واکنش روسیه به آزمایش اتمی کره شمالی


واکنش روسیه به آزمایش اتمی کره شمالی

معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد کره شمالی با آزمایش اتمی امروز از خط قرمز عبور کرد.

به گزارش پارس نیوز،

«فرانتس کلینتسویچ»، معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا)، گفت: کره شمالی با اقدام تحریک آمیز آزمایش هسته ای خود از خط قرمز عبور کرده است.

کلینتسویچ امروز (یک‌شنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: پیش‌تر آمریکا اقدامات تحریک آمیز انجام می داد، اما اکنون کره شمالی در این مسیر قرار گرفته و از خط قرمز فراتر رفته است.

چند ساعت پس از اعلام خبر انفجار یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب زیاد در کره شمالی، ارتش کره جنوبی وقوع یک زمین لرزه مصنوعی را پیرامون سایت هسته ای کره شمالی تایید کرد. به این ترتیب، کره شمالی امروز ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه افزود آزمایش هسته ای کره شمالی تحریک آمیز است و نباید تکرار شود. او تاکید کرد: هیچ راهی جز حل و فصل صلح آمیز مساله شبه جزیره کره و ادامه روند مذاکرات برای رسیدن به این هدف وجود ندارد.

«کلینتسویچ» گفت: باید پشت میز مذاکره نشست و مساله را حل کرد، زیرا تلاش کره شمالی برای دفاع از حق حاکمیت خود ممکن است به بروز مناقشه جدی منجر شود.

کره شمالی بامداد امروز از ساخت یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب بالا خبر داد و با انتشار تصاویری رهبر این کشور را هنگام بازدید از بمب نشان داد. رسانه های این کشور نیز از آزمایش بمب هیدروژنی در یک سایت هسته ای کره شمالی خبر دادند.


بنا بر اعلام خبرگزاری ها، همه اجزای این بمب هیدروژنی که می تواند در ارتفاع بالا منفجر شود، در کره شمالی ساخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه