آثار پدیده حزب‌فروشی در جامعه سیاسی کشور


آثار پدیده حزب‌فروشی در جامعه سیاسی کشور

عضو هیئت رئیسه جمنا گفت: افرادی که با تکیه بر منافع شخصی وارد احزاب سیاسی می‌شوند، آفتی برای جریان‌های سیاسی کشور هستند.

به گزارش خدمت؛ مهدی چمران -عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب- در نقد پدیده حزب‌فروشی در جامعه سیاسی کشور اظهار داشت: افرادی که با تکیه بر منافع شخصی وارد احزاب سیاسی می‌شوند، می‌توانند آفتی برای جریان‌های سیاسی کشور هستند و بر روند آن تأثیر منفی می‌گذارند.

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما احزاب قوی و قدرتمند به صورت محدود فعالیت دارند؛ بنابراین بسیاری از تشکل‌ها به‌صورت گروهی اقدام به تشکیل مجموعه‌ای کرده و اغلب در دوران انتخابات از آن رونمایی می‌کنند و اندکی بعد از برگزاری انتخابات بسیاری از اشخاصی که در تشکیل این گروه ها دخیل بوده‌اند کنار کشیده و دیگر خبری از آن‌ها نمی‌شود.

وی افزود: البته می‌توان به این افراد بیشتر لقب هوادار را نسبت داد چرا که بعد از برگزاری هر دوره از انتخابات آتش تند آنها یک باره خاموش می‌شود که این یک ضعف بزرگ در نظام حزبی است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: افراد و احزاب سیاسی اندکی هستند که بعد از پایان انتخابات نیز به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه می‌دهند و ارتباط خود را با مردم به صورت مستمر حفظ می‌کنند.

چمران بیان داشت: البته آن دسته از تشکل‌هایی که فعالیت‌های سیاسی مدون و ارتباط قوی‌ای در همه دوران دارند دارای اعضای کمی بوده و افراد ثابت حزبی و پرچمداران آ‌ن‌ها کم هستند.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌هایی که در نظام حزبی برخی تشکل‌ها وجود دارد این است که بسیاری از اعضای برخی احزاب را افرادی تشکیل می‌دهند که بدون انجام فعالیت‌های سیاسی خاصی در دوران نزدیک به انتخابات به احزاب ورود می‌کنند و بعد از آن یا به‌طور کل از دایره فعالیت‌های حزبی خارج می‌شوند و یا گرایش سیاسی خود را تغییر می‌دهند در نتیجه نمی‌توان بر احزابی که اعضای این چنینی دارند حسابی باز کرد چرا که اصولا خط مشی این اشخاص بر اساس منافع شخصی است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تأکید کرد: انتظار می‌رود که جبهه‌های مقتدری به‌وجود بیایند که نه تنها در انتخابات، بلکه در تمامی دوران فعالیت سیاسی موثر خود را ادامه داده و بر روند اداره کشور تأثیرگذار باشند همچنین بتوانند ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند.

منبع: افکار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها