دختر اسکیت باز روس در 19 سالگی از ورزش کناره‌گیری کرد


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ یولیا لیپنیتسکایا ورزشکار زن رشته پاتیناژ نمایشی اهل کشور روسیه است. او همراه با تیم ملی روسیه در بازی‌های المپیک زمستانی 2014 برنده مدال طلای این رقابت‌ها شد. او قهرمان انفرادی زنان در مسابقات اروپایی اسکیت نمایشی 2014 نیز هست. این در حالی است که در سن 19 سالگی و با وجود سابقه درخشان در اسکیت نمایشی تصمیم به...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ یولیا لیپنیتسکایا ورزشکار زن رشته پاتیناژ نمایشی اهل کشور روسیه است. او همراه با تیم ملی روسیه در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ برنده مدال طلای این رقابت‌ها شد. او قهرمان انفرادی زنان در مسابقات اروپایی اسکیت نمایشی ۲۰۱۴ نیز هست. این در حالی است که در سن ۱۹ سالگی و با وجود سابقه درخشان در اسکیت نمایشی تصمیم به بازنشستگی گرفته است.

یولیا در سن ۱۵ سالگی با قهرمانی در مسابقات اروپایی اسکیت نمایشی یا پاتیناژ و یا یخماله نمایشی جوان‌ترین اسکیت باز زن شناخته شد که برنده این عنوان شده است.

دختر اسکیت باز روس در 19 سالگی از ورزش کناره‌گیری کرد

اسکیت باز ۱۹ ساله روس در حالیکه در ۱۵ سالگی مدال المپیک زمستانی المپیک زمستانی سوچی ۲۰۱۴ بدست آورده بود، در ۱۹ سالگی از ورزش کناره گیری می‌کند. یولیا در این سوچی ۲۰۱۴ نیز عنوان جوان‌ترین اسکیت باز زن که مدال طلای ادوار مختلف بازی‌های المپیک زمستانی را بدست آورده و همچنین کم سن و سال‌ترین ورزشکار مدال‌آور روسیه را به خود اختصاص داد.

مادر یولیا لیپنیتسکایا روز گذشته به خبرگزاری تاس روسیه گفت: “دخترم بعد از تحمل مدت زمان زیادی از استرس و بی اشتهایی قصد از ورزش کناره گیری می‎کند.”

به این ترتیب او نمی‌تواند در بازی‌های ۲۰۱۸ پیونچانگ کره جنوبی زمانی که ۲۱ سال دارد از عنوان خود قهرمانی دفاع کند.

یوگنی پولوچنکو مربی این اسکیت باز روس اعلام کرده است: “غیبت او از بازی‌های سال آینده نباید به عنوان بازنشستگی وی لحاظ شود.”

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید