با تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس به این جهت که این فرصت را در اختیار بنده قراردادند تا دیدگاه‌های خود را مرتبط با بحث اداره شهرداری بندرعباس و مسائل و مشکلاتی که در توسعه شهری وجود دارد ارائه کنم، امیدوارم این اظهارات مثر ثمر واقع‌شده باشد.

وی ادامه داد: بنده از این فرصت که فراهم‌شده است دوست داشتم حداکثر استفاده را کنم و واقعیت به نتیجه‌اش فکر نمی‌کنم که انتخاب شوم یا نه.

دسینه اظهار کرد: اختیار این انتخاب با اعضای شورای اسلامی شهر است و وظیفه خود می‌دانم اگر هم انتخاب نشوم و هر فرد دیگری انتخاب شود به وی کمک کنم و در توسعه شهر بندرعباس مثرثمر واقع شوم.

وی افزود: در روز شنبه به احترام مردم و اعضای شورای اسلامی شهر حتی ربع ساعت زودتر از زمان مقرر در محل شورای اسلامی شهر برای ارائه برنامه خودم حاضر شدم و برنامه‌های من روی صفحه ظاهر شد و اما یک فرصت از اعضای شورا خواستم و با ده رأی با درخواست من موافقت شد که با توجه به انصراف یکی از کاندیدای شهرداری بندرعباس این فرصت امروز به من داده شد تا با دست‌پر تر و وسایل جانبی بیشتر برنامه‌های خود را ارائه کنم.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت: شنبه اتفاق خاصی نیفتاد و به قول خود عمل کردم و به احترام اعضا رأس ساعت مقرر در محل شورا حاضر شدم اما برخی از خبرگزاری‌ها این‌گونه کارکرده بودند که شخصی که ممکن است کاندیدا شود باید با آمادگی حضور یابد، من شنبه هم آماده بودم ولی با موافقتی که با اعضای شورا صورت گرفت یکشنبه به ارائه برنامه‌هایم پرداختم.

شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی

شانس خود را برای شهردار شدن خوب می‌بینم

نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت : حتماً شانس خود را برای شهردار شدن خوب دیدم که به ارائه دیدگاه‌هایم در صحن شورای شهر پرداختم.

سید محمدرضا طباطبایی پس از پایان جلسه ارائه برنامه‌هایش برای تصدی شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بیان کرد: جلسه بسیار خوبی بود من شوراهای دوره‌های گذشته را نیز دیدم، اعضای شورای جدید روی بسیار گشاده‌ای دارند با اینکه دوستان گذشته نیز خوب بودند.

وی اضافه کرد: استقبال خوبی صورت گرفت و فکر می‌کنم اعضای شورا از برنامه‌های من برای شهرداری بندرعباس راضی بودند.

طباطبایی در خصوص میزان شانسش برای تصدی شهرداری بندرعباس گفت: حتماً شانس خود را خوب دیدم که به ارائه دیدگاه‌هایم پرداختم.

شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی

آمدنم در صحن شورای شهر به جهت ارائه برنامه برای شهردار شدن نبود

نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت: آمدنم در صحن شورای شهر به جهت ارائه برنامه برای شهردار شدن نبود بلکه انگیزه‌ام گفتن حرف‌ها و مسائل و مشکلات شهر در دیدگاه اعضای شورای شهر بود.

ایوب دبیری نژاد پس از پایان جلسه ارائه برنامه‌هایش برای تصدی شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بیان کرد: جلسه‌ای که در آن به ارائه پرداختم بیشتر بیان مشکلات و ارائه راهکارهایی بود که در شهر وجود دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ای که در شهرداری داشتم از هدفم مطرح کردن مسائل بود تا دیدگاهی در مقابل اعضای شورا باز شود و برای مشکلات پیش رو راه‌حلی پیدا کنیم.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه گفته می‌شود در ابتدای جلسه هدف از بیان اینکه بدون انگیزه به این جلسه آمده‌ام، چیست، تصریح کرد: شاید از حرف‌های من سو برداشت‌شده است که انگیزه‌ای برای شهردار شدن ندارم اما چنین منظوری نداشته‌ام.

وی ادامه داد: آمدنم در صحن شورای شهر به جهت ارائه برنامه برای شهردار شدن نبود بلکه انگیزه‌ام گفتن حرف‌ها و مسائل و مشکلات شهر در دیدگاه اعضای شورای شهر بود.

دبیری نژاد در خصوص میزان شانسش برای تصدی شهرداری بندرعباس گفت:شهردار شدن من بستگی به مذاکراتی دارد که اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با یکدیگر دارند.

شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی

به دنبال شانسی برای شهردار شدن نبودم

نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت: به دنبال شانسی برای شهردار شدن نبودم و وظیفه‌ام بود به دنبال درخواستی که شده بود برنامه‌ام را ارائه کردم.

رضا حیدری زاده پس از پایان جلسه ارائه برنامه‌هایش برای تصدی شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بیان کرد: ارائه برنامه‌هایم بسیار عالی و درنهایت آرامش انجام شد و اعضای شورای اسلامی شهر همراهی لازم را داشتند و از دید بنده بسیار عالی بود.

وی در خصوص میزان شانسش برای تصدی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: به دنبال شانسی برای شهردار شدن نبودم و وظیفه‌ام بود به دنبال درخواستی که شده بود برنامه‌ام را ارائه کردم و فارغ از اینکه چه کسی شهردار شود افتخارم این بود که در صحن شورای اسلامی شهر بندرعباس به‌عنوان فردی که آمار و ارقام و اطلاعاتی دارد و می‌تواند گامی را برای آبادانی شهر بندرعباس عرضه کردم و فارغ از اتفاقی که روز چهارشنبه(اول شهریور) رخ دهد برای شهردار جدید آرزوی توفیق دارم.

حیدری زاده در پایان با توجه به سابقه عضوی در شورای چهار، در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر اینکه عضو شورا بودن سخت‌تر است یا شهردار، اضافه کرد: قطعاً عضو شورا بودن سخت‌تر از شهردار بودن است.

شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی

احتمال رأی آوردنم خوب است

نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت: در جلسه سایر نامزدها حضور نداشتم اما احتمال رأی آوردن هم خوب است و امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به سود شهر بندرعباس باشد.

محمد نور امیری خمیری پس از پایان جلسه ارائه برنامه‌هایش برای تصدی شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بیان کرد: در جلسه‌ای که حاضر شدم با توجه به زمانی که مشخص‌شده بود توانستم از نهایت زمان بهره لازم را برده و برنامه خود را به‌درستی ارائه کنم.

وی در خصوص میزان شانسش برای تصدی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: این سؤال باید از اعضای شورای شهر سؤال شود که شانس بنده برای تصدی شهرداری بندرعباس چقدر است.

این حقوقدان در پایان گفت: در جلسه سایر نامزدها حضور نداشتم اما احتمال رأی آوردن هم خوب است و امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به سود شهر بندرعباس باشد.

شانس تصاحب صندلی شهرداری بندرعباس از نگاه هفت نامزد انتخابی

اگربار دیگر شهردار شدم، باید بیشتر از گذشته بدویم و کارکنیم

نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت: اگر اعضای شورای شهر این اعتماد را به بنده کنند باید بیشتر از گذشته بدویم و کارکنیم زیرا هم باید نواقص رفع شود و هم‌ کارهای جدید انجام شود.

عباس امینی زاده پس از پایان جلسه ارائه برنامه‌هایش برای تصدی شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بیان کرد: جلسه خوبی بود و سؤالات مناسبی مطرح شد.

وی بابیان اینکه این سؤالات نشان‌دهنده نگاه ریزبینانه و تخصصی اعضای شورای شهر به عملکرد و برنامه‌های شهرداری بود، تصریح کرد: اعضای شورای شهر به دنبال این هستند اتفاقات جدیدتر و بهتری برای شهر بندرعباس رخ دهد.

امینی زاده در خصوص میزان شانسش برای تصدی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورای شهر این اعتماد را به بنده کنند باید بیشتر از گذشته بدویم و کارکنیم زیرا هم باید نواقص رفع شود و هم‌کاره‌ای جدید انجام شود.

وی ادامه داد: اگر این شانس نصیب بنده نشد که قدری راحت و آسوده شده و می‌توانم به استراحت بپردازم.

شهردار فعلی بندرعباس در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر اینکه به کارنامه چهارساله خود چه امتیازی می‌دهید، اضافه کرد: بنده به خود و کارنامه شهرداری بندرعباس نمره‌ای نمی‌دهم زیرا این کار یک نظر سلیقه‌ای و نظر شخصی بنده است بلکه باید مردم این نظر را بدهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش