طرحی حمایتی برای کسب و کارهای خانگی


طرحی حمایتی برای کسب و کارهای خانگی

ماهنامۀ معیشت راه اندازی مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک خانگی در ابتدای راه  نیازمند تامین مالی می باشند، با توجه به افزایش نرخ طرح های خلاقانه و بروز و ظهور استارتاپ ها و نیاز به تسهیلات مالی جهت راه اندازی طرح ها در اینجا می خواهیم به معرفی یکی از موقعیت هایی که توسط پارک علم و فن آوری استان سمنان ایجاد شده است، بپردازیم....

راه اندازی مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک خانگی در ابتدای راه نیازمند تامین مالی می باشند، با توجه به افزایش نرخ طرح های خلاقانه و بروز و ظهور استارتاپ ها و نیاز به تسهیلات مالی جهت راه اندازی طرح ها در اینجا می خواهیم به معرفی یکی از موقعیت هایی که توسط پارک علم و فن آوری استان سمنان ایجاد شده است، بپردازیم. پارک علم و فناوری استان سمنان، با هدف حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات فناورانه و فراهم‌سازی امکان استفاده از این تجهیزات در راه‌­اندازی کسب و کارهای خانگی و روستایی، اقدام به تصویب و پیاده‌سازی«طرح حمایت از کسب و کارهای خانگی و روستایی فناورانه» نموده است. به همین منظور، در این طرح، پارک سمنان، برای خرید تجهیزات فناورانه قادر به ایجاد کسب و کار خانگی و روستایی سهل‌الوصول که توسط شرکت­های دانش‌­بنیان و یا واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری ساخته می‌شود، تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به متقاضیان حایز شرایط، اعطا می‌نماید. در واقع می توان گفت این تسهیلات به محصولاتی که می تواند برای راه اندازی کسب و کار کوچک کاربرد داشته باشد، به خریدار تعلق می گیرد.

شایان ذکر است منظور از کسب و کارهای خانگی و روستایی فناورانه آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضای یک خانواده در قالب یک کسب و کار شکل گرفته و منجر به تولید خدمت و یا کالایی قابل عرضه به بازار می‌شود. منظور از تجهیزات فناورانه مورد حمایت در این طرح نیز کلیه‌­ی ابزارآلات، ماشین‌­آلات، محصولات، کالاها (­به جز مواد اولیه) دستگاه­‌ها و خدماتی است که برای راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی و روستایی فناورانه مورد نیاز است که دارای فناوری بوده و با به کار گرفتن آنها، می­توان ارزش افزوده قابل توجهی تولید نمود. برخی از طرح هایی که تاکنون توسط این پارک علم و فناوری مورد حمایت واقع شده است، می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

- پرینترسه بعدی به همراه لوازم جانبی برای طلاسازی

- خشک کن میوه و سبزیجات

- دستگاه چندمنظوره

- گوهرتراشی

- دارقالی نیمه خودکار صنعتی

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با پارک علم و فناوری استان سمنان بخش خدمات فنی و تخصصی- مشاغل خانگی کارشناس مسئول مربوطه سرکار خانم دکتر خوش­‌آبادی شماره تماس ۹-۳۲۳۰۰۲۷۵-۰۲۳ داخلی ۱۷۷، تماس حاصل فرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر