رها کردن همزمان 100 گوشی برای نمایش قدرت نمایشگر ضدضربه موتورولا (+ ویدیو)


رها کردن همزمان 100 گوشی برای نمایش قدرت نمایشگر ضدضربه موتورولا (+ ویدیو)

موبنا –شرکت موتورولا زمانی که در سال 2015 میلادی نخستین نمایشگر موبایلی ضدضربه جهان را همراه با گوشی هوشمند «دروید توربو 2» معرفی کرد یک تحول بزرگ را به وجود آورد. در این نمایشگر از فناوری «شاترشیلد» استفاده شده بود و سرانجام شرکت موتورولا دو مدل از پرچمداران گوشی‌های خود را با نام «موتو زد فورس» و «موتو زد2 فورس» همراه با این...

موبنا – شرکت موتورولا زمانی که در سال ۲۰۱۵ میلادی نخستین نمایشگر موبایلی ضدضربه جهان را همراه با گوشی هوشمند «دروید توربو ۲» معرفی کرد یک تحول بزرگ را به وجود آورد. در این نمایشگر از فناوری «شاترشیلد» استفاده شده بود و سرانجام شرکت موتورولا دو مدل از پرچمداران گوشی‌های خود را با نام «موتو زد فورس» و «موتو زد۲ فورس» همراه با این فناوری به دست کاربران رساند.

این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که بر اساس آن نمایشگر از چند لایه مقاوم ساخته می‌شود و در نهایت به جای استفاده از شیشه نوعی ماده موسوم به «پی-اواِل‌ای‌دی» به کار می‌رود. نمایشگر «شاترشیلد» به گونه‌ای ساخته شده است که اگر از ارتفاع ۵ فوتی سقوط کند هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید و تحت هیچ شرایطی نمی‌شکند.

با نمایشگر مقاوم شاترشیلد تنها نگرانی برای صاحبان دستگاه خط و خش‌هایی است که روی آن ایجاد می‌شود. زیرا لایه بیرونی نمایشگر پلاستیکی است و همین مسئله آن را در مقابل خط و خش حساس‌تر می‌کند. بسیاری از صاحبان گوشی هوشمند «موتو زد۲ فورس» به تازگی اعلام کردند که با این مشکل مواجه شده‌اند. در حال حاضر یک لایه ویژه برای جایگزین شدن با این پلاستیک ارایه شده است که البته قیمت بالایی دارد. به عنوان مثال اگر قرار باشد صاحب گوشی هوشمند «موتو زد فورس» لایه بیرونی را عوض کند می‌بایست ۳۰ دلار بپردازد. ولی برای تعویض نمایشگر شاترشیلد می‌بایست پنج لایه زیر تعویض شود:

لایه اول: لنز قابل تعویض ضدخش لایه دوم: لنز اولیه پلی‌کربنات لایه سوم: حسگر لمسی شاترشیلد لایه چهارم: نمایشگر انعطاف‌پذیر او‌اِل‌ای‌دی لایه پنجم: هسته آلومینیومی فوق مقاوم

شرکت موتورولا برای آنکه توانایی نمایشگر شاترشیلد را به نمایش بگذارد به تازگی یک اقدام جالب انجام داد. در این اتفاق بیش از ۱۰۰ کارمند موتورولا در دفتر مرکزی شیکاگو گرد هم آمدند و در حیاط بیرونی دور هم جمع شدند. تمامی این افراد گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر شاترشیلد در اختیار داشتند و به صورت همزمان گوشی‌های خود را روی زمین رها کردند.

همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد برای هیچ کدام از این گوشی‌ها مشکلی پیش نیامد و هیچ کدام از نمایشگرها حتی یک آسیب کوچک هم ندیدند. شرکت موتورولا تصویر ویدیویی این اتفاق را به نمایش گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس