تخریب 60 تا 100 درصدی 224 واحد مسکونی در زلزله ایوق


تخریب 60 تا 100 درصدی 224 واحد مسکونی در زلزله ایوق

تبریز- ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی از تخریب 60 تا 100 درصدی 224 واحد مسکونی در روستای زلزله زده ایوق از توابع شهرستان سراب خبرداد.

حافظ باباپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروهای بنیاد مسکن بعد از وقوع زلزله روز گذشته در کنار سایر ادارات و نهادهای امدادی و خدمت رسان بلافاصله به منطقه اعزام شده و عملیات آواربرداری توسط ماشین آلات سنگین را شروع کردند، گفت: بعد از اتمام آوار برداری، عملیات احداث واحدهای نوساز شروع می شود.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن متولی مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی بعد از حوادث غیرمترقبه طبیعی از جمله سیل و زلزله است، گفت: واحدهای تخریبی علاوه بر روستای ایوق در 4 روستای دولان، ده دولان، بیرینج آباد و اسماعیل آباد از توابع بخش مهربان همچنین در شهر شربیان و دوزدوزان مشاهده شده که پس از ارزیابی کارشناسی همه واحدهای تخریب شده و کم دوام مقاوم سازی خواهد شد.
باباپور اعلام کرد: به دلیل نزدیک شدن فصل سرما و به منظور استفاده بهینه از فرصت مناسب هوایی و شرایط منابع خود بنیاد مسکن، کار مقاوم سازی این واحدها شروع می شود.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات 200 میلیون ریالی قرض‌الحسنه برای نوسازی این واحدها اختصاص می یابد از روستائیان خواست با تشکیل سریع پرونده از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی از 12 سال قبل شروع شده و سالانه نزدیک به 12000واحد مسکونی کم دوام در استان مقاوم سازی می شود.
وی اظهار امیدواری کرد، این زلزله تجربه‌ای برای سایر روستاییان باشد تا نسبت به مقاوم سازی خانه‌های خود اقدام کنند.
ساعت 3 و 45 دقیقه بامداد روز دوشنبه 6 شهریور زمین لرزه 4.9 ریشتری در عمق 6 کیلومتری زمین، روستای ایوق در 2 کیلومتری شهر شربیان از توابع بخش مهربان شهرستان سراب را به لرزه درآورد که علاوه بر تخریب واحدهای مسکونی و دامی موجب تلف شدن تعدادی از احشام روستائیان شد.
شهر شربیان در حدود 100کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه