شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد امسال تغییر نمی‌کند/ آمریکا آرزوی بازرسی از مناطق نظامی ایران را به گور می‌برد


شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد امسال تغییر نمی‌کند/ آمریکا آرزوی بازرسی از مناطق نظامی ایران را به گور می‌برد

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به برخی از آنها می‌پردازیم.

شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد امسال تغییر نمی‌کند/ آمریکا آرزوی بازرسی از مناطق نظامی ایران را به گور می‌برد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود که به بخشی از آنها در مطلب زیر اشاره شده است.

شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد امسال تغییر نمی‌کند

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد گفت: امسال شهریه ثابت دانشجویان تغییر نمی‌کند و شهریه متغیر ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تخفیف ۵۰ درصدی ویژه برای برخی از رشته‌های دانشگاه آزاد تصریح کرد: امسال شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد تغییر نمی‌کند و شهریه متغیر ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

تدوین طرح ساماندهی ۲۰۰ موسسه آموزش عالی در وزارت علوم

حسین عسگریان معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: بیش از ۲۰۰ موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد که طرح ساماندهی این مراکز در وزارت علوم آماده شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی در این دانشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد که شامل اعضای هیات علمی و کارکنان می‌شود.

حوزه پزشکی اولویت دانشگاه آزاد در شرکت‌های دانش‌بنیان

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولویت دانشگاه در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی و خصوصا داروسازی است. برای اتکا به درآمد‌های غیر‌شهریه‌ای باید شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه داروسازی فعال شوند.

رهبر یادآورشد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد وظیفه حمایت٬ نظارت بر عملکرد واحد‌ها و سیاست‌گذاری دارد و انتظار بیش از این از سازمان نیست.

آمریکا آرزوی بازرسی از مناطق نظامی ایران را به گور می‌برد

علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: این آرزو را آمریکایی‌ها باید به گور ببرند که اجازه بازرسی از مناطق حساس و نظامی ما به آن‌ها داده شود که به بهانه برجام یا هر بهانه دیگری بخواهند از تاسیسات نظامی ما بازدید کنند به هیچ وجه اجازه داده نخواهد شد، اظهارات ترامپ مصرف داخلی دارد و می‌داند در منطقه نه آبرو دارند و نه نفوذ.

ولایتی بیان کرد: به خصوص جمهوری اسلامی ایران که محور مقاومت است به هیچ وجه اجازه بازدید از مناطق حساس را نمی‌دهد.

تبلیغ ضد اسلام و انقلاب در دانشگاه آزاد نباید انجام شود

علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شنیدیم برخی از اساتید در دانشگاه‌های آزاد طوری صحبت می‌کنند که انگار یک استاد ضدانقلاب در کلاس حضور دارد ما این را قبول نداریم و هر کس که می‌خواهد با ما همکاری داشته باشد باید نظام را قبول داشته باشد و هویت دین را بپذیرد تبلیغ ضد اسلام و انقلاب در کلاس‌های دانشگاه آزاد نباید انجام شود.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد: من هیچ دریافت مادی از این سمت ندارم و به عنوان وظیفه ملی خود می‌دانم که حضور داشته باشم و حضور در این دانشگاه که پسوند اسلامی نیز دارد باعث افتخار است، اما باید در حد و شان نام این دانشگاه ظاهر شد.

موافقت دانشگاه آزاد با استعفای محسن هاشمی

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد گفت:به دلیل تغیر ساختار با استعفای آقای هاشمی موافقت خواهد شد.

وی بیان کرد: محسن هاشمی با توجه به مشغله‌هایی که در شورای شهر دارد، استعفای خود را تقدیم دانشگاه کرده است.

کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد در کمیته ۳ نفره بررسی می‌شود

علی اکبر ولایتی رئیس هیأت ا‌منا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق قانون بنا شده کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد در کمیته ۳ نفره بررسی شود و همکاری سازنده‌ای بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم برقرار شده و به نظر می‌رسد در این زمینه به تفاهم نزدیک شده‌ایم.

وی ادامه داد: گمان نمی‌کنم در کدرشته‌ای دچار مشکل شویم و همکاری بین دانشگاه آزاد و دولت دوازدهم بیش از گذشته خواهد بود. نتایج مذا‌کراتی که هم من و هم دکتر رهبر با وزارت علوم داشته‌ایم نتیجه بخش بوده و خوشبختانه با دخالت مجلس و حمایت ۲۰۵ نفر از نمایندگان مجلس وضعیت این کدرشته محل‌ها مشخص شده است.

تایید مجوز ۴۰۰ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم از تایید مجوز ۴۰۰ رشته محل جدید دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت:تعامل خوبی بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر ۴۰۰ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که در محاسبات لحاظ نشده بود به رشته محل‌های دانشگاه آزاد اضافه شد و داوطلبان هم براساس آنچه که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد کرد رشته محل‌ها را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: تعامل و همکاری خوبی بین مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد و تاکید ما هم این است که همه زیرنظام‌های آموزشی باید تابع قوانین و مقررات باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس