افزایش 600 میلیارد ریالی اعتبارات حوزه آب در برنامه ششم توسعه


افزایش 600 میلیارد ریالی اعتبارات حوزه آب در برنامه ششم توسعه

مشهد - ایرنا - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 600 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب برنامه پنج ساله ششم توسعه به فعالیت های دولت در حوزه آب افزوده شده است.

به گزارش ایرنا علی اکبری، پنجشنبه در نشست اعضای این کمیسیون مجلس با فعالان بخش کشاورزی و صنعت غذای اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: نگاه مجلس دهم به مسائل حوزه کشاورزی مبتنی بر اشتغالزایی است، زیرا بیش از 30 درصد جمعیت کشور درگیر این حوزه هستند.
وی گفت : تخصیص ردیف هایی برای اشتغال روستایی از طریق توسعه کشاورزی از دیگر فعالیت های مجلس شورای اسلامی بوده است.
وی با اشاره به تناسب کشت زعفران با خشکی مناطق خراسان رضوی، جنوبی و کم آبی آن گفت: کشت این محصول ارزشمند مصداقی از اقتصاد مقاومتی است و می تواند به ارتقای اقتصاد و کشاورزی این مناطق بینجامد.
وی گفت: تفاهمنامه ای که امروز بین اعضای کمیسیون کشاورزی و شورای ملی زعفران به امضا رسید در راستای همکاری و تعامل و توجه چند جانبه در بحث توسعه زعفران و تقویت بخش کشاورزی و محیط زیست در استان های خراسان جنوبی و رضوی است.
وی اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته علی رغم افزایش تولید، کاهش درآمد تولید کنندگان زعفران را شاهد بودیم که امید است این شرایط با ارتقای سرمایه گذاری ها در این حوزه و بهبود وضعیت کشت ها بهبود یابد.
رئیس اتاق ایران هم در این جلسه با اشاره به بحران آب کشور گفت: اولویتی بالاتر از مسائل و مشکلات آب در کشور نیست.
غلامحسین شافعی افزود: اگر این اولویت مورد توجه قرار نگیرد رفع مابقی مشکلات غیرممکن خواهد بود.
وی اظهار کرد: اکنون سرعت رشد مشکلات آب فراتر از اقداماتی است که برای آن انجام می شود و استان های خراسان رضوی، کرمان و فارس از بحرانی ترین استان های کشور در مقوله آب هستند.
وی با اشاره به همکاری وزارت نیرو با اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی گفت: در این رابطه تفاهمنامه ای امضا شده که در آن محوریت تعادل بخشی آبهای زیرزمینی کشور و استفاده از روش های پیشرفته و نوین در موضوع مصرف آب بررسی شده است.
وی افزود: اکنون توانسته ایم از تجربیات سایر کشورها در بحث آب استفاده کنیم ، و توسعه اقتصاد سبز الگویی است که در حال پیگیری آن هستیم تا بتوانیم از بخش کشاورزی در زمینه رشد اقتصادی بهره لازم را بگیریم و در این میان همکاری بخش خصوصی ضروری است.
خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7495/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس