افزایش 26 درصدی تصادفات جاده ای خراسان جنوبی/93 نفر جان باختند


افزایش 26 درصدی تصادفات جاده ای خراسان جنوبی/93 نفر جان باختند

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش 26 درصدی تصادفات جاده ای استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ حسین رضایی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی پلیس راه استان و دستگاه های مرتبط اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تاکنون یک هزار و 23 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی رخ داد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد را نشان می دهد.

وی بیان کرد: این تصادفات یک هزار و 289 نفر مجروح و 93 نفر فوتی بر جای گذاشته است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه واژگونی با 46 درصد بیشترین نوع تصادفات این مدت را به خود اختصاص داده است، عنوان داشت: همچنین 19 درصد از تصادفات از نوع برخورد با وسایل نقلیه بوده است.

وجود 151 نقطه مستعد وقوع تصادف در جاده های استان

رضایی، عدم توجه به جلو با 45 درصد را بیشترین علل تصادفات این مدت عنوان کرد و گفت: بعد از آن نیز تخطی از سرعت مطمئنه با 20 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 12 درصد بیشترین عامل تصادفات بوده است.

وی همچنین به بیشترین بازه تصادفات این مدت اشاره کرد و گفت: 70 درصد تصادفات در ساعت 12 ظهر تا 12 شب اتفاق افتاده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از وجود 151 نقطه مستعد وقوع تصادف در جاده های استان خبر داد و گفت: 41 درصد تصادفات فوتی استان در نقاطی که مستعد وقوع تصادف و در نقاط نقص راه رخ داده است.

رضایی با اشاره به وجود 72 نقطه حادثه خیز، عنوان داشت: از این تعداد 26 نقطه به عنوان اولویت کشوری مطرح هستند تا وضعیت آنان تا پایان سال بهبود یابد.

وی به روند کاهشی تصادفات از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر نیز مرداد ماه بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وقوع 491 فقره تصادف در تابستان

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی همچنین از وقوع 491 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای اجرای طرح تابستانه 96 تاکنون خبر داد و گفت: در این تصادفات 653 نفر مجروم و 50 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه 33 درصد تصادفات مجروحین افزایش یافته است، بیان داشت: طی 12 روز هفت نفر در تصادفات فوت شدند.

وی اضافه کرد: در شهریور ماه سال گذشته 48 درصد متوفیان و 29 درصد تصادفات فوتی در مراسمات جشن عروسی اتفاق افتاده است.

به گفته وی 50 درصد تصادفات استان را شهرک های اقماری بیرجند به خود اختصاص داده اند که باید ساماندهی شوند.

اختصاص 10 دستگاه خودروی کنترل نامحسوس از طریق اداره کل راهداری از 15 شهریور ماه تا پایان طرح تابستانی، آشکارسازی نقاط حادثه خیز، تعطیلی عملیات راهسازی در سطح محورها تا پایان طرح تابستانی، نصب بنر مبنی بر عدم رانندگی در ساعات پایانی شب و هشدار در خصوص خستگی و خواب آلودگی رانندگان، مسدود کردن باند جدید الاحداث گردنه ثمن شاهی به سمت قاین از جمله پیشنهادات فرمانده پلیس راه استان برای کاهش تصادفات جاده ای استان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل