بررسی بازی مدرسه شصتیا: هیجان‌انگیز ولی خسته‌کننده!


دهه شصت، سال‌های خاصی از تاریخ ایران بوده که برای مردان و زنان امروز، بسیار خاطره‌انگیز است. بچه‌هایی که در آن دوران با وجود اتفاقات ناگواری هم‌چون جنگ تحمیلی به تحصیل می‌پرداختند، با شیطنت‌های خود فضای متفاوتی در مدارس ایجاد کرده بودند. در بازی مدرسه شصتیا با شبیه‌سازی این حال و هوا، سعی شده تا خاطرات برای بچه‌های آن دوران تداعی شود....

دهه شصت، سال‌های خاصی از تاریخ ایران بوده که برای مردان و زنان امروز، بسیار خاطره‌انگیز است. بچه‌هایی که در آن دوران با وجود اتفاقات ناگواری هم‌چون جنگ تحمیلی به تحصیل می‌پرداختند، با شیطنت‌های خود فضای متفاوتی در مدارس ایجاد کرده بودند.

تبلیغات
سایت خودرو / خرید پاوربانک / آموزش بازاریابی

در بازی مدرسه شصتیا با شبیه‌سازی این حال و هوا، سعی شده تا خاطرات برای بچه‌های آن دوران تداعی شود. نوجوانان و جوانان عصر حاضر هم می‌توانند با تجربه کردن این بازی، نگرشی متفاوت از کودکان آن زمان کسب کنند. حال می‌خواهیم نگاهی به این بازی خاطره انگیز و نوستالژیک ساخته استودیو بازی‌سازی گلیم گیمز، که در کارنامه خود بازی‌هایی هم‌چون موتوری 2، هی تاکسی، بقالی و… را به‌همراه دارد، بیندازیم.
با آی‌تی رسان همراه باشید.

بررسی بازی مدرسه شصتیا: هیجان‌انگیز ولی خسته‌کننده!

گیم‌پلی
در بازی مدرسه شصتیا باید با لمس صفحه نمایش تا زمانی که معلم حواسش به‌ کلاس جمع نشده به شیطونی و اذیت کردن بپردازید. البته در این بین باید دقت کنید که وقتی معلم می‌خواهد نگاهش را به‌سمت کلاس برگرداند، انگشت خود را از روی صفحه بردارید تا بچه‌ها دست از شلوغ کردن برداشته و ساکت و مؤدب پشت نیمکت‌ها بنشینند. اگر معلم شما را ببیند، مجبورید به سوالات نسبتا سختی که از شما می‌پرسد در مدت چند ثانیه جواب دهید. این سوالات در کنار اینکه تنبیهی برای بی توجهی شما هستند، می‌توانند سطح اطلاعاتی که دارید را بالا برده و از نظر درسی هم آزمونی برای خوانده‌های گذشته شما باشد. زمانی‌که توان پاسخگویی به این سوالات را نداشته باشید باید از ضربه‌های خط‌کش استاد فرار کنید.

در طی بازی با شلوغ کردن بیشتر، جواب دادن به سوالات و جاخالی دادن از خط‌کش معلم، امتیاز و سکه به‌دست می‌آورید که با جمع‌نمودن آن‌ها می‌توانید به سایر کلاس‌ها راه یافته و با معلمان جدید در محیط‌های تازه سر و کله بزنید. تمام این مجموعه، بازی مدرسه شصتیا را به یک بازی هیجان‌انگیز تبدیل نموده است. اما مشکل این بازی نوستالژیک، نبود تنوع است که بازیکن را پس از مدت زمان کوتاهی خسته و دلسرد می‌کند. خوشبختانه روند بدست‌آوردن سکه‌ها سرعت مناسبی دارد تا هرچه زودتر کلاس‌های جدید را باز کنید و تنوعی در این بازی برای شما ایجاد شود. در مورد سوالات بازی هم باید گفت، با سطح نسبتا سختی که دارند، به‌راحتی نمی‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. متاسفانه به‌دلیل محدود‌ بودن این سوالات، شاهد تکرار آن‌ها در طول بازی هستیم که موجب آشکار شدن جواب‌ها و کاهش سطح سختی این گیم می‌شود.

بررسی بازی مدرسه شصتیا: هیجان‌انگیز ولی خسته‌کننده!
گرافیک

با اجرای بازی مدرسه شصتیا پس از دیدن لوگوی سازنده بازی، به منو اصلی آن می‌رسیم که نمایی از بیرون این مدرسه پر سر و صدا را نشان می‌دهد. در این صفحه شاهد گزینه‌هایی برای کسب سکه‌های مجانی، شروع بازی و… هستیم. اگر بر روی گزینه “شروع” کلیک کنیم ابتدا بخشی برای انتخاب کلاس نمایش داده می‌شود. این بخش، شامل پنج فضا است که فقط یکی از آن‌ها به‌صورت مجانی قرار گرفته‌اند. این فضاها به‌خوبی طراحی شده و در دسترس بازیکنان قرار دارند. در بازی مدرسه شصتیا با اینکه کاراکتر‌ها از کیفیت مناسبی برخوردارند، اما متاسفانه حرکات آن‌ها به‌طور مرتب تکرار می‌شوند. هرچند این حرکات با جو بازی تناسب دارند، ولی تکرار‌های مداوم آن‌ها این بازی زیبا را خسته‌کننده می‌نمایند.

موسیقی و صداگذاری
موسیقی و صداگذاری بازی‌ها یکی از نقاط مهم و تاثیر‌گذار آن‌ها هستند که اگر به‌خوبی انتخاب و اجرا شوند، می‌توانند حس بازی را به کاربران منتقل کنند. خوشبختانه می‌توان گفت مدرسه شصتیا هم توانسته از این قاعده پیروی کند. با ورود رسمی به بازی موسیقی پخش می‌شود که با حال و هوای بازی تناسب داشته و هر کاربری را راضی می‌کند. این موسیقی که بسیار آشنا به‌نظر می‌رسد، با شروع بازی جای خود را به آهنگ پس‌زمینه ملایم‌تری می‌دهد. باید گفت شاید موسیقی انتخاب شده توسط سازندگان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های موجود برای این بازی است.
صداگذاری و دیالوگ‌های کاراکتر‌هایی هم‌چون معلم‌ها‌، مثل موسیقی، به‌خوبی انجام شده اما باید از کم بودن و تکراری شدن آن‌ها شکایت کرد. کمی تنوع در این بخش می‌توانست همه چیز را به نفع سازندگان تغییر دهد.

بررسی بازی مدرسه شصتیا: هیجان‌انگیز ولی خسته‌کننده!
جمع‌بندی
بازی مدرسه شصتیا یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌تواند حس و حال مدارس دهه شصت را به کاربران منتقل کند. اما کاش سازندگان کمی تنوع به بازی اضافه می‌کردند. گیم پلی، صدا گذاری و برخی صحنه‌های گرافیکی، به علت نبود تنوع خسته کننده هستند. باید گفت با وجود این مشکل امتحان کردن این بازی نه‌تنها هیچ ضرری ندارد، بلکه می‌تواند حس یک تجربه متفاوت را به بازیکنان بدهد. پیشنهاد می‌کنیم این بازی خاطره‌انگیز و نوستالژیک را از دست ندهید و آن را از لینک زیر دانلود نمایید.

بررسی بازی مدرسه شصتیا: هیجان‌انگیز ولی خسته‌کننده!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما