پنیر بلوچیز: 10 مهمترین خواص پنیر بلوچیز را بدانید


پنیر بلوچیز: 10 مهمترین خواص پنیر بلوچیز را بدانید

فقط اشاره به پنیر باعث‌می‌شود ما همه غذاهای لذیذ مانند برگرها، سالادها، پاستاها، دیپ‌ها و بسیاری از غذاهای دیگر را به‌یادبیاوریم، درست‌است؟ امروزه انواع مختلفی از پنیر در بازار موجود است، پنیر بلوچیز یا پنیر آبی یکی از آن‌هاست. اگر به این فکرمی‌کنید که پنیر بلوچیز چیست و چه فوایدی دارد، این مطلب می‌تواند کمک‌تان کند....

فقط اشاره به پنیر باعث‌می‌شود ما همه غذاهای لذیذ مانند برگرها، سالادها، پاستاها، دیپ‌ها و بسیاری از غذاهای دیگر را به‌یادبیاوریم، درست‌است؟ امروزه انواع مختلفی از پنیر در بازار موجود است، پنیر بلوچیز یا پنیر آبی یکی از آن‌هاست. اگر به این فکرمی‌کنید که پنیر بلوچیز چیست و چه فوایدی دارد، این مطلب می‌تواند کمک‌تان کند. بخوانید!

پنیر بلوچیز: 10 مهمترین خواص پنیر بلوچیز را بدانید

پنیر بلوچیز یا پنیر آبی چیست؟

همانگونه که از اسمش پیداست، پنیر آبی یک پنیر کپکی سبز-آبی است. این کپک‌های آبی که به‌شکل رگه‌هایی در پنیر ظاهرمی شوند، به‌دلیل وجود باکتری‌هاییست که شروع به رشدمی‌کنند و به پنیر، رنگ آبی خاصی می‌دهند.

انواع مختلفی پنیر آبی وجوددارد مانند راکفورت، دانابلو، گرگونزولا و استیلتون آبی. این پنیر، کالری پایینی دارد و سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدن ماست.

مطلب مرتبط: ۲۰ فایده سیب زمینی برای سلامتی، پوست و مو

خواص پنیر بلوچیز برای سلامتی

همانگونه که در بالا گفته‌شد، پنیر آبی می‌تواند به طرق مختلفی برای سلامتی ما مفید باشد. ۱۰ فایده این پنیر در پایین آمده‌است.

۱. سلامت قلب:

افزودن پنیر بلوچیز به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش بیماری‌های قلبی‌عروقی کمک‌کند. مطالعات نشان‌داده‌اند افرادی که به‌طور منظم پنیر بلوچیز مصرف‌می‌کنند، نسبت به افرادی که استفاده‌نمی‌کنند، کمتر با خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی مواجه‌می‌شوند. همچنین، پنیر بلوچیز به پایین‌آوردن سطح کلسترول هم کمک‌می‌کند و از التهاب سرخرگ و لخته‌شدن خون در رگ‌ها و عروق جلوگیری‌می‌کند.

۲. با آرتریت مبارزه‌می‌کند

وقتی پیر می‌شویم، مشکلات سلامتی بیشتری را تجربه‌می‌کنیم. آرتریت یکی از این مشکلات است. پنیر آبی دارای خواص ضدالتهاب است که به کاهش التهاب مفصل و تسکین درد آرتریت کمک‌می‌کند. افزودن پنیر آبی به برنامه رژیم غذایی‌تان، خطر ابتلا به آرتریت را کاهش‌داده و به مبارزه با آن کمک‌می‌کند.

۳. از پوکی استخوان جلوگیری‌می‌کند

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها آنقدر ضعیف می‌شوند که ممکن است با یک افتادن خفیف هم بشکنند. پنیر آبی منبع بسیار خوبی از کلسیم است که برای سلامت استخوان مهم است. هر ۳۲ گرم(حدودا) پنیر آبی، حدود ۱۵۰ میلی‌گرم کلسیم دارد. پس، مصرف پنیر آبی، استخوان‌های شما را سالم‌کرده و به پیشگری از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان کمک‌می‌کند.

۴. حافظه را افزایش‌می‌دهد:

مواد مغذی موجود در پنیر بلوچیز به افزایش حافظه و مبارزه با مشکلات حافظه کمک‌می‌کند. مصرف پنیر آبی، عملکرد سلولی مغز را افزایش‌می‌دهد. بنابراین، اضافه‌کردن پنیر آبی به رژیم غذایی کودکان‌تان را شروع‌کنید تا حافظه آنها را افزایش‌دهد.

مطلب مرتبط: خواص کاپاریس: ۱۲ فایده کاپاریس (کیپر) برای سلامتی، پوست و مو

۵. منبع فسفر

پنیر آبی منبع بسیار خوبی از فسفر است. این ماده معدنی برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار مهم است. کمبود فسفر می‌تواند به مشکلات مربوط به استخوان مانند راشیتیسم منجرشود. جدا از استخوان‌ها و دندان‌های سالم، فسفر کارهای حیاتی زیادی را بدن انجام‌می‌دهد.

۶. پروتئین شیر:

پنیر آبی حاوی پروتئین شیر است، بنابراین افرادی که به‌دلیل عدم تحمل لاکتوز، نمی‌توانند مستقیما شیر بخورند، می‌توانند برای کسب پروتئین موردنیاز، پنیر آبی را انتخاب‌کنند.

۷. سلامت دندان:

یکی از خواص پنیر بلوچیز که کمتر درموردش صحبت‌شده این است که پنیر آبی، دوست دندان است. وجود مقدار مناسب کلسیم برای دندان‌های‌تان خوب است. مصرف پنیر آبی به پیشگیری و مبارزه با پلاک و پوسیدگی دندان کمک‌می‌کند.

۸. سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند:

مطالعات نشان‌داده‌اند که مصرف پنیر آبی، سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند. پنیر آبی می‌تواند خیلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، ویتامین D، پتاسیم، سدیم و روی را تامین‌کند. به‌عبارت دیگر، این پنیر، با تقویت سیستم ایمنی بدن ما، نقشی مهم در پیشگیری از بیماری‌‌ها دارد.

۹. ضد سلولیت:

پنیر بلوچیز خاصیت ضدسلولیت دارد. بنابراین، از تجمع چربی به شکل سلولیت جلوگیری‌می‌کند.

۱۰. ضدالتهاب

التهاب مشکل مهمی است که بیشتر ما را مبتلا کرده و اگر نادیده گرفته‌شود می‌تواند جدی و حتی کشنده شود. پنیر آبی، خواص ضد التهاب دارد. بنابراین، به مبارزه با بسیاری از مشکلات التهابی بدن‌مان کمک‌می‌کند. پس، پنیر بلوچیز را در رژیم غذایی خود بگنجانید و با التهاب خداحافظی‌کنید.

این مطلب درباره خواص پنیر بلوچیز برای سلامتی بود، حالا بیایید به ارزش تغذیه‌ای این پنیر نگاهی بیندازیم.

حقایق تغذیه‌ای پنیر بلوچیز (در هر ۱۰۰ گرم):

خواص پنیر بلوچیز از نظر تغذیه ای:

کالری ۱۸%
کربوهیدرات کل ۱%
چربی اشباع ۹۳%
کلسترول ۲۵%
سدیم ۵۸%
ویتامین A ۱۵%
ویتامین B۱۲ ۲۰%
کلسیم ۵۳%
فسفر ۳۹%
پتاسیم ۷%
سلنیوم ۲۱%
پروتئین ۴۳%
بعد از دانستن فواید سلامتی پنیر آبی، دیگر نمی‌خواهید وعده‌های غذایی‌تان را بدون پنیر آبی بخورید، درست است؟

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: stylecraze

پنیر بلوچیز: ۱۰ مهمترین خواص پنیر بلوچیز را بدانید

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان