خرم‌دره از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد


خرم‌دره از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: کمبود فضای آموزشی و تخریبی بودن برخی از مدارس از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش خرم‌دره در سال تحصیلی جدید است.

«علی نوروزی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که تمهیدات لازم در زمینه انجام مطلوب پروژه مهر در شهرستان اندیشیده شده است، اظهار کرد: برای اجرای هر چه مطلوب‌تر این پروژه در شهرستان علاوه بر همکاری مسئولان، مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام‌ مدارس از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام مقطع ابتدایی به پایان رسیده و ثبت‌نام‌های باقی مانده نیز مربوط به مردودی‌ها است که بعد از تعیین تکلیف آن‌ها صورت می‌گیرد.

این‌ مسئول با بیان این‌که ۸۰ درصد هدایت تحصیلی در شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: از مهم‌ترین چالش‌های انتخاب رشته تحصیلی در شهرستان عدم استقبال از رشته‌های ریاضی، فنی و کار و دانش و تمایل دانش‌آموزان به رشته تجربی و انسانی بود که سعی کردیم با راهنمایی‌های صورت گرفته و ارائه مشاوره این مشکل برطرف شود.

نوروزی، کمبود فضای آموزشی، کمبود نیروی انسانی و تخریبی بودن برخی از فضاهای آموزشی را از مهم‌ترین مشکلات آموزشی شهرستان خرم‌دره در سال تحصیلی جدید برشمرد و افزود: کمبود فضاهای آموزشی سبب شده است که برخی مدارس به‌ویژه دبیرستان‌ها به‌صورت دو شیفته فعالیت کنند.

وی با اشاره به این‌که برخی دانش‌آموزان به ویژه در مناطق روستایی به‌علت مشکلات قادر به ادامه تحصیل نیستند، یادآور شد: دهیاری‌ها باید همکاری لازم را در شناسایی این افراد داشته باشند تا شاهد کودکان بازمانده از تحصیل نباشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید