آتش‌سوزی در پناهگاه حیات‌وحش «سفیدکوه» ازنا مهار شد


آتش‌سوزی در پناهگاه حیات‌وحش «سفیدکوه» ازنا مهار شد

خرم‌آباد- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مهار آتش سوزی در پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند از مهارآتش سوزی پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا پس از ۳ ساعت تلاش و کوشش محیط بانان، مردم محلی، ادارات دولتی و تیم های کوهنوردی خبر داد.

وی که در جریان مهار آتش سوزی در منطقه حضور پیدا کرده و برای مهار آتش مشارکت کرد، در این خصوص گفت: آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه شروع شد که با تلاش های صورت گرفته توسط محیط بانان پناهگاه حیات وحش سفیدکوه، منطقه حفاظت شده اشترانکوه و ادارات محیط زیست دورود و ازنا، فرماندار ازنا و پرسنل فرمانداری و بخشداری این شهرستان، ادارات هلال احمر و منابع طبیعی و همکاری نیروهای مردمی پس از ۳ ساعت مهار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به مشخص نبودن علت آتش سوزی، از پیگیری های این اداره کل برای مشخص شدن دلایل وقوع حریق در این منطقه خبر داد.

آتش‌سوزی در پناهگاه حیات‌وحش «سفیدکوه» ازنا مهار شد

فتحی بیرانوند سطح منطقه مورد حریق را حدود ۸ هکتار عنوان کرد.

وی بیان داشت: آتش سوزی علاوه بر نابودی پوشش گیاهی باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های خاک می شود و همچنین افزایش دمای سطح خاک، افزایش تبخیر و کاهش رطوبت را به دنبال خواهد داشت.

آتش‌سوزی در پناهگاه حیات‌وحش «سفیدکوه» ازنا مهار شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تشکر از حضور فرماندار و تمامی ادارات دولتی وجوامع محلی و تشکلهایی که محیط زیست را در مهار این آتش سوزی یاری کردند، از همه شهروندان خواست دراین فصل حتی الامکان از روشن نمودن آتش خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش، به هنگام ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند تا بیش از این شاهد خسارت به طبیعت ومحیط زیست نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...