دلایل حذف چهره‌های شاخص تیم ملی والیبال بانوان از زبان نایب‌رئیس فدراسیون


دلایل حذف چهره‌های شاخص تیم ملی والیبال بانوان از زبان نایب‌رئیس فدراسیون

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ بعد از پایان مسابقات والیبال قهرمانی بانوان آسیا و کسب عنوان نهمی ملی‌پوشان در این دوره از بازی‌ها، هفته گذشته لیست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی والیبال بانوان برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جهانی اعلام شد. لیستی که در آن از چهره‌های بزرگ والیبال بانوان مانند مائده برهانی، زینب گیوه، شبنم علیخانی، نگار کیانی و … خبری...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ بعد از پایان مسابقات والیبال قهرمانی بانوان آسیا و کسب عنوان نهمی ملی‌پوشان در این دوره از بازی‌ها، هفته گذشته لیست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی والیبال بانوان برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جهانی اعلام شد. لیستی که در آن از چهره‌های بزرگ والیبال بانوان مانند مائده برهانی، زینب گیوه، شبنم علیخانی، نگار کیانی و … خبری نبود اما در مقابل چهره‌های جوانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

خلاصه‌ای از صحبت‌های فریبا صادقی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال در خصوص دلایل جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی با ایسنا: خودم در مسابقات قهرمان زنان آسیا حضور داشتم و عملکرد تک تک بازیکنان را از نزدیک دیدم. برخی از آنها از لحاظ روحی و جسمی آماده نبودند. به ویژه کسانی که از بهمن سال گذشته در اردو بودند. از طرفی برخی بازیکنان هم به خاطر مسائل شخصی قید حضور در تیم ملی را زدند. ۹ نفر از ترکیب قبلی به تیم ملی دعوت نشده‌اند. اما تعدادی به میل خودشان نخواستند امسال در کنار تیم ملی باشند.

از طرفی فدراسیون هرگز اجازه نمی‌دهد بازیکنی برای تیم ملی والیبال بانوان تعیین تکلیف کند و اینکه برخی بازیکنان بگویند من با فلان مربی کار نمی‌کنم غیر قابل دفاع است.

با این حال شانس کسب سهمیه در مسابقات جهانی بسیار کم است اما تصمیم گرفتیم با بازیکنان جوان‌تر در این رقابت‌ها شرکت کنیم و به بازیکنان باتجربه‌تر استراحت بدهیم.

در مقابل از بین تعدادی که به تیم ملی دعوت نشده‌اند، بازیکنانی که با اظهارنظرهای مغرضانه سعی در به هم ریختن فضای والیبال را دارند، باید بدانند کارشان حرفه‌ای نیست و از فضای اخلاقی ورزش هم به دور است و در صورتی که مجبور شویم با آنها برخورد می‌کنیم.

ما این راه دشوار جوانگرایی و تغییر نسل را با تمام سختی‌هایش آغاز کرده‌ایم و پای تمام سختی‌ها و انتقادهایش ایستاده‌ایم تا بعد از چند سال بتوانیم از این درجا زدن خارج شویم و شاهد رشد خوبی در رده بانوان باشیم. تا کی باید به هشتمی و یا حداکثر ششمی آسیا قانع باشیم؟!

همه این موارد ضمن احترام و تقدیر از عملکرد بازیکنان قدیمی است. آن ها هم باید بدانند که این وقفه فرصتی برای استراحت و ریکاوری جسمی و روحی بهتر بازیکنان است.

اخبار مرتبط:

ستاره‌های تیم ملی والیبال بانوان را کنار گذاشتند (اینجا)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس