بهبود علائم آکنه با مصرف منظم 5 خوراکی!


بهبود علائم آکنه با مصرف منظم 5 خوراکی!

به گزارش بهداشت نیوز به نقل ازreadersdigestدر اینجا ۵ مکمل شناخته شده که بیشترین اثر را در بهبود علائم آکنه دارند، معرفی شده اند: زینک پیکونیلات: زینک پیکونیلات که در واقع ورژن زیستی روی است. زینک به سه روش با آکنه مقابله می کند:...

به گزارش بهداشت نیوز به نقل ازreadersdigestدر اینجا ۵ مکمل شناخته شده که بیشترین اثر را در بهبود علائم آکنه دارند، معرفی شده اند:

زینک پیکونیلات: زینک پیکونیلات که در واقع ورژن زیستی روی است. زینک به سه روش با آکنه مقابله می کند: ضد التهاب است، ضد میکروب است و قارچ های مشکل ساز را می کشد. در ۶۸ درصد آکنه های بزرگسالان، قارچ موجود در منافذ عامل مشکل ساز است. زینک به از بین رفتن این قارچ ها کمک می کند و همچنین باعث بهبود پوست می شود. دوز مورد نیاز، ۲۵ میلی گرم سه مرتبه در روز ( ترجیحا همراه با غذا ) است.

نیاسینامید: یا همان ویتامین ب ۳ باعث کوچک شدن غدد سباسه شده و تولید بیش از حد سبوم را که موجب بروز آکنه می شود را مهار می کند. افراد درگیر آکنه، مشکل التهاب مزمن نیز دارند و نیاسینامید به کاهش آن کمک می کند. به یاد داشته باشید که مکمل ها بلافاصله جواب نمی دهند و باید حداقل یک یا دو ماه از استفاده آنها بگذرد تا تاثیرشان را ببینید.

دوز توصیه شده: ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم به صورت روزانه

چای نعناع: ضد میکروب است و می تواند قارچ هایی که باعث آکنه می شوند را بکشد. چای نعناع می تواند آندروژن ها را نیز کاهش دهد، هورمون هایی که در نزدیکی قاعدگی باعث آکنه و جوش می شوند. یک تحقیق نشان داد نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان چای نعناع به مدت سه ماه می تواند آکنه را تا ۵۱ درصد کاهش دهد.

دوز توصیه شده: روزانه یک یا دو فنجان

ویتامین دی: بسیاری از ما کمبود ویتامین دی داریم و حتی در بهار نیز این کمبود ادامه دارد. اما آیا می دانستید که کمبود ویتامین نور خورشید باعث بروز آکنه می شود؟ اگر کمبود ویتامین دی دارید و یا در مرز سطح معمولی هستید بدنتان قادر نخواهد بود با علت آکنه مقابله کند.

دوز توصیه شده: اگر دچار کمبود هستید ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ واحد بین المللی در روز.

پروبیوتیک ها: وقتی پروبیوتیک دریافت می کنید، بدنتان برای مقابله با باکتری های عامل آکنه آمادگی بیشتری دارد. اما مسلما مصرف زیاد به معنای تاثیر بیشتر نیست. بنابراین به دوزی مشخص در روز پایبند بمانید.

منبع: آوای سلامت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه