نخستین نیروگاه آبی کشور بر روی خط انتقال در قم افتتاح شد


نخستین نیروگاه آبی کشور بر روی خط انتقال در قم افتتاح شد

قم - همزمان با هفته دولت نخستین نیروگاه آبی کشور بر روی خط انتقال آب با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال و توان تولید 3 مگاوات برق در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، همزمان با آیین افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم، نخستین نیروگاه آبی کشور بر روی خط انتقال آب با حضور استاندار، فرماندار، معاون امور عمرانی استانداری، رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمعی از مدیران استان در تصفیه‌خانه آب قم به بهره‌برداری رسید.

استاندار قم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای احداث نیروگاه آبی، اجرای این پروژه را که برای نخستین بار در کشور به انجام رسیده است را باعث افتخار دانست و بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذار در اجرای چنین پروژه‌هایی که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اجرا می‌رسد تاکید کرد.

سیدمهدی صادقی همچنین با اشاره به طرح احداث ۶ نیروگاه دیگر برروی خط انتقال آب به قم، بر حمایت کامل از اجرای این پروژه‌ها تاکید و تصریح کرد: «اگر این کار شروع شود تا زمانی که باشم پا برهنه میشم و دنبال این کار خواهم بود».

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به بنگاه داری به عنوان بخشی اعظمی از فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا مشارکت در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و ارائهٔ تسهیلات و کمک به بخش خصوصی به عنوان مهمترین اولویت بانک‌ها مد نظر قرار بگیرد.

صادقی خاطرنشان کرد: بدون تقویت سرمایه گذاران غیردولتی، توسعه و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال محقق نخواهد شد.

نخستین نیروگاه آبی کشور بر روی خط انتقال در قم افتتاح شد

بهره‌برداری از نیروگاه با استفاده از سرمایه بخش خصوصی

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این مراسم، احداث این نیروگاه را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با بهره‌برداری از این نیروگاه از ظرفیتی که بلا استفاده بود تولید انرژی می‌شود.

علی جان صادق پور با قدردانی از هماهنگی‌ها و پیگیرهای صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور، استانداری قم، سازمان انرژی‌های نو ایران و... برای احداث این نیروگاه اظهار داشت: مهم‌ترین و سخت‌ترین مرحله اجرای این پروژه قطع ۱۵ روزه خط انتقال آب به قم بود که ۸۵ درصد آب شهر را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و اجرای چند پروژه و حمایت همه‌جانبه استاندار و معاون امور عمرانی استانداری آب قم بدون ایجاد مشکل خاصی برای شهروندان قطع و کار به سرعت انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه این پروژه با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت صد درصد از سرمایه بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این نیروگاه توان تولید ۳ مگاوات برق را دارد و ظرف حدود ۸ ماه به اجرا رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همزمان با این نیروگاه برقابی قم پروژه‌های دیگر شرکت آب و فاضلاب قم در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵۷۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: افتتاح سایت تولید برق از انرژی خورشیدی، بهره‌برداری از طرح توسعه ساختمان ستاد مرکزی آبفا، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب به طول ۷۸ کیلومتر و نصب ۴ شیر فشارشکن از جمله این پروژه‌ها است.

صادق پور همچنین اجرای خط انتقال و اصلی فاضلاب عمار یاسر، جابه‌جایی خطوط لوله فاضلاب کنار پل جمهوری، جابه‌جایی خط لوله فاضلاب جمکران، اجرای خطوط اصلی و شبکه توزیع تقاطع عمار یاسر و ۱۵ خرداد، اجرای خطوط لوله آب تقاطع بلوار کریمی و پیامبر اعظم را نیز از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی