«کورکور» تحویل باغ پرندگان شد/رهاسازی یک روباه در فلاورجان


«کورکور» تحویل باغ پرندگان شد/رهاسازی یک روباه در فلاورجان

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در هفته گذشته یک پرنده شکاری کورکور به باغ پرندگان تحویل و یک قلاده روباه محبوس در دامداری در زیستگاه مشابه محل زندگی خود رهاسازی شد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت‌های یگان حفاظت محیط زیست استان در هفته گذشته اظهار داشت: یک قلاده روباه معمولی در یک دامداری در شهرستان فلاورجان محبوس شده بود که با اطلاع‌دهی توسط مالک ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان برای زنده‌گیری این حیوان به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این روباه که وارد قفس ماکیان شده بود توسط ماموران آتش نشانی زنده‌گیری و به ماموران یگان حفاظت تحویل شد، افزود: روباه مذکور پس از معاینه، تغذیه و اطمینان از سلامت در محلی مانند زیستگاه خود رهاسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه روباه معمولی در کنترل جوندگان و حشرات بسیار تاثیر گذار است، بیان داشت: به طور معمول این نوع حیوانات محل زندگی خود برای یافتن غذا و یا دلایل دیگر خارج می‌شوند و بر این اساس شهروندان می‌توانند با اطلاع به موقع به ادره کل محیط زیست شهرستان خود در حفظ گونه‌های حیات وحش همکاری کنند.

تحویل یک پرنده شکاری کورکور به اداره محیط زیست اصفهان

وی با بیان اینکه همچنین در هفته گذشته یک پرنده شکاری متوسط جثه به نا «کورکور» توسط دوست‌داران محیط زیست و حیات وحش به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان تحویل داده شده است، تاکید کرد: این پرنده به دلیل چیده شدن شاه بال‌ها امکان زندگی در طبیعت را ندارد و به همین دلیل تحویل باغ پرندگان اصفهان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید