اولین مدال جهانی کشتی زنان آفریقا توسط مروا امری کسب شد


اولین مدال جهانی کشتی زنان آفریقا توسط مروا امری کسب شد

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان از تاریخ 21 اوت در سه رده کشتی فرنگی، کشتی بانوان و کشتی آزاد در محل آکورهتل آرنا واقع در منطقه 12 پاریس برگزار شد که ورزشکارانی از کشور ایران نیز در این رقابت‌ها شرکت کردند. البته ایران در بخش بانوان اعزامی به مسابقات جهانی ندارد اما می‌خواهیم شما را با اولین زن کشتی‌گیر از...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان از تاریخ ۲۱ اوت در سه رده کشتی فرنگی، کشتی بانوان و کشتی آزاد در محل آکورهتل آرنا واقع در منطقه ۱۲ پاریس برگزار شد که ورزشکارانی از کشور ایران نیز در این رقابت‌ها شرکت کردند. البته ایران در بخش بانوان اعزامی به مسابقات جهانی ندارد اما می‌خواهیم شما را با اولین زن کشتی‌گیر از آفریقا آشنا کنیم: مروا امری تونسی تبار کشتی‌گیر وزن ۵۸ کیلوگرم در مسابقات جام جهانی کشتی زنان رقابت کرد. او موفق شد در وزن خود روی سکو دوم جهانی بعد از هلن مرولیس آمریکایی قرار گیرد.

مروا یک کشتی‌گیر در رشته آزاد است. او اولین زن آفریقایی است که در رشته ورزشی کشتی فعالیت دارد. در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن به نمایندگی از کشورش شرکت کرد در حالیکه در یک هشتم نهایی حذف شد. اما در المپیک ریودوژانیرو به مدال برنز ۵۸ کیلوگرم دست یافت. مروا همچنین برنز مسابقات آفریقایی ۲۰۱۵ در برزاویل جمهوری کنگو را در کارنامه دارد.

مروا امری در فینال مسابقات کشتی زنان جهان ۲۰۱۷ اولین نماینده از آفریقا بود که در این سطح رقابت می‌کرد و در حالیکه مغلوب هلن مرولیس دارنده طلای المپیک ریو و ستاره بی چون و چرای کشتی آزاد زنان جهان شده بود، به نشان نقره دست یافت تا اولین زن آفریقایی باشد که بعد از مدال کشتی زنان در رقابت‌های المپیک، مدال جهانی این رشته را نیز با خود به خانه می‌برد.

مروا امری که نقره جهانی را بدست آورده در این خصوص می‌گوید: «در آفریقا، زن کشتی‌گیر نداشتیم، اما حالا من به عنوان نماینده آفریقا به فینال رسیدم. خیلی خوشحالم که نماینده آفریقا در فینال مسابقات قهرمانی جهان بودم. چرا که ما به طور سنتی کشتی زنان در آفریقا نداریم. اما از امروز همه چیز تغییر کرد و ما توانستیم مدال بگیریم. این مدال شروعی برای پیشرفت‌های بیشتر است».

وقتی خبرنگار از او پرسید: “آیا پیامی برای زنانی که در کشورهای اسلامی هستند و دوست دارند در کشتی فعالیت داشته باشند داری؟” مروا پاسخ داد: «اگر شما سخت کار کنید و به خودتان اعتماد داشته باشید روزی قهرمان خواهید شد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...