واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی/11نفر کشته شدند/اسامی مجروحان


واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی/11نفر کشته شدند/اسامی مجروحان

واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر هرمزگانی در جاده داراب مطابق آخرین آمار 11 کشته و 34 زخمی برجای گذاشته است که تعدادی از مصدومان حادثه بدحال هستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در حوالی داراب مقارن با ساعت سه و ۵۸ دقیقه صبح امروز جمعه رخ داد. این دانش آموزان دختر در مقطع راهنمایی و دبیرستان مشغول به تحصیل و از رودان و میناب برای شرکت در مسابقات نخبگان و فرزانگان در حال حرکت به سمت شیراز بودند.

جزئیات اخبار این حادثه را در این گزارش می‌خوانید.

۱۳:۲۰ وزیر آموزش و پرورش عازم داراب شد

وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان دانش آموزی و قائم مقام وزیر بهداشت برای پیگیری وضعیت دانش آموزان حادثه دیده هرمزگانی عازم داراب شدند.

۱۳:۱۷ جزئیات حادثه به روایت قائم مقام سازمان دانش آموزی

قائم مقام سازمان دانش آموزی به تشریح جزئیات حادثه ناگوار برای دانش آموزان هرمزگانی در اخرین اردوی امسال این سازمان پرداخت.

محمد علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی با اظهار تاسف از سانحه تصادف اتوبوس دانش آموزی اظهار داشت: قرار بود اردوی تشکیلاتی سازمان دانش آموزی ویژه دانش آموزان دختر متوسطه با جمعیت ۱۰۰۰ نفری از امروز در شیراز برگزار شود که سهم استان هرمزگان حدود ۱۲۰ دانش آموز بوده است.

وی درخصوص زمان سانحه تصریح کرد: مقارن ساعت ۴ بامداد یکی از سه اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی، دچار سانحه شد و در همان ساعات اولیه، مسئولین سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش استان در محل حادثه حضور پیدا کردند و جلسه هماهنگی انتقال مصدومین و چگونگی رسیدگی به وضعیت دانش آموزان را بررسی کردند.

علیگو افزود: متأسفانه در این سانحه دلخراش۱۰دانش آموز به همراه مربی و راننده در دم فوت می کنند و ۳۲ دانش آموز دیگر نیز تحت مراقبت های پزشکی در بیمارستان قرار ‌گرفتند.

وی با بیان اینکه اتوبوس حامل دانش آموزان از مجموعه مورد تایید سازمان حمل و نقل جاده ای تهیه شده است، ادامه داد: قبل از هرگونه سفری اتوبوس از لحاظ فنی و راننده از جهت سلامت مورد تایید راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد و وزارت آموزش و پرورش بدون بررسی این شرایط تایید مراکز قانونی، به هیچ عنوان از این اتوبوس ها استفاده نخواهد کرد.

۱۳:۰۸ فیلم انتقال ۴ تن از مصدومان حادثه

۱۲:۵۴ پیام تسلیت رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان

حسین هاشمی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در پیامی جان باختن دانش آموزان هرمزگانی در مسیر بندرعباس به شیراز را تسلیت گفت.

۱۲:۴۸ اعلام سرعت اتوبوس در زمان حادثه

رییس پلیس راه راهور ناجا جزئیات لحظه واژگونی اتوبوس ولوو حامل دانش‌آموزان در شیراز را اعلام کرد و گفت: اتوبوس حادثه دیده مجهز به سامانه سپهتن بود.

سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به این که اتوبوس حادثه دیده دارای سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) بوده است گفت: برابر اطلاعات این سامانه سرعت اتوبوس در لحظه تصادف ۸۶ کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است.

وی افزود: همچنین راننده متوفی این حادثه حدود یک ساعت و نیم رانندگی خود را با اتوبوس آغاز کرده بود ولی به نظر می‌رسد پیش از حادثه استراحت لازم را نداشته است.

وی تصریح کرد: برابر اطلاعات سامانه سپهتن راننده و خودرو مذکور پیش از این تخلف نداشته‌اند اما برابر اطلاعات دریافتی اتوبوس به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده به پایه پل برخورد و پس از آن به یک طرف واژگون شده است که همین شدت برخورد موجب مرگ ۱۰ تن و مجروحیت ۳۵ تن شده است.

۱۲:۴۳ نماینده وزیر بهداشت عازم شیراز شد

معاون کل وزارت بهداشت، برای پیگیری وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی، عازم شیراز شد.

با دستور وزیر بهداشت، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت به منظور رسیدگی به وضعیت مصدومین سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عازم شیراز شد.

۱۲:۴۰ همه ظرفیت ها برای رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه بسیج شد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: همه ظرفیت ها برای رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه دلخراش تصادف دانش آموزان هرمزگانی که صبح جمعه به وقوع پیوست، بسیج شده است.

دانش هاشمی پور که در لحظات اولیه وقوع حادثه عازم منطقه شد، افزود: به دنبال اعلام خبر دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان عضو گروه فرزانگان استان هرمزگان که به منظور شرکت در اردوی ملی فرزانگان عازم شیراز بودند، بلافاصله معاونان و کارشناسان اداره کل اموزش و پرورش به محل حادثه اعزام شدند و روند رسیدگی فوری به حادثه دیدگان را دنبال کردند.

۱۲:۳۰ جزئیات لحظه واژگونی اتوبوس ولوو

در تصویری که از سوی پلیس راهور ناجا منتشر شده است جزئیات لحظه واژگونی اتوبوس ولوو حامل دانش‌آموزان در شیراز با سامانه سپهتن مشخص شد.

واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی/11نفر کشته شدند/اسامی مجروحان

۱۲:۱۸ پیام تسلیت استاندار هرمزگان در پی جان باختن دانش آموزان هرمزگانی

استاندار هرمزگان با صدور پیامی جان باختن جمعی از دانش آموزان هرمزگانی در حادثه واژگونی اتوبوس در شهرستان داراب را تسلیت گفت.

دستورات لازم برای بررسی دلایل و همچنین رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه صادر شده و این موضوع به طور جدی از سوی مسئولان استان پیگیری خواهد شد.

۱۱:۳۰ واکنش وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در پیامی توئیتری ضمن تاکید بر پیگیری سریع وضعیت دانش آموزان هرمزگانی از سفر به داراب خبر داد.

واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی/11نفر کشته شدند/اسامی مجروحان

۱۱:۰۳ جزئیات واژگونی اتوبوس ولوو حامل دانش آموزان در شیراز

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس ولوو حامل ٤٥ دانش آموز در شمال استان فارس ۱۱ تن جان باختند.

سرهنگ نادر رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حوالی ساعت ٤:٢٦ بامداد جمعه یک دستگاه اتوبوس ولوو با ٤٥ سرنشین حامل دانش آموزان دختر شهرستان های رودان و میناب که از بندرعباس به سمت شیراز در حال تردد بود، در محور داراب - بندرعباس واژگون شد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه ١٠ تن کشته و ٣٥ تن مجروح شدند که ٢٢ تن از مجروحان سرپایی و ١٣ تن بستری شدند که ٣ تن از مجروحان بستری قطع عضو شده اند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: برابر گزارشات اولیه ماموران پلیس راه استان خستگی و خواب آلودگی راننده علت این حادثه ناگوار بوده است.

۱۱:۰۰ تصاویری از حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی

واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی/11نفر کشته شدند/اسامی مجروحان

۱۱:۴۰ اسامی مجروحان حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی اعلام شد

حمیدرضا شعبانی گفت:مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ هستند.

شعبانی گفت: این حادثه تعداد ۳۴ مصدوم داشت که تعداد ۳ نفر آنها با اورژانس هوایی به شیراز و دو نفر نیز به فسا اعزام شدند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس اسامی مصدومان این حادثه رابدین شرح اعلام کرد: خانم ها محدثه ذاکری ( اعزام به شیراز)،زینب شبانی - صدیقه صادقی ( اعزام به شیراز)-معصومه کرمی زاده (اعزام به فسا)-محدثه شب راه رجایی( اعزام به شیراز)-فائزه ذاکری -سیده فاطمه وحدانی -لیلا زبردست -زهرا ذاکری -معصومه خادمی پور -صدیقه سولقانی (اعزام به فسا)-آرزو دیدار -ملیکا سالاری -زینب رحیمی -زینب جعفری -فرنگیس خورستان -نیلوفر قائدی -ریحانه بلالی -معصومه محمودی زاده -اسما حسین زاده -زهرا ارجمند -رفیعه سلطانی -طاهره تیما -سارا خادمی -مرضیه نجفی -فاطمه عباس زاده -نازنین روستایی -ساجده ذاکری نژاد -انسیه گلزاری -راضیه علیزاده - فاطمه داوری -فرخنده محمدی نسب -زینب کریمی -فاطمه نجفی.

۱۱:۲۷ اورژانس در کمتر از ۶ دقیقه در محل حاضر شد

سخنگوی علوم پزشکی شیراز گفت: خودروهای اورژانس در مدت زمان کمتر از ۶ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

دکتر احمد رضازاده در گفت و گو با خبرنگار مهر یادآور شد: حال ۱۳ نفر از مصدومین مناسب نیست و ۴ نفر از دانش آموزان نیر توسط ۳ بالگرد به شیراز منتقل شدند.

۱۱:۰۸ پزشکی قانونی داراب هویت ۹ کشته شده واژگونی اتوبوس را اعلام کرد

پزشکی قانونی داراب هویت ۹ کشته شده واژگونی اتوبوس دختران دانش آموز هرمزگانی را تائید و اعلام کرد.

اسامی به این شرح زیر است: مهرنوش ناصری ، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی ، شیدا امانی ، شیوا مبینی ، فاطمه صادقی نسب، زهرا زرنگار، خانم فرهی به عنوان سرپرست ، حمیدرضا محبت بخش راننده خودرو که در هنگام واژگونی راننده نبوده است.

راننده دیگر این حادثه هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

۱۱:۰۵ محل اسکان خانواده دانش آموزان حادثه دیده هرمزگان فراهم است

سخنگوی آموزش و پرورش فارس گفت: محل های اسکان در داراب و شیراز برای خانواده دانش آموزان حادثه دیده هرمزگان فراهم شده است.

حمید شعبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: شورای بحران در آموزش و پرورش فارس تشکیل شده و در اولین اقدام محل اسکان برای خانواده های دانش آموزان حادثه دیده هرمزگانی در شیراز و داراب فراهم شده است.

وی ادامه داد: ۴ دانش آموز حادثه دیده به بیمارستان نمازی و رجایی شیراز منتقل شدند.

سخنگوی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: گروه های مشاورین به محل حادثه و بیمارستان ها اعزام شدند تا در خدمت خانواده های حادثه دیده باشند.

۱۰:۳۹ خواب آلودگی علت وقوع حادثه است/ احتمال قطع نخاع برخی مصدومان

مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: طبق بررسی های به عمل آمده خواب آلودگی راننده علت بروز حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی بوده است.

حسن فیاض پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حزئیات این حادثه گفت: این اتوبوس حامل ۴۵ نفر از دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان مناطق رودان و منیاب استان هرمزگان بوده که برای شرکت در مسابقات فرزانگان و نخبگان عازم شیراز بوده اند.

وی بیان کرد: این اتوبوس در نزدیکی جنت شهر داراب واژگون شد که منجر به مرگ ۱۱ تن و مصدومیت مابقی سرنشیان شد.

مدیر کل بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه ۲۲ نفر به صوت سرپایی درمان شدند، افزود: ۱۳ نفر بستری هستند و چهار نفر که حال نامناسبی دارند با بالگرد های جهرم، لار و شیراز به مراکز درمانی شیراز اعزام شدند.

واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی/11نفر کشته شدند/اسامی مجروحان

وی گفت: چهار نفر از این مصدومان ممکن است قطع نخاع شده باشند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مسئولان برای رسیدگی به وضعیت دانش آموان به داراب سفر کرده اند، افزود: وزیر آموزش و پرورش نیز احتمالا برای سرکشی از دانش آموزان به داراب می آید ضمن اینکه معاون درمان علوم پزشکی نیز در این شهرستان حاضر شده و بنده نیز برای رسیدگی به وضعیت دانش آموزان به داراب رفته ام.

۱۰:۱۱ تعداد کشته های واژگونی اتوبوس دختران هرمزگانی به ١١ نفر رسید

مدیر مرکز اورژانس فارس تعداد کشته های واژگونی اتوبوس دختران هرمزگانی را ١١ نفر اعلام کرد.

محمد رضا عالی منش افزود: بلافاصله ١٠ دستگاه آمبولانس اورژانس ١١٥ و پنج دستگاه آمبولانس هلال احمر و آتش نشانی به محل اعزام شدند.اولین آمبولانس در مدت زمان ٩دقیقه به محل رسید.

۰۵:۴۸ سانحه برای اتوبوس دانش آموزان مینابی

رئیس اورژانس داراب به خبرنگار مهر گفت: این تصادف ساعاتی پیش در حوالی جاده فتح آباد داراب رخ داده است.

هادی کشاورز بیان کرد: دانش آموزان أهل میناب و حدودا ١٤ ساله بودند.

تعداد ۱۰ دستگاه خودروی امدادی اورژانس، سه دستگاه از هلال احمر و ۲ دستگاه آتش نشانی به منطقه اعزام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟