تروریسم ریشه در آمریکا دارد/ آمار درگیری‌های محلی هشداردهنده است


تروریسم ریشه در آمریکا دارد/ آمار درگیری‌های محلی هشداردهنده است

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه تردیدی نیست که ریشه تروریسم در آمریکا و رژیم صهیونیستی است، گفت: افزایش درگیری‌های محلی در استان هشداردهنده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا دوری از گناه و رهایی از دلبستگی به دنیا است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام می فرماید «کسی که دنیا بزرگترین هم و غم اش باشد، خداوند او را به چهار بلا مبتلا می کند که راه رهایی از آنها هم وجود ندارد، دچار غم و اندوهی می شود که هرگز از آن جدا نمی شود، مبتلا به گرفتاری هایی می شود که هرگز از آن رهایی نمی یابد، دچار فقری می شود که هرگز بی نیاز نمی شود و دچار آرزوهای بلندی می شود که هرگز به آن ها نمی رسد».

دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه از دوم تا هشتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر انسان های ساده زیستی بودند، انسان های کم خرج ولی پرکار، به همین دلیل وقتی شهید شدند به عنوان الگویی برای همه دولتمردان قرار گرفتند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه سلامت اخلاقی، تلاش برای خدمت به خلق، توجه به محرومین و برخورداری از ایمان و اخلاص از جمله ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر بوده است، افزود: دولتمردان و مسئولین باید از این شهیدان درس بگیرند.

وی افزود: هفته دولت مقارن با رای اعتماد مجلس به وزرا شد و کابینه جدید کار خود را آغاز کرد، انتظارات و مشکلات مردم روشن است و باید در جهت رفع آن ها قدم برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ۴ سال از دولت آقای روحانی گذشت و ۴ سال دیگر نیز به سرعت می گذرد، آنچه لازم است تلاش و کوشش برای برآورده کردن مطالبات و مشکلات مردم است، گفت: امروز با انبوهی از مشکلات مواجه هستیم، از جمله مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری و تعطیلی و غیرفعال بودن کارخانه ها.

مدیریت جهادی کلید حل همه مشکلات است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه حل این مشکلات نیاز به کار و تلاش و اقدام انقلابی و جهادی دارد، تصریح کرد: مدیریت جهادی کلید حل همه مشکلات است.

وی یادآور شد: با تلاش و کوشش مضاعف می شود بر همه مشکلات فایق آمد، فرصت ها و ظرفیت های زیادی وجود دارد که اگر استفاده شود پیشرفت هایی حاصل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مهم ترین تلاش و جهت گیری کلی دولت باید در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: باید تلاش دولت در راستای تسهیل در زندگی مردم باشد و مردم معیشت مناسب داشته باشند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ماه ذی الحجه آخرین ماه قمری است و در منابع دینی تاکید فراوانی بر انجام عبادت در دهه اول ماه ذی الحجه شده است، تصریح کرد: مسلمانان اهتمام جدی بر عبادت خدا در دهه اول ذی الحجه داشته باشند، از دعا و نماز و ذکر و روزه در این ماه غفلت نشود، با خواندن نماز می توانید در ثواب حج حاجیان شریک باشید.

تلاش های امام محمد باقر(ع) در بالا بردن معرفت و بصیرت مردم

وی با اشاره به ششم ذی الحجه سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت؛ این امام همام علاوه بر راه انداختن نهضت علمی، در راستای بالا بردن معرفت و بصیرت مردم تلاش زیادی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: احادیثی که از امام محمد باقر رسیده، بیان گر آن است که حضرت در تمام موارد وظیفه شیعیان را مشخص کرده است، در امر به معروف و نهی از منکر، در پیروی از قرآن و ولایت و در نهی از همکاری با ظالم.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: امام محمدباقر در حدیثی فرمودند: اسلام بر ۵ پایه استوار است؛ نماز، زکات، روزه، حج و ولایت، هیچ چیزی به اندازه ولایت مورد سفارش قرار نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن روز عرفه اشاره کرد و گفت: عرفه، روز نیایش، دعای به درگاه خداوند متعال و روز بارش رحمت، مغفرت و عفو الهی است.

معرفت به خدا دستاورد دعای عرفه است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه دعای عرفه یک گفت و گوی عارفانه بنده با خدا است و انسان رسم عبودیت و بندگی خود را نشان می دهد، افزود: دستاورد دعای عرفه، معرفت به خدا و معرفت به نفس است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به هشتم شهریورماه روز مبارزه با تروریسم گفت: تردیدی نیست که ریشه تروریسم در آمریکا و رژیم صهیونیستی است، منافقین که در راس تروریست ها هستند و داعش زیر چتر آمریکا کار می کنند و حمایت های مالی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی دریافت می کنند.

وی یادآور شد: اگر دنیا بخواهد از شر تروریست ها در امان بماند، راهش این است که آمریکای تروریست پرور دست از حمایت از تروریست ها بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ایران قربانی تروریسم است و ۱۷ هزار شهید ترور دارد، تصریح کرد: آمریکا آتشی را به نام تروریسم برافروخت و به جان مسلمانان انداخت و امروز تروریست ها و داعشی ها به سمت خانه خود یعنی آمریکا برمی گردند.

وضعیت هشدار دهنده درگیری های مسلحانه در لرستان

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر شاهد افزایش درگیری های مسلحانه و دعواهای محلی در استان بوده ایم که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است، ادامه داد: در ۵ ماه اول سال جاری ۲۰ نفر در درگیری های مسلحانه کشته شده و ۵۰ نفر مجروح شدند و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در این رابطه اقدامات پیشگیرانه داشته باشند تا نظم حاکم شود، افزود: در حوزه جمع آوری سلاح ها اقدام شود، چه معنا دارد در مراسم عروسی تیراندازی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: آمار تصادفات هم در استان افزایش یافته است، این آمارها هشدار دهنده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط