آب و عسل: 9 فایده نوشیدن آب و عسل که نمی‌دانستید


آب و عسل: 9 فایده نوشیدن آب و عسل که نمی‌دانستید

نوشیدن آب و عسل به طور روزانه فواید بسیار زیادی برای سلامتی تان دارد. نوشیدنی آب و عسل به کاهش وزن و افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن تان کمک های باورنکردنی می کند. بنابراین نوشیدن آب و عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید و در این نوشتار از 9 فایده نوشیدن آب و عسل باخبر شوید. 1) آب‌شدن وزن‌تان را ببینید بله، نوشیدن آب و...

نوشیدن آب و عسل به طور روزانه فواید بسیار زیادی برای سلامتی تان دارد. نوشیدنی آب و عسل به کاهش وزن و افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن تان کمک های باورنکردنی می کند. بنابراین نوشیدن آب و عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید و در این نوشتار از ۹ فایده نوشیدن آب و عسل باخبر شوید.

آب و عسل: 9 فایده نوشیدن آب و عسل که نمی‌دانستید

۱) آب‌شدن وزن‌تان را ببینید

بله، نوشیدن آب و عسل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک‌کند. افکار منفی را درمورد بخش قندی عسل از ذهن‌تان بیرون‌کنید، چرا که همین یکی از فواید عسل است. می‌دانم، می‌دانم، نامعقول به‌نظرمی رسد و خیلی خوش‌بینانه است، ولی نیست. قند موجود در عسل یک قند طبیعی است (بخوانید: برای‌تان خوب است)، که منبع سالمی از کالری را فراهم‌می‌کند. فقط این نیست، می‌تواند تمایل شما را نیز به نوشیدنی‌های قندی دیگر مهارکند. نوشیدنی گازدار سرشار از کالری‌های الکی است، اگرچه همه این موضوع را می‌دانند ولی همچنان به سمت این نوشیدنی رو می‌کنند. با کاهش مقدار مصرف نوشیدنی گازدار، کالری مصرفی شما و درنتیجه وزن‌تان نیز پایین‌می‌آید. البته این داستان یک موفقیت یک‌شبه نیست، اما خوب بهتر است در طولانی‌مدت به آن اعتمادکنید.

مطلب مرتبط: ۶ فایده شگفت انگیز نوشیدن آبلیمو و عسل

۲) با برنامه جلوبروید

می‌دانم صحبت کردن از “منظم” بودن، گاهی وقت‌ها می‌تواند تابو باشد، اما اگر جیمی لی کورتیس می‌تواند این کار را انجام‌دهد، پس من هم می‌توانم. نوشیدن یک لیوان آب و عسل گرم به‌صورت ناشتا در صبح، به بهبود دستگاه گوارش شما کمک‌می‌کند. فواید ضدعفونی عسل به تسکین اسیدیته معده شما کمک‌می‌کند و تولید مخاط روده را افزایش‌می‌دهد. همچنین آب و عسل روده‌بزرگ شما را هیدراته‌کرده و آب را وارد مدفوع‌تان می‌کند. ترکیب همه این‌ها باعث‌ دفع آسان و منظم شما‌می‌شود. که ما را به آب‌شدن وزن‌تان برمی‌گرداند….خوب، فکرکنم می‌توانید بقیه این قضیه را بدون کمک من هم متوجه‌شوید.

۳) به سیستم ایمنی بدن‌تان کمک‌می‌کند

گفتم عسل چقدر برای شما مفید است؟ عسل دارای خواص باکتری‌کشی شگفت‌انگیزی است. اگر عسل خام و ارگانیک را اتخاب‌کنید (باید)، این عسل سرشار از آنزیم‌ها (سلام دوباره به گوارش)، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که خط مقدم مقابله علیه باکتری را رهبری‌می‌کنند. یک مطالعه در کنفرانس بهاره جامعه میکروبیولوژی عمومی در هاروگیت انگلستان دریافت که عسل مانوکا ممکن‌است حتی به کاهش مقاوت باکتریایی دربرابر آنتی‌بیوتیک‌ها کمک‌کند. عسل نیز یک آنتی‌اکسیدان است، که به مبارزه با رادیکال‌های مضری که باعث آسیب و تخریب در بدن و پوست ما می‌شود کمک‌می‌کند.

مطلب مرتبط: ۵ دلیل که چرا هر روز صبح باید آبلیمو میل کنید

۴) حساسیت شما را کاهش‌می‌دهد

نه، من پیشنهاد‌نمی‌کنم همراه با آب و عسل‌تان قرص کلاریتین یا چیزی شبیه به آن بخورید. با استفاده از عسل خام و محلی می‌توانید بدن‌تان را به گرده‌های منطقه‌تان عادت‌دهید. درعوض، این کار به کاهش آسیب‌پذیری شما نسبت به حساسیت‌های محیطی کمک‌می‌کند. اگر واقعا به این فکرمی‌کنید که زنبورها کلا در مقیاس بزرگ چه‌کار می‌کنند، این مورد کاملا معقول و منطقی است. اکنون می‌دانم آب گرم برای کمک به حساسیت، ضروری ‌نیست اما هیدراته بودن هیچ‌وقت بد نیست.

۵) انرژی می‌خواهید؟

قهوه را کناربگذارید- آب و عسل گرم یک تیم رویایی جدید برای انرژی‌زایی هستند. فایده هیدراته‌ماندن برای سطح انرژی شما یک مسئله ثابت شده است. به بدن‌تان مانند یک گیاه خانگی نگاه‌کنید. می‌دانید زمانی که فراموش‌می‌کنید به گل آب‌دهید، گل چقدر پژمرده و غمگین‌می‌شود؟ بدن شما هم همین‌طور است. مطالعات نشان‌داده‌اند که کم‌آبی مختصر هم می‌تواند شما را بی‌حال، سست و تنبل می‌کند. پس بیایید عسل را به این معادله اضافه‌کنیم. حالا شما یک منبع طبیعی از قندهای ساده و کربوهیدرات (انرژی‌زاها) دارید که تقویت‌کننده انرژی هستند. نتیجه؟ چشم‌انداز تازه‌ای از زندگی و انرژی که نمی‌دانستید می‌تواند بدون یک فنجان قهوه هم به‌دست آید. حالا، من نمی‌گویم قهوه را ترک‌کنید- می‌دانم که نمی‌توانم بدون قهوه کارکنم- اما دفعه بعدی که دچار خستگی بعدازظهر می‌شوید، اول سعی‌کنید مقداری آب و عسل گرم مصرف‌کنید و ببنید موثر است یا نه.

مطلب مرتبط :معجون عالی آبلیموو عسل برای تناسب اندام

۶) گلودرد را کاهش‌داده و سرفه را تسکین‌می‌‌دهد

با استناد به کلینیک مایو، آب و عسل گرم می‌تواند به کاهش درد و سوزش گلو کمک‌کند. عسل گلو را می‌پوشاند و آب گرم آن را نرم‌می‌کند. این عمل نرم‌کردن و پوشاندن به کاهش سرفه شما نیز کمک‌می‌کند، چرا که گاهی وقت‌ها، سرفه به‌دلیل خارش گلو به‌وجود می‌آید.

۷) سم‌زدای، سم‌زدایی، سم زدایی!

آب و عسل گرم به دفع سموم از بدن شما کمک‌می‌کند. آب و عسل گرم با کمک به دفع منظم به شما کمک‌می‌کند تا به‌طور منظم سمومی را که می‌توانند باعث بیماری شوند، دفع‌کنید. اضافه‌کردن لیمو به ترکیب، فواید را افزایش‌می‌دهد زیرا لیمو ادرار را افزایش‌داده، سموم را بیشتر دفع‌کرده وسلامت دستگاه ادرار شما را حفظ‌می‌کند. لیمو دارای اسیدسیتریک است که به افزایش عملکرد آنزیم کمک‌کرده و درعوض کبد را تحریک‌کرده و به سم‌زدایی کمک‌می‌کند.

۸) نفخ دارید؟

آیا کمی احساس ناراحتی و نفخ می‌کنید؟ نوشیدن یک لیوان آب و عسل گرم موثر است! عسل به خنثی‌کردن گاز کمک‌می‌کند.

۹) سلامت‌تان را افزایش‌می‌دهد

نوشیدن آب و عسل گرم، هیدراته‌بودن شما را افزایش‌می‌دهد (به‌علاوه چیزهای دیگری که فهرست‌کردم) و همچنین به افزایش سطوح کلسترول خوب در بدن شما کمک‌کرده و فشار قلبی‌عروقی را کاهش‌می‌دهد. من نام آن را، بازی برد برد گذاشته‌ام.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: yogizendude

آب و عسل: ۹ فایده نوشیدن آب و عسل که نمی‌دانستید

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط